Γ΄ΕΛΜΕ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ Θεσσαλονίκη 21 -11- 2017
Πρ. Κορομηλά 51
τηλ. Επικοινωνίας 6979850143
e-mail: gelmeth3@gmail.com
http://3elmethess.blogspot.gr/
fb : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
Για την επιχειρούμενη επαναφορά της «αυτοαξιολόγησης»
To υπουργείο Παιδείας με το κείμενο του “Νέες Δομές υποστήριξης του Εκπαιδευτικού Έργου” (την ίδια στιγμή που καταργεί πραγματικές δομές υποστήριξης ΚΕΔΥ, ΚΠΕ κλπ ) στο όνομα της παιδαγωγικής αυτονομίας των σχολείων στην πράξη επαναφέρει την αυτοαξιολόγηση / διαφοροποίηση των σχολικών μονάδων, μια πολιτική με την οποία συγκρούστηκε το εκπαιδευτικό κίνημα την περίοδο 2013-4. Η επίσκεψη του ΟΟΣΑ τον Σεπτέμβρη που μας πέρασε και η αναμενόμενη νέα έκθεση του υπερεθνικού οργανισμού φαίνεται ότι επιταχύνει την πολιτική της αναδιάρθρωσης του δημόσιου σχολείου.
Η ελληνική κυβέρνηση πιστή στην εφαρμογή του 3ου Μνημονίου βιάζεται να υλοποιήσει όλες τις δεσμεύσεις της στα πλαίσια του κλεισίματος της τρίτης αξιολόγησης.
Για να μην υπάρχει καμιά αυταπάτη δημιουργείται μια νέα περιφερειακή δομή τα ΠΕΚΕΣ (Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού), με στόχο την επιτήρηση των σχολικών μονάδων και την αξιολόγηση τους, καθώς όπως και το 2013-4 η λεγόμενη αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων θα βασίζεται σε κριτήρια αποτίμησης που θα καθορίζονται σε κυβερνητικό / κρατικό επίπεδο.
«Οι πιθανοί ενδεικτικοί θεματικοί άξονες τίθενται μέσω σχεδίου προγραμματισμού το οποίο καθορίζεται με Υπουργική Απόφαση και παρουσιάζεται στα σχολεία με οδηγίες συμπλήρωσης και ενημερωτικές συναντήσεις των διευθυντών των σχολείων με τα μέλη του ΠΕΚΕΣ... η έκθεση αποτίμησης αποστέλλεται στο τέλος στα ΠΕΚΕΣ». Καμιά επομένως παιδαγωγική αυτονομία των συλλόγων διδασκόντων δεν καταγράφεται. Αντίθετα, οι διευθυντές μάνατζερ των σχολείων μαζί με τη διοικητική γραφειοκρατία των ΠΕΚΕΣ, με βάση την πολιτική του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε, θα επιχειρήσουν να επιβάλλουν τη διάχυση της κουλτούρας αξιολόγησης και πειθαρχικού ελέγχου σε όλο το εύρος των εκπαιδευτικών πρακτικών.
Η διαμόρφωση γενικά συγκεντρωτικών δομών ελέγχου και αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων (όπως τα ΠΕΚΕΣ) παραπέμπουν σε ένα ιεραρχικό μοντέλο οργάνωσης του εκπαιδευτικού συστήματος όπου κυριαρχούν ο διοικητισμός και τα τυποποιημένα κριτήρια αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου σε πλήρη αντιπαράθεση με τη δημοκρατία των συλλόγων διδασκόντων . Το υπουργείο απλά εξειδικεύει την θέση του ΟΟΣΑ για “ανταποδοτικότητα με αυτονομία”, η οποία στην πράξη σημαίνει αποθέωση του τεχνοκρατισμού των ποσοτικών δεδομένων, της μέτρησης και των έτοιμων κριτηρίων αξιολόγησης και εκτίμησης του εκπαιδευτικού έργου.
Ως επίκεντρο του «νέου» σχεδιασμού τίθεται η Σχολική Μονάδα. Κάθε σχολείο διαμορφώνει «..το δικό του παιδαγωγικό όραμα σε συνεργασία με του εμπλεκόμενους φορείς (στελέχη εκπαίδευσης, γονείς, μαθητές, τοπική κοινότητα)». Στην βάση αυτού του «οράματος» θα γίνεται «..ο σχεδιασμός και η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας». Σε αντίθεση με τη σύγχρονη ανάγκη και απαίτηση για ένα σχολείο που θα διαπαιδαγωγεί και θα μορφώνει ενιαία όλα τα παιδιά, ανεξάρτητα από την οικονομική τους κατάσταση, την προέλευσή τους και τις κοινωνικές συνθήκες στις οποίες ζουν, περνάμε σ’ ένα διαφοροποιημένο παιδαγωγικό πλαίσιο με βάση τις τοπικές ιδιαιτερότητες. Δημιουργούνται ομάδες σχολείων, όπως ήδη έχει γίνει στην πρωτοβάθμια, για αλληλοσυμπλήρωση λειτουργιών που θα οδηγήσουν σε μετακινήσεις μαθητών και θα ανοίξουν το δρόμο για μεταφορά της οργανικότητας σε ομάδα σχολείων.
Δημιουργούνται επίσης Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) Διαμορφώνεται ένας νέος μηχανισμός σε επίπεδο διεύθυνσης εκπαίδευσης, κοινός για Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια !!!, ο οποίος θα λειτουργεί ως ιμάντας μεταφοράς των κεντρικών και περιφερειακών κατευθύνσεων.
Η κυβέρνηση δηλώνει ότι θα καταργήσει το Π.Δ 152 για την ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών (αίτημα αιχμής για τον κλάδο )και ότι θα προχωρήσει μόνο στην αξιολόγηση των στελεχών. Μάλιστα, αλλά καλό είναι να συζητάμε λίγο πιο έντιμα. Αυτή τη στιγμή σε όλο το δημόσιο, η κυβέρνηση επιχειρεί να αξιολογήσει το προσωπικό των δημόσιων υπηρεσιών με ένα σύστημα και με μια αξιολογική και βαθμολογική τεχνολογία που παραπέμπει ή απλά αναπαράγει το Π.Δ 152 ενέπλεξε σ αυτήν την αξιολόγηση τους συναδέλφους που είναι αποσπασμένοι σε διοικητικές θέσεις! Πως λοιπόν οι εκπαιδευτικοί θα εξαιρεθούν από αυτή τη διαδικασία; Την άνοιξη ο ίδιος ο πρωθυπουργός της χώρας ανήγγειλε τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα σε 22 και μέσα στο καλοκαίρι με το Π.Δ 79 συγκροτήθηκαν ειδικές επιτροπές, οι οποίες θα μετακινούν μαθητές με κλήρωση σε διαφορετικές σχολικές μονάδες, προκειμένου να μην σπάσει κανένα τμήμα των 25 παιδιών και προαναγγέλλει ηλεκτρονικές εγγραφές στα γυμνάσια και ΓΕΛ μετά τα ΕΠΑΛ για να περιορίσει τον αριθμό των τμημάτων στα σχολεία! Οι 20.000 διορισμοί στην εκπαίδευση μετατράπηκαν σε πιστοποιητικό παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας, όπου ένας μεγάλος αριθμός συναδέλφων μας δεν θα έχει πλέον το δικαίωμα να εργάζεται στο δημόσιο σχολείο ούτε καν ως αναπληρωτής/ τρια.
Με την συνδρομή του ΟΟΣΑ και των λοιπών καπιταλιστικών κέντρων, η σημερινή κυβέρνηση προσπαθεί να αλλάξει ριζικά το DNA της δημόσιας εκπαίδευσης σε μια αντιδραστική, αντιεκπαιδευτική, αντιλαϊκή κατεύθυνση. Δεν θα το επιτρέψουμε!
Αυτοί που σχεδιάζουν την ολική επαναφορά του δημόσιου σχολείου σε καταστάσεις του 2013-4 , να ξέρουν ότι θα βιώσουν και τις αντίστοιχες αντιστάσεις. Το εκπαιδευτικό κίνημα με σκληρούς αγώνες σταμάτησε τότε την αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση καταγράφοντας μια σημαντική νίκη και συνεχίζει να αγωνίζεται τόσο για τη συνολική κατάργηση του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης, όσο και ενάντια στα νέα σχέδια προώθησής της. Για εμάς είναι ζήτημα αυτονόητης υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου.
Καλούμε το ΔΣ της ΟΛΜΕ:
Να μην συμμετέχει σε καμία περίπτωση στη νέα απόπειρα εγκλωβισμού του εκπαιδευτικού κινήματος σε στημένες διαδικασίες «διαλόγου» και να απορρίψει τα νέα σχέδια αξιολόγησης με βάση τις αποφάσεις των 15ου και 16ου Συνεδρίων του κλάδου.
Να καλέσει τον κλάδο σε Γενικές Συνελεύσεις που θα πάρουν αποφάσεις ενάντια στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση, θα απαιτήσουν την κατάργηση όλου του αυταρχικού – αντιδραστικού θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης και θα χαράξουν αγωνιστική πορεία.
Πρ. Κορομηλά 51
τηλ. Επικοινωνίας 6979850143
e-mail: gelmeth3@gmail.com
http://3elmethess.blogspot.gr/
fb : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
Για την επιχειρούμενη επαναφορά της «αυτοαξιολόγησης»
To υπουργείο Παιδείας με το κείμενο του “Νέες Δομές υποστήριξης του Εκπαιδευτικού Έργου” (την ίδια στιγμή που καταργεί πραγματικές δομές υποστήριξης ΚΕΔΥ, ΚΠΕ κλπ ) στο όνομα της παιδαγωγικής αυτονομίας των σχολείων στην πράξη επαναφέρει την αυτοαξιολόγηση / διαφοροποίηση των σχολικών μονάδων, μια πολιτική με την οποία συγκρούστηκε το εκπαιδευτικό κίνημα την περίοδο 2013-4. Η επίσκεψη του ΟΟΣΑ τον Σεπτέμβρη που μας πέρασε και η αναμενόμενη νέα έκθεση του υπερεθνικού οργανισμού φαίνεται ότι επιταχύνει την πολιτική της αναδιάρθρωσης του δημόσιου σχολείου.
Η ελληνική κυβέρνηση πιστή στην εφαρμογή του 3ου Μνημονίου βιάζεται να υλοποιήσει όλες τις δεσμεύσεις της στα πλαίσια του κλεισίματος της τρίτης αξιολόγησης.
Για να μην υπάρχει καμιά αυταπάτη δημιουργείται μια νέα περιφερειακή δομή τα ΠΕΚΕΣ (Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού), με στόχο την επιτήρηση των σχολικών μονάδων και την αξιολόγηση τους, καθώς όπως και το 2013-4 η λεγόμενη αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων θα βασίζεται σε κριτήρια αποτίμησης που θα καθορίζονται σε κυβερνητικό / κρατικό επίπεδο.
«Οι πιθανοί ενδεικτικοί θεματικοί άξονες τίθενται μέσω σχεδίου προγραμματισμού το οποίο καθορίζεται με Υπουργική Απόφαση και παρουσιάζεται στα σχολεία με οδηγίες συμπλήρωσης και ενημερωτικές συναντήσεις των διευθυντών των σχολείων με τα μέλη του ΠΕΚΕΣ... η έκθεση αποτίμησης αποστέλλεται στο τέλος στα ΠΕΚΕΣ». Καμιά επομένως παιδαγωγική αυτονομία των συλλόγων διδασκόντων δεν καταγράφεται. Αντίθετα, οι διευθυντές μάνατζερ των σχολείων μαζί με τη διοικητική γραφειοκρατία των ΠΕΚΕΣ, με βάση την πολιτική του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε, θα επιχειρήσουν να επιβάλλουν τη διάχυση της κουλτούρας αξιολόγησης και πειθαρχικού ελέγχου σε όλο το εύρος των εκπαιδευτικών πρακτικών.
Η διαμόρφωση γενικά συγκεντρωτικών δομών ελέγχου και αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων (όπως τα ΠΕΚΕΣ) παραπέμπουν σε ένα ιεραρχικό μοντέλο οργάνωσης του εκπαιδευτικού συστήματος όπου κυριαρχούν ο διοικητισμός και τα τυποποιημένα κριτήρια αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου σε πλήρη αντιπαράθεση με τη δημοκρατία των συλλόγων διδασκόντων . Το υπουργείο απλά εξειδικεύει την θέση του ΟΟΣΑ για “ανταποδοτικότητα με αυτονομία”, η οποία στην πράξη σημαίνει αποθέωση του τεχνοκρατισμού των ποσοτικών δεδομένων, της μέτρησης και των έτοιμων κριτηρίων αξιολόγησης και εκτίμησης του εκπαιδευτικού έργου.
Ως επίκεντρο του «νέου» σχεδιασμού τίθεται η Σχολική Μονάδα. Κάθε σχολείο διαμορφώνει «..το δικό του παιδαγωγικό όραμα σε συνεργασία με του εμπλεκόμενους φορείς (στελέχη εκπαίδευσης, γονείς, μαθητές, τοπική κοινότητα)». Στην βάση αυτού του «οράματος» θα γίνεται «..ο σχεδιασμός και η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας». Σε αντίθεση με τη σύγχρονη ανάγκη και απαίτηση για ένα σχολείο που θα διαπαιδαγωγεί και θα μορφώνει ενιαία όλα τα παιδιά, ανεξάρτητα από την οικονομική τους κατάσταση, την προέλευσή τους και τις κοινωνικές συνθήκες στις οποίες ζουν, περνάμε σ’ ένα διαφοροποιημένο παιδαγωγικό πλαίσιο με βάση τις τοπικές ιδιαιτερότητες. Δημιουργούνται ομάδες σχολείων, όπως ήδη έχει γίνει στην πρωτοβάθμια, για αλληλοσυμπλήρωση λειτουργιών που θα οδηγήσουν σε μετακινήσεις μαθητών και θα ανοίξουν το δρόμο για μεταφορά της οργανικότητας σε ομάδα σχολείων.
Δημιουργούνται επίσης Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) Διαμορφώνεται ένας νέος μηχανισμός σε επίπεδο διεύθυνσης εκπαίδευσης, κοινός για Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια !!!, ο οποίος θα λειτουργεί ως ιμάντας μεταφοράς των κεντρικών και περιφερειακών κατευθύνσεων.
Η κυβέρνηση δηλώνει ότι θα καταργήσει το Π.Δ 152 για την ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών (αίτημα αιχμής για τον κλάδο )και ότι θα προχωρήσει μόνο στην αξιολόγηση των στελεχών. Μάλιστα, αλλά καλό είναι να συζητάμε λίγο πιο έντιμα. Αυτή τη στιγμή σε όλο το δημόσιο, η κυβέρνηση επιχειρεί να αξιολογήσει το προσωπικό των δημόσιων υπηρεσιών με ένα σύστημα και με μια αξιολογική και βαθμολογική τεχνολογία που παραπέμπει ή απλά αναπαράγει το Π.Δ 152 ενέπλεξε σ αυτήν την αξιολόγηση τους συναδέλφους που είναι αποσπασμένοι σε διοικητικές θέσεις! Πως λοιπόν οι εκπαιδευτικοί θα εξαιρεθούν από αυτή τη διαδικασία; Την άνοιξη ο ίδιος ο πρωθυπουργός της χώρας ανήγγειλε τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα σε 22 και μέσα στο καλοκαίρι με το Π.Δ 79 συγκροτήθηκαν ειδικές επιτροπές, οι οποίες θα μετακινούν μαθητές με κλήρωση σε διαφορετικές σχολικές μονάδες, προκειμένου να μην σπάσει κανένα τμήμα των 25 παιδιών και προαναγγέλλει ηλεκτρονικές εγγραφές στα γυμνάσια και ΓΕΛ μετά τα ΕΠΑΛ για να περιορίσει τον αριθμό των τμημάτων στα σχολεία! Οι 20.000 διορισμοί στην εκπαίδευση μετατράπηκαν σε πιστοποιητικό παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας, όπου ένας μεγάλος αριθμός συναδέλφων μας δεν θα έχει πλέον το δικαίωμα να εργάζεται στο δημόσιο σχολείο ούτε καν ως αναπληρωτής/ τρια.
Με την συνδρομή του ΟΟΣΑ και των λοιπών καπιταλιστικών κέντρων, η σημερινή κυβέρνηση προσπαθεί να αλλάξει ριζικά το DNA της δημόσιας εκπαίδευσης σε μια αντιδραστική, αντιεκπαιδευτική, αντιλαϊκή κατεύθυνση. Δεν θα το επιτρέψουμε!
Αυτοί που σχεδιάζουν την ολική επαναφορά του δημόσιου σχολείου σε καταστάσεις του 2013-4 , να ξέρουν ότι θα βιώσουν και τις αντίστοιχες αντιστάσεις. Το εκπαιδευτικό κίνημα με σκληρούς αγώνες σταμάτησε τότε την αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση καταγράφοντας μια σημαντική νίκη και συνεχίζει να αγωνίζεται τόσο για τη συνολική κατάργηση του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης, όσο και ενάντια στα νέα σχέδια προώθησής της. Για εμάς είναι ζήτημα αυτονόητης υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου.
Καλούμε το ΔΣ της ΟΛΜΕ:
Να μην συμμετέχει σε καμία περίπτωση στη νέα απόπειρα εγκλωβισμού του εκπαιδευτικού κινήματος σε στημένες διαδικασίες «διαλόγου» και να απορρίψει τα νέα σχέδια αξιολόγησης με βάση τις αποφάσεις των 15ου και 16ου Συνεδρίων του κλάδου.
Να καλέσει τον κλάδο σε Γενικές Συνελεύσεις που θα πάρουν αποφάσεις ενάντια στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση, θα απαιτήσουν την κατάργηση όλου του αυταρχικού – αντιδραστικού θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης και θα χαράξουν αγωνιστική πορεία.
Για το Δ.Σ.
Ο
ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο
ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΘΗΡΑΣ ΝΙΚΟΣ
ΠΑΛΑΝΤΖΑΣ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου