Ads 468x60px

Δευτέρα 4 Μαΐου 2020

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΤΙΕΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣΗΣ



Γ΄ΕΛΜΕ  ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                                                                            Θεσσαλονίκη 4/5/2020 
Πρ. Κορομηλά 51 τηλ. 6978300483                                  
e-mail: gelmeth3@gmail.com
fb  : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΤΙΕΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣΗΣ.
ΠΡΟΑΣΠΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑθΗΤΩΝ- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ.
 ΠΡΟΑΣΠΙΖΟΥΜΕ  ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ. 
 Άνοιγμα σχολείων και πανελλαδικές - Τα υπό εξέταση σενάρια ...
ΝΑ ΛΗΦΘΟΥΝ ΤΩΡΑ ΟΛΑ ΤΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΜΕΤΡΑ
 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ .
Η κυβέρνηση εσπευσμένα ανακοίνωσε το άνοιγμα Λυκείων και γυμνασίων, ενώ στις 6-5-20 ολοκληρώνεται η «διαβούλευση» για το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο εν μέσω κορωνοϊού και πανδημίας και προχωρά στην κατάθεσή του. Αντί να εξασφαλίσουν συνθήκες ασφαλούς επαναλειτουργίας των σχολείων, απεργάζονται νέο χτύπημα μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και εργασιακών των εκπαιδευτικών με νέους εξεταστικούς φραγμούς, τράπεζα θεμάτων, ηλικιακό φραγμό για τους μαθητές στα ΕΠΑΛ, αξιολόγηση σχολείων, ατομική αξιολόγηση κ.α.
Τα σχολεία έκλεισαν στις 13/3 με την παραδοχή ότι υπάρχει αυξημένος κίνδυνος για διασπορά του Covid19 σε εκείνο το κομμάτι του πληθυσμού που θεωρείται ως ασυμπτωματικός φορέας και καθώς αποτελούν χώρο μαζικής συνεύρεσης πληθυσμού.
Σήμερα τίθεται ισχυρός προβληματισμός αν έχει αλλάξει κάτι σε σχέση με αυτά.
Την ώρα που η επιστημονική κοινότητα διερευνά το βαθμό νοσηρότητας των παιδιών και το ρόλο τους στη διασπορά του ιού, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας τονίζει ότι δεν είναι γνωστός ο βαθμός μετάδοσης του ιού από τα παιδιά, ανησυχεί για το άνοιγμα των σχολείων στην Ευρώπη. Στη Γερμανία επανεξετάζεται το άνοιγμα των σχολείων, ενώ στη χώρα μας τα Υπουργεία Παιδείας και Υγείας προσπαθούν να καθησυχάσουν την κοινή γνώμη για το άνοιγμα των σχολείων. 
Η κυβέρνηση τους δυο αυτούς μήνες επέλεξε το μοντέλο της κοινωνικής αποστασιοποίησης και την ανάδειξη της ατομικής ευθύνης, για να σωθούμε από τον ιό. Δεν πήρε σχεδόν κανένα μέτρο για τη θωράκιση του «τραυματισμένου» από τις μνημονιακές πολιτικές δημόσιου συστήματος υγείας με προσλήψεις, άνοιγμα ΜΕΘ, μαζικά τεστ, ενώ άφησε ακάλυπτους τους υγειονομικούς με σοβαρές συνέπειες στην υγεία τους.
Στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης, η κυβέρνηση  προχωρά στο άνοιγμα των σχολείων, χωρίς να έχει αναιρεθεί κανείς από τους λόγους που επικαλέστηκε για το κλείσιμό τους. Την ίδια ώρα, η σχολική πραγματικότητα καταδεικνύει με τον πιο εκκωφαντικό τρόπο τη γύμνια και την εγκατάλειψη της δημόσιας εκπαίδευσης, διαχρονικά από όλες τις κυβερνήσεις.

Γνωρίζει πολύ καλά η κυβέρνηση πως η αντιεκπαιδευτική πολιτική σε βάρος του δημόσιου σχολειού  αποτυπώνεται :
  • στις άθλιες υλικοτεχνικές υποδομές, με αίθουσες-κλουβιά 20-30 τετραγωνικών, πάμπολλες λυόμενες αίθουσες, πολλά  συστεγαζόμενα σχολεία
  • στα πολυπληθή τμήματα των 28 και 30 μαθητών στην τάξη
  • στο γερασμένο εκπαιδευτικό προσωπικό, εξαιτίας των απανωτών συνταξιοδοτικών μνημονιακών νόμων και την απουσία διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών για πάνω από 10 χρόνια
  • στον εκπαιδευτικό–λάστιχο που μετακινείται σε δυο, τρία και περισσότερα σχολεία στα πλαίσια της πολιτικής εξοικονόμησης προσωπικού
  • στην παντελή έλλειψη υποστηρικτικού προσωπικού και ανθρώπινων υποδομών υγιεινής στο δημόσιο σχολείο: ανεπαρκείς  συνθήκες υγιεινής , κανόνας η μη ύπαρξη μόνιμων καθαριστών-τριων, για να μπορούν να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες σε καθαρισμούς και απολυμάνσεις 

Γνωρίζει πολύ καλά η κυβέρνηση πως
  • -γίνονται μαζικές μετακινήσεις μαθητών με αστικά και ΚΤΕΛ, αλλά και χιλιάδων αναπληρωτών/τριων και μόνιμων εκπαιδευτικών στις περιοχές που υπηρετούν,
    • δεν είναι δυνατόν να οργανωθεί και να βγει σχολικό πρόγραμμα με σπασμένα τμήματα, με καθηγητές/τριες μοιρασμένους σε δύο ή και παραπάνω σχολεία, με καθηγητές/τριες που λείπουν σε άδεια ειδικού σκοπού, με διαλείμματα των τμημάτων σε διαφορετικές ώρες,
  • -μιλάμε ουσιαστικά για δύο εβδομάδες καθαρού μαθήματος ανά μαθητή/τρια, δηλαδή, για 2-4 διδακτικές ώρες ανά μάθημα μέχρι να τελειώσει η χρονιά.
Η κυβέρνηση παραβιάζει στην περίπτωση της εκπαίδευσης ακόμα και τα μέτρα ασφαλείας και προστασίας που η ίδια ανακοίνωσε για τους κλειστούς χώρους. Την ώρα που η χρήση μάσκας επιβάλλεται σε όλους τους κλειστούς χώρους με πρόστιμο 150 ευρώ, η χρήστη της στα σχολεία και τα σχολικά λεωφορεία ορίζεται προαιρετική. Την ώρα που το ελάχιστο επιτρεπόμενο όριο είναι 1 άτομο ανά 7τμ, στις υπάρχουσες σχολικές αίθουσες  θα στοιβάζονται μέχρι 15 μαθητές και ένας εκπαιδευτικός. Μπροστά στο άνοιγμα των σχολείων καμία πρόβλεψη δεν υπάρχει για τον  άμεσo συνολικό προληπτικό διαγνωστικό έλεγχο για μαθητές και εκπαιδευτικούς, για την αποφυγή μιας μαζικής διασποράς του κορωνοϊού.
Αντίθετα στο όνομα της έκτακτης κατάστασης προετοιμάζει με το άνοιγμα των σχολείων και νέα αντιδραστικά μέτρα, με κάμερες παρακολούθησης μέσα στις τάξεις. Η ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων μέσω τηλεκπαίδευσης, με την επίκληση των μαθητών που δεν μπορούν να παρακολουθήσουν, ανοίγει το δρόμο του “Μεγάλου Αδελφού” μέσα στη σχολική τάξη, στα πλαίσια του αντιδραστικού πανοπτικού ελέγχου της αξιολόγησης. Καταργεί ντε φάκτο την προστασία των προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών.
Η κυβέρνηση, αντί να πάρει ουσιαστικά μέτρα για ασφαλή λειτουργία των σχολείων την περίοδο του κορονοϊού, προωθεί για ψήφιση αντιεκπαιδευτικά μέτρα και επιχειρεί να εδραιώσει τα σχέδια της για αντικατάσταση της ζωντανής εκπαίδευσης με πακέτα της λεγόμενης τηλεκπαίδευσης, που «ήρθαν για να μείνουν».
Είναι φανερό  ότι στη φάση αυτή επιλέγεται το μοντέλο της ελεγχόμενης «ανοσίας της αγέλης» παράλληλα με την ατομική ευθύνη, χωρίς ουσιαστικά μέτρα στήριξης του δημόσιου συστήματος υγείας, προστασίας και ασφάλειας των εργαζομένων και των πολιτών. Όλα όσα ακούστηκαν, υποκριτικά από ό,τι φαίνεται, στην προηγούμενη φάση για την αξία της υγείας και της ανθρώπινης ζωής, υποχωρούν μπροστά στην προτεραιότητα επαναφοράς των εργαζομένων στο χώρο εργασίας, για να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα και η κερδοφορία των επιχειρήσεων, μεταξύ αυτών και των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων και φροντιστηρίων. Οι πολιτικές σκοπιμότητες και η κυβερνητική προσπάθεια να δημιουργήσει εικόνα επιστροφής στην κανονικότητα καθόρισαν την απόφασή τους. Όχι οι μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, για τους οποίους το μόνο σίγουρο είναι η αύξηση του άγχους και της αγωνίας τους, όπως και των γονιών τους. Προτάσσοντας την ατομική ευθύνη των γονέων, για το αν θα στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο, αποποιούνται και μεταθέτουν  τις κυβερνητικές- κρατικές ευθύνες για  το τι πρόκειται να ακολουθήσει.
Η αξία της ανθρώπινης ζωής δεν μπορεί να υποκατασταθεί από καμία άλλη προτεραιότητα, οικονομική ή πολιτική. Οι ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας έχουν αυξήσει στο κατακόρυφο την ανασφάλεια και την αγωνία μαθητών, εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους. Δηλώνουμε ότι δεν είμαστε διατεθειμένοι να επιτρέψουμε να κινδυνεύσει η υγεία και η ζωή κανενός από μας και αν δε διασφαλιστούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και ασφάλειας, τα σχολεία δεν μπορεί να λειτουργήσουν. Την απόλυτη ευθύνη για αυτή τη διασφάλιση την έχει η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας.

Καλούμε τους συλλόγους εκπαιδευτικών που πρόκειται να συνεδριάσουν τις επόμενες μέρες να πάρουν αποφάσεις και απαιτήσουν όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων.
  • Δωρεάν μαζική παροχή μασκών για όλους, γαντιών, αντισηπτικών .
  • Εξασφάλιση  καθαριότητας  και απολύμανσης των σχολείων.
  • Μαζικά διαγνωστικά τεστ για μαθητές και εκπαιδευτικούς, πριν την επιστροφή στα σχολεία
  • Θερμομέτρηση πριν την είσοδο στα σχολεία
  • Προσλήψεις καθαριστριών για παραμονή στο σχολείο σε όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του.
  • Εξασφάλιση χώρων και αιθουσών για να τηρούνται οι καθορισμένες αποστάσεις.
  • Εξασφάλιση αδειών για όσους εκπαιδευτικούς, μόνιμους και αναπληρωτές, το έχουν ανάγκη. Να δοθούν ειδικές άδειες ευπαθών ομάδων, οι οποίες πρέπει να διευρυνθούν και για άλλα νοσήματα (χαπ, άσθμα κ.ά.) και οι άδειες ειδικού σκοπού για όλους τους συναδέλφους. .Να δικαιούνται ειδική άδεια απουσίας όσοι διαμένουν με άτομα που ανήκουν στις ομάδες υψηλού κινδύνου.   Να δοθούν και στους αναπληρωτές ΕΣΠΑ άδειες ειδικού σκοπού χωρίς να πληρώνουν, όπως οι υπόλοιποι αναπληρωτές και μόνιμοι
  • Ούτε κουβέντα για βιντεοσκοπήσεις και κάμερες παρακολούθησης μέσα στις τάξεις.   Δε θα επιτρέψουμε την επιβολή του ελέγχου και της  επιτήρησης της σχολικής ζωής. 



 C:\Users\matina\Desktop\Γ ΕΛΜΕ-Θ απο 1 2020\υμαθ.jpg
ΠΡΟΑΣΠΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ.
Απαιτούμε από κοινού εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές

  • όλες τις προϋποθέσεις για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων. Όχι μόνο για το άνοιγμα των σχολείων άμεσα, αλλά και για τη λειτουργία των σχολείων το Σεπτέμβρη, με μέτρα που πρέπει να παρθούν τώρα (μαζικούς μόνιμους διορισμούς και προσλήψεις αναπληρωτών τώρα, λιγότερους μαθητές στα τμήματα, εξασφάλιση αιθουσών, κ.ά.), καθώς είναι ο μόνος τρόπος να εξασφαλιστεί η υγεία του λαού.
  • Την απόσυρση και ακύρωση του αντιδραστικού- αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου.
  • Καλούμε Γενική Συνέλευση (με τήρηση μέτρων ) της Γ΄ ΕΛΜΕ-Θ, την Τετάρτη,6-5-2020 , στην αυλή του 1ουΓΕΛ  Συκεών στις 1.30μ.μ.Καλούμε και τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων των σχολείων  να παρευρεθούν \ συμμετέχουν στη Γ.Σ. 
  •       Διοργανώνουμε παραστάσεις διαμαρτυρίας (με τήρηση μέτρων) σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και Περιφέρεια για τη λήψη μέτρων ΤΩΡΑ. Την Πέμπτη , 7-5, 1μμ στη Διεύθυνση Δυτικής Θες/νίκης και Δευτέρα 11-5, 1.30 μμ στην Περιφέρεια. 
  • Οι Σύλλογοι διδασκόντων στις παραστάσεις, δια εκπροσώπων τους να καταθέσουν αποφάσεις που θα  πάρουν και θα απαιτούν μέτρα ασφαλούς λειτουργίας των  σχολείων.
  • Πανεκπαιδευτική συγκέντρωση την Παρασκευή 8-5-2020, στο Άγαλμα Βενιζέλου από κοινού με Συλλόγους δασκάλων, γονείς και φοιτητές, απαιτώντας:
-        Να αποσυρθεί, να μην κατατεθεί το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο
-        Να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων ΤΩΡΑ
  • Νέα Γ.Σ. την Τρίτη  12-5,  και Γ.Σ. προέδρων το Σάββατο 16/5 
  • Η ΕΛΜΕ με συντονισμό με τις άλλες ΕΛΜΕ, τους συλλόγους Π.Ε., τους συλλόγους Γονέων και τους Φοιτητικούς Συλλόγους να υλοποιήσει το αγωνιστικό πρόγραμμα.
  • Καλούμε το ΔΣ της ΟΛΜΕ να πάρει ανάλογες αποφάσεις.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                           Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ                        ΝΙΚΟΣ ΠΑΛΑΝΤΖΑΣ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - rss

Πρόσφατα άρθρα του ΑLFAVITA.GR