Γ΄ ΕΛΜΕ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ Θεσσαλονίκη 15 -1- 2017
Πρ. Κορομηλά 51
τηλ. Επικοινωνίας 6979850143
e-mail: gelmeth3@gmail.com
Η υποκρισία της «θεματικής βδομάδας»!
Στο βάθος η αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση !
Mια ακόμη «καινοτόμα ιδέα» του υπουργείου και
του Ι.Ε.Π. που καλούνται να υλοποιήσουν υποχρεωτικά(!) τα Γυμνάσια της χώρας είναι ο θεσμός της …θεματικής
εβδομάδας ! στις ενότητες : α) διατροφή και ποιότητα ζωής β) πρόληψη
του εθισμού και των εξαρτήσεων, και γ)έμφυλες ταυτότητες.
Το πρώτο που έχουμε να παρατηρήσουμε είναι ότι τα θέματα αυτά
αναπτύσσονται στα πλαίσια των μαθημάτων της οικιακής οικονομίας (που ο Φίλης
όρισε ως «ήσσονος σημασίας») και της Βιολογίας στα οποία ….μειώθηκε ο χρόνος
που τους αναλογεί στο ωρολόγιο πρόγραμμα από την φετινή χρονιά!
Ούτε βέβαια έγινε κάποιο βήμα για την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης
στα σχολεία, όπως εξαγγέλθηκε. Όταν η
φτωχοποίηση των μαθητών μας -εξαιτίας της ανεργίας, της μείωσης των μισθών της
απλήρωτης εργασίας των γονιών τους από την εφαρμογή των μνημονίων- αυξάνεται
ραγδαία, όταν τα σχολεία στενάζουν λόγω υποχρηματοδότησης, όταν η δημόσια υγεία
καταρρέει, ισχυρίζονται πως η θεματική εβδομάδα θα προάγει την
υγεία και την ευημερία των μαθητών!!!
υγεία και την ευημερία των μαθητών!!!
Πλήθος παρόμοιων προγραμμάτων και δραστηριοτήτων για τα θέματα αυτά και πολλά άλλα
πραγματοποιούνται ήδη στα σχολεία μας με
πρωτοβουλία και ευθύνη των εκπαιδευτικών.
Περισσεύει λοιπόν
η υποκρισία από την μεριά του υπουργείου που ενώ εντοπίζει σωστά την σημασία
παρόμοιων θεμάτων για την εφηβική ηλικία τα αποκόπτει ουσιαστικά από την βασική
τους διδασκαλία και τα μετατρέπει σε «πρόγραμμα». Ενθουσιασμένο μάλλον από την «επιτυχία»
της λογικής της «μέρας» π.χ. του αθλητισμού , τη στιγμή που το μάθημα της Φ.Α.
υποβαθμίζεται και ασφυκτιά από την υποχρηματοδότηση και την έλλειψη υποδομών,
περνάει τώρα στην «ιδέα» της …εβδομάδας. Διαφαίνεται καθαρά πλέον η αντίληψη να απαξιώνουμε και μετατρέπουμε σιγά –σιγά τα μάθημα σε άθροισμα
προγραμμάτων (ΕΣΠΑ και εδώ;;) στο όνομα μάλιστα της «ολιστικής» αντίληψης
της γνώσης.
Η σχετική
εγκύκλιος 23/12/2016 (εξ. επείγον)!!! έχει όλο το «πακέτο»: υποχρεωτική συμμετοχή εκπαιδευτικών, ομάδα συντονισμού,
φόρμα συμπλήρωσης σχεδίου υλοποίησης, φόρμα υποβολής στο ΙΕΠ για αποτίμηση
υλοποίησης. Καταναγκασμός δηλαδή, γραφειοκρατικοποίηση, έμμεση αύξηση ωραρίου εντατικοποίηση
της εργασίας, τυποποίηση, μετρήσιμα
αποτελέσματα, δείκτες, ελεγχόμενο πλαίσιο, αναστάτωση του ωρολογίου προγράμματος
κλπ.
Πίσω από το εντυπωσιακό θέμα ( έμφυλη ταυτότητα, ομοφοβία κλπ.) που δίνει ένα προφίλ προοδευτισμού, δεν υπάρχει καμία ενημέρωση των συλλόγων, υπάρχει προχειρότητα, με σταθερό και επεκτεινόμενο το γενικότερο αντιεκπαιδευτικό πλαίσιο, ενώ αφήνει ανοικτό και το ενδεχόμενο εμπλοκής φορέων (και ιδιωτικών επιχειρήσεων;) εκτός εκπαιδευτικής κοινότητας που καθορίζονται όμως αυστηρά από τον κατάλογο φορέων που θα εκδώσει το Ι.Ε.Π
Το υπουργείο μάλλον επείγεται αφού το έστειλε τώρα και ζητά την υποβολή φόρμας μέχρι τις 3 Φεβρουαρίου!
Αν το συνδυάσουμε και με το γεγονός ότι η συμμετοχή στην περιγραφική αξιολόγηση πριν από λίγο καρό ήταν προαιρετική, ενώ τώρα αυτό έχει υποχρεωτική συμμετοχή, φαίνεται ότι πάμε για κλιμάκωση της εμπλοκής στην αυτοαξιολόγηση. Από ότι φαίνεται το υπουργείο πιέζει για να έχει τα αποτελέσματα της αποτίμησης ως βάση για τις λεγόμενες "καλές πρακτικές" που θα είναι το επιχείρημα για την αυτοαξιολόγηση αρχικά και την αξιολόγηση μετά.
Πίσω από το εντυπωσιακό θέμα ( έμφυλη ταυτότητα, ομοφοβία κλπ.) που δίνει ένα προφίλ προοδευτισμού, δεν υπάρχει καμία ενημέρωση των συλλόγων, υπάρχει προχειρότητα, με σταθερό και επεκτεινόμενο το γενικότερο αντιεκπαιδευτικό πλαίσιο, ενώ αφήνει ανοικτό και το ενδεχόμενο εμπλοκής φορέων (και ιδιωτικών επιχειρήσεων;) εκτός εκπαιδευτικής κοινότητας που καθορίζονται όμως αυστηρά από τον κατάλογο φορέων που θα εκδώσει το Ι.Ε.Π
Το υπουργείο μάλλον επείγεται αφού το έστειλε τώρα και ζητά την υποβολή φόρμας μέχρι τις 3 Φεβρουαρίου!
Αν το συνδυάσουμε και με το γεγονός ότι η συμμετοχή στην περιγραφική αξιολόγηση πριν από λίγο καρό ήταν προαιρετική, ενώ τώρα αυτό έχει υποχρεωτική συμμετοχή, φαίνεται ότι πάμε για κλιμάκωση της εμπλοκής στην αυτοαξιολόγηση. Από ότι φαίνεται το υπουργείο πιέζει για να έχει τα αποτελέσματα της αποτίμησης ως βάση για τις λεγόμενες "καλές πρακτικές" που θα είναι το επιχείρημα για την αυτοαξιολόγηση αρχικά και την αξιολόγηση μετά.
Καλούμε
:
- το υπουργείο να ανακαλέσει την σχετική εγκύκλιο και να επαναφέρει τις κομμένες ώρες των μαθημάτων στα γυμνάσια όπου θα αναπτύσσονται με άνεση παρόμοια θέματα.
- τους συλλόγους διδασκόντων στις συνεδριάσεις τους, να τοποθετηθούν στο θέμα με βάση την άποψη της ΕΛΜΕ συμπληρωμένη και διορθωμένη με τις δικές τους παρατηρήσεις και να αρνηθούν την εφαρμογή της εγκυκλίου, συνεχίζοντας και επεκτείνοντας την υλοποίηση προγραμμάτων για όποια θέματα επιλέξουν αυτοί και οι μαθητές /τριες μας.
- την ΟΛΜΕ να τοποθετηθεί έγκαιρα και σε αυτό το πνεύμα με το ζήτημα αυτό.
Ο
ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο
ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Γιάννης
Λαθήρας Νίκος Παλάντζας