Ads 468x60px

Τρίτη 1 Μαρτίου 2016

«Μυστικά και ψέματα» για την ΤΕΕ



Γ΄ΕΛΜΕ  ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                                   Θεσσαλονίκη  1/03/2016
Πρ. Κορομηλά 51
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 54622                                  
e-mail:  gelmeth3@gmail.com                      

«Μυστικά και ψέματα» για την ΤΕΕ
Καταγγέλλουμε τις συνεχείς διαρροές και άτυπες ενημερώσεις από υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου Παιδείας σε ό,τι αφορά την ΤΕΕ.
Τι ακούγεται:
·     Τον Σεπτέμβριο Α΄ τάξη θα κάνουν εγγραφές μόνο τα ΓΕΛ.
·     Δραστική μείωση/συγχώνευση των ειδικοτήτων κατά 50%.
·     Έξοδο της ΤΕΕ από την τυπική εκπαίδευση και ένταξη της σε νέο φορέα της μη τυπικής εκπ/σης μαζί με την αρχική κατάρτιση ΣΕΚ, ΙΕΚ, (πρόταση Σ. Πάγκαλου, έκθεση R.E.N, Φίλης στην έναρξη της επιτροπής εθνικού διαλόγου).
·     Καθορισμός φοίτησης στο τέλος του α΄τετράμηνου
·     Ηλεκτρονικές εγγραφές
·      Α΄τάξη κοινή σε ΓΕΛ, ΕΠΑΛ. ·       
·     Κάλυψη ωραρίου των εκπαιδευτικών στα ΔΙΕΚ σαν να αποτελούν κανονικές σχολικές μονάδες, αν και ανήκουν στη Διά Βίου Μάθηση.
·     4Ο έτος μεταλυκειακό με μαθητεία, όπου θα γίνονται μαθήματα ειδικότητας και άσκηση σε επιχειρήσεις;
  
Και διάφορα άλλα ‘’ωραία’’ για το αύριο της πολύπαθης ΤΕΕ.

Η λογική των διαρροών, ενώ ο «Εθνικός Διάλογος» για την Παιδεία καλά κρατεί και χωρίς να έχουν τεθεί εκεί αυτά τα κρίσιμα ζητήματα, ουσιαστικά αναδεικνύει ότι είναι προσχηματικός, αλλά και επικίνδυνος αφού φαίνεται ότι οι βασικές αποφάσεις για αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις έχουν παρθεί πριν συζητηθούν στον περίφημο Διάλογο.

Δυστυχώς για ακόμη μια φορά, το ΔΣ της ΟΛΜΕ στη συνέλευση των προέδρων το περασμένο Σάββατο 27/2 δεν είχε να πει τίποτε για την μαθητεία και για ότι διαχέεται ως πληροφορία για το μέλλον της ΤΕΕ. Οι  συνάδελφοι στα ΕΠΑΛ  είναι ιδιαίτερα ανήσυχοι έχοντας και την εμπειρία της διαθεσιμότητας και της κατάργησης των τομέων και ειδικοτήτων  το 2013.
Αλήθεια, τι δεν γνωρίζει το ΔΣ της ΟΛΜΕ και ειδικά  οι  ΣΥΝΕΚ που με τη  ΔΑΚΕ αποτελούν το προεδρείο και την πλειοψηφία του ΔΣ;
·     Ότι είναι δυνατόν η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, να υλοποιήσει την 12χρονη υποχρεωτική εκπ/ση έτσι όπως έχει καθοριστεί από τις θέσεις της ΟΛΜΕ  (που διαστρεβλώνονται και συκοφαντούνται) και ταυτόχρονα να εφαρμόζει τα προαπαιτούμενα του 3ουμνημόνιου (μείωση δαπανών στα 2% του ΑΕΠ, συγχώνευση/κατάργηση σχολικών μονάδων, μαθητεία κ.α.) ;
·      Ότι το ‘’μίγμα’’ αυτό είναι επικίνδυνο και  έχει σαν μοναδικό σκοπό να βρεθεί η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση έξω από την τυπική εκπ/ση, στην αρχική κατάρτιση,σε συνθήκες ακραία  νεοφιλελεύθερες – μνημονιακές,  βορά δηλ. στα μεγάλα Ιδιωτικά ΙΕΚ;

  1.    Ότι μεταξύ κοινωνίας και εκπαίδευσης υπάρχει μια ιδιαίτερη διαλεκτική σχέση, που θέλει το εκπαιδευτικό σύστημα να είναι αντίστοιχο των  κοινωνικών εξελίξεων και να αναπαράγει ως βασικός θεσμός τις υφιστάμενες κοινωνικές, οικονομικές και πολιτιστικές δομές της; Είναι λοιπόν κάτι περισσότερο από προφανές ότι για να πραγματοποιηθούν στόχοι όπως η 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, πρέπει η κοινωνία όχι μόνο να έχει ανατρέψει τις  αντιδραστικές νεοφιλελεύθερες – μνημονιακές πολιτικές, αλλά και να θέσει τις βάσεις μιας κοινωνίας που θα έχει, αν μη τι άλλο, αμβλύνει όλες τις μεγάλες κοινωνικές – ταξικές ανισότητες.

·     Ότι αποτελεί κοινή πεποίθηση σ' όλη την ελληνική κοινωνία (γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς), ότι στα τεχνικά σχολεία  πηγαίνουν μόνο οι κακοί μαθητές; Ότι η  κακή επίδοση των μαθητών αυτών, κυρίως στα μαθήματα γενικής παιδείας οφείλεται σε διάφορες αιτίες η σημαντικότερη από τις οποίες είναι η κοινωνικό – οικονομική τους καταγωγή; Πως μπορεί λοιπόν ο μαθητής  των χαμηλών κοινωνικών στρωμάτων να παρακολουθήσει την 12χρονη υποχρεωτική εκπ/ση σήμερα που από τα 14 χρόνια του για λόγους βιοποριστικούς αναγκάζεται να εργάζεται ταυτόχρονα με το σχολείο; Ότι είναι πολύ συνηθισμένες οι περιπτώσεις  στα ΕΠΑΛ, μαθητές να μη παρακολουθούν συστηματικά η και να διακόπτουν το σχολείο, επειδή δεν μπορούν να ανταποκριθούν στο διπλό αυτό ρόλο, γεγονός που αυξάνει την μαθητική διαρροή ακόμη περισσότερο; Ότι το σχολείο των «ίσων ευκαιριών» που θα πραγματοποιήσει η 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση,  δεν μπορεί να υπάρξει παρά σε κοινωνικές συνθήκες όπου οι ταξικές αντιθέσεις θα έχουν αμβλυνθεί, η φτώχεια και η ανεργία θα είναι υπό εξαφάνιση και φυσικά η Παιδεία και η Υγεία θα είναι πρώτες προτεραιότητες;
·     Τι είναι η μαθητεία και τι σημαίνει σήμερα η εφαρμογή της; Ότι για πρώτη φορά , στην ιστορία της ελληνικής εκπαίδευσης εισάγεται αυτός ο αναχρονιστικός θεσμός στη τυπική εκπαίδευση;  Μέσα σε συνθήκες ακραίας φτώχειας και ανεργίας θα στείλουν από την επόμενη σχολική χρονιά τους μαθητές του 4ου έτους μαθητείας των ΕΠΑΛ, ή ό,τι άλλο προκύψει, να προσφέρουν άμισθη εργασία, καταλαμβάνοντας  πάγιες κενές θέσεις εργαζομένων σε Νοσοκομεία, Παιδικούς Σταθμούς, σε λιμάνια, ΟΤΑ κλπ.
Και βέβαια αν δεν τους ‘’κάτσει’’ αυτό το σενάριο, γιατί θέλει και συνταγματική αναθεώρηση και χωρίς την ΝΔ δεν γίνεται, υπάρχει και η ενναλακτική πρόταση του Σ. Πάγκαλου, σύμβουλου των Ηλεκτρολόγων ΠΕ12, παλιά καραβάνα της ΤΕΕ, που οδηγεί στο ίδιο ακριβώς αποτέλεσμα στα πλαίσια της σημερνής 9χρονης υποχρεωτικής εκπ/σης.
Είναι λοιπόν κάτι περισσότερο από αναγκαίο, η  πλειοψηφία του ΔΣ της ΟΛΜΕ, άμεσα και πριν λήξει ο προσχηματικός διάλογος και εμφανιστεί το ν/σχέδιο για την παιδεία τον Μάη, να ασχοληθεί σοβαρά  με τα θέματα αυτά που ταλανίζουν την ΤΕΕ και τους εκπαιδευτικούς της πριν είναι αργά.
Καλούμε το ΔΣ της ΟΛΜΕ να απαιτήσει άμεση ενημέρωση για το τόσο σοβαρό αυτό θέμα. Πώς γίνεται να γνωρίζει ο μόλις πριν λίγους μήνες πρόεδρος της ΟΛΜΕ τι συμβαίνει σχετικά με την ΤΕΕ και το ΔΣ να δηλώνει άγνοια ή να μην απαιτεί ενημέρωση;
ΟΛΜΕ – ΕΛΜΕ πρέπει:
·     Να δώσουμε τον αγώνα μαζί με όλα τα άλλα προβλήματα που προκύπτουν από τα μνημόνια και τις επιλογές της κυβέρνησης, να μη βρεθεί η ΤΕΕ έκτος τυπικής εκπαίδευσης,
·     Όλες οι δομές και ειδικότητες και αυτές που μέχρι σήμερα βρίσκονται στην μεταγυμνασιακή κατάρτιση (ΕΠΑΣ, ΣΕΚ) να περάσουν μέσα στη τυπική εκπαίδευση.
·     Να καταργηθεί η μεταγυμνασιακή κατάρτιση  και η μαθητεία.

Για το ΔΣ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                              Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΘΗΡΑΣ              ΣΠΑΝΟΥΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ


 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - rss

Πρόσφατα άρθρα του ΑLFAVITA.GR