Γ΄ ΕΛΜΕ
ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ Θεσσαλονίκη 21 -3- 2017
Πρ. Κορομηλά 51
τηλ. Επικοινωνίας 6979850143
e-mail: gelmeth3@gmail.com
Βλέπαμε …Survivor, κύριε!
2.500.
000 τηλεθεατές μεταξύ των οποίων εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές μας, ακόμη και παιδιά του Δημοτικού (δυναμικό
κοινό το λένε) παρακολουθούν κάθε βράδυ το ελληνικό «Survivor» που σπάει τα
ρεκόρ τηλεθέασης το ένα μετά το άλλο.
Δεν
πρόκειται για δασκαλίστικη γκρίνια που «δεν διαβάζουν τα μαθήματά τους» εκείνη
την ώρα. Οι αξίες που επιβάλλονται μέσα από την τηλεοπτική εικόνα είναι απόλυτα
αντίθετες με αυτές που επιχειρούμε κοπιωδώς κι απελπισμένα να εμπνεύσουμε τους
μαθητές μας . Γι αυτό έχουμε χρέος να τις στηλιτεύσουμε με τον πιο
κατηγορηματικό τρόπο.
Το ΣΚΑΙ, το
κανάλι με την πιο εχθρική στάση απέναντι
στους κοινωνικούς αγώνες και την πιο
φιλική στην πολιτική καταστροφής των δικαιωμάτων μας και ιδιαίτερα αυτών της νέας γενιάς, προβάλλει ένα ακραία
διαστροφικό, ανταγωνιστικό, “αθλητικό παιχνίδι”, στο οποίο ανώνυμοι και
διάσημοι αποκομμένοι από το κοινωνικό περιβάλλον, διεκδικούν μέχρι «τελικής
πτώσεως» το έπαθλο που συνήθως είναι η …τροφή ! Αφού
δεν έχει άρτο, πάρτε θεάματα… με άρτο!
Σταδιακά,
ο ανταγωνισμός μεταξύ ομάδων και ατόμων οδηγεί στην
ανάδειξη του νικητή μέσω
της απόρριψης των άλλων, της ψυχολογικής ή σωματικής κατάρρευσης (που εξιτάρει
τους θεατές), του τελικού αποκλεισμού.
«Όποιος μένει
πίσω θα πρέπει να φτύνει αίμα!», λέει
μια παίκτρια.
Το
κοινό παρακολουθεί τις αντιδράσεις, τις αντοχές και τις συμπεριφορές των
«μαχητών» συμμετέχοντας μέσω SMS που αποφέρουν κέρδη σε τηλεοπτικές/πολυεθνικές
εταιρείες.
Με
άλλα λόγια: ατομικισμός, προδοσία, αλληλοεξόντωση, απαξίωση των άλλων,
κατάρρευση των ηττημένων, αποκλεισμός των αδύναμων…
Η
τηλε-πραγματικότητα μοιάζει να αντανακλά τον κοινωνικό δαρβινισμό ενός
συστήματος που ξέρει πώς να διαλύει κάθε ανθρώπινο δεσμό, πρωτίστως στο πεδίο
της εργασίας, ή των εξετάσεων όπου
κυριαρχεί το «ο θάνατός σου, η ζωή μου».
Για
την «επιβίωση του πιο προσαρμοσμένου» (survival of the fittest) μίλησε ο
Δαρβίνος, όμως τόσο στον Άγιο Δομίνικο όσο και στον εργασιακό στίβο η καλή
φόρμα, η fitness σε κάνει survivor, σε κάνει «απασχολήσιμο».
Σήμερα
το «Survivor» μάς διδάσκει ότι καμία ξευτίλα, καμιά μικρή προδοσία, κανένα
συναισθηματικό ξεγύμνωμα, κανένα κάρφωμα του διπλανού σου δεν είναι ντροπή
προκειμένου να επιβιώσει κανείς.
Η
πειθαρχία, η τυφλή υπακοή στους άνωθεν κανόνες, ακόμα και τους πιο γελοίους και
παράλογους, είναι αυτονόητη και επιβεβλημένη για όσους θέλουν να παραμείνουν
στο παιχνίδι. Όλα αυτά πρέπει να εμπεδώσουν έγκαιρα οι μαθητές μας.
Δεν
είναι «απλά ένα παιχνίδι» είναι η επιβολή του παράλογου. παρηκμασμένου
πολιτισμού του κυρίαρχου συστήματος στα παιδιά μας, απ' αυτούς που τα έχουν
στερήσει το πραγματικό παιχνίδι, το γέλιο, τη χαρά και την ελπίδα!
Το
πιο εξοργιστικό είναι ότι το «Survivor» προβάλλεται την εποχή της αέναης λιτότητας, της φτώχειας, της πείνας, των μαθητών μας που
λιγοθυμούν, ( μόλις προχθές μια
17χρονη μαθήτρια στην Πάτρα λιποθύμησε
γιατί είχε τρεις μέρες να φάει κανονικά), του υποκατώτατου μισθού, της μαθητείας
–δουλείας, της γιγαντιαίας και ενίοτε ανακυκλούμενης ανεργίας των νέων, των
400χιλ. παιδιών μας που μεταναστεύουν στο εξωτερικό. Εκατοντάδες χιλιάδες
οικογένειες ζουν στο κοινωνικό λυκόφως, κόβουν από το φαΐ, τη θέρμανση, το
ρεύμα. Ένας λαός φυλακισμένος στο μνημονιακό Survivor.
Καλούμε τους συναδέλφους της τάξης να δώσουμε
ακόμη μια μάχη ενάντια στα τηλεοπτικά σκουπίδια, προβάλλοντας της αξίες της
αλληλεγγύης, της συλλογικότητας, του σεβασμού του Άλλου, της φιλίας, του γνήσιου αθλητικού πνεύματος, του αληθινού
αγώνα για μια απελευθερωτική Παιδεία στα πλαίσια μιας δίκαιης κι ανθρώπινης
κοινωνίας.
Να
γίνουμε όλοι μαχητές σε τούτο τον αγώνα!
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Γιάννης Λαθήρας Νίκος Παλάντζας
Αν και γενικά συμφωνώ, οι μαθητές δημοτικού δεν ανήκουν στα λεγόμενα δυναμικά κοινά (είναι 15-45).
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπίσης ποιο ειναι το αληθινό αθλητικό πνεύμα και πως ορίζεται το άληθινό' σε σχέση με το ψεύτικο;
Επίσης το Survivor ήταν δημοφιλές και σε άλλες εποχές...
Φαντάζομαι τι θα λέγατε αν ΔΕΝ συμφωνούσατε.....
ΔιαγραφήΕχει σημασία αν μαθητές δημοτικού ανήκουν ή δεν ανήκουν στα λεγόμενα δυναμικά κοινά;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣημασία έχει νομίζω ότι αυτά τα παιδάκια (του δημοτικού)
παρακολουθούν δυστυχώς με τις ευλογίες μας το reality και
εθίζονται στον ατομικισμό, προδοσία, αλληλοεξόντωση, απαξίωση των άλλων, κατάρρευση των ηττημένων, αποκλεισμό των αδύναμων…
Με ολο το σεβασμο: τα παιδια ξερουν να φιλτραρουν τι ειναι σημαντικο και τι οχι.. Και επισης ειχα την ελπιδα οι δασκαλοι των παιδιων μου να οργιζονται με τις καλπικες και ανεδαφικες φαντασιωσεις και εμμονες του υπουργειου παιδειας και οχι με ενα τηλεοπτικο σοου που δυστυχως ειναι αξιοπρεπεστερο, μεσα στην φτηνεια του,απο τους πολιτικους σας προισταμενους. Καληνυχτα σας.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://avantgarde2009.wordpress.com/2017/03/17/to-survivor-k-o-sygxronos-koinonikos-kanivalismos/
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜη μας εξευτελίζετε περισσότερο. Η κοινωνία μας έχει στη μπούκα για θέματα για τα οποία κάνετε την πάπια (ωράριο, ιδιαίτερα, χάσιμο μαθημάτων, σχολεία τουριστικά πρακτορεία κ.τ.λ.). Ασχοληθείτε με θέματα που αφορούν τα του οίκου μας και αφήστε τα θέματα αυτά για άλλους που είναι ειδικοί. Ας αποδείξουμε εμείς με τη δουλειά μας ότι αξίζουμε και ας αφήσουμε τις αριστερές παρωχημένες φιλοσοφίες. Ας κάνουμε μάθημα επιτέλους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕτσι ακριβως! Δεν εχω αμφιβολια οτι υπαρχει μια υγειης μεριδα δασκαλων που πραγματικα μοχθουν για τα παιδια μας.Ακομα και αυτοι που εχουν παρωχημενες ,δηθεν αριστερες αποψεις,προσφερουν στο γνωστικο τους πεδιο. Αλλα ας δειχνουν μια αυτοσυγκρατηση για να μην εκθετουν την πραγματικη θεληση τους να βοηθησουν μεσα στις δυσκολες συγκυριες.
ΔιαγραφήΑντί να προσπαθήσετε να αντιμετωπίσετε κάποιο από τα τόσα προβλήματα που υπάρχουν στο εκπαδευτικό σύστημα, καταντήσατε επίδοξοι Φουρθιώτηδες στον πόλεμο των καναλιών για τηλεθέαση. Έχετε πολύ ελεύθερο χρόνο φαίνεται.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγχαίρω την Γ' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης για την κριτική που ασκεί στον τηλεοπτικό χώρο. Πρόκειται για μια υπεύθυνη και υγιή φωνή. Εύχομαι να επαναλαμβάνεται συχνά, και όχι μόνο από μία ΕΛΜΕ. Το εάν το εκπαιδευτικό σύστημα έχει τα δικά του τρωτά, αυτά δεν πρέπει να αποτελούν εμπόδιο για τέτοιου είδους παρεμβάσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφή