Ads 468x60px

Τετάρτη 26 Απριλίου 2023

Επιστολή στους γονείς/κηδεμόνες για το διαγωνισμό Pisa

 ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΥΣ  ΓΟΝΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ(ΤΡΙΩΝ) ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ PISA


ΟΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ  PISA ΒΛΑΠΤΟΥΝ ΣΟΒΑΡΑ ΤΑ ΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ , 

ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ .

ΝΑ  ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ ΜΑΖΙ  ΓΙΑ ΝΑ ΤΙΣ ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ!


Αγαπητοί γονείς, 


Στις 10 Μάη  2023,καθόλου τυχαία, παιδιά τάξεων Στ΄ Δημοτικού (αλλαγή σχολικής βαθμίδας) και Γ’ Γυμνασίου (τελειώνει η υποχρεωτική εκπαίδευση) θα εξεταστούν στον «ελληνικό διαγωνισμό PISA» στα γνωστικά αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών. Η διεξαγωγή του διαγωνισμού αυτού γίνεται με βάση το νόμο 4823/2021 άρθρο 104 με τίτλο «Αξιολόγηση εκπαιδευτικού συστήματος» που ψηφίστηκε το περσινό καλοκαίρι.

Ο διαγωνισμός αυτός συνάντησε πέρυσι την αντίσταση του εκπαιδευτικού και γονεϊκού  κινήματος.

 Παρά τα κονδύλια ΕΣΠΑ που σπαταλήθηκαν, τα προπαγανδιστικά ψεύδη, τον  αυταρχισμό που επέδειξε για άλλη μια φορά το ΥΠΑΙΘ,  ο διαγωνισμός εξελίχθηκε   σε φιάσκο. Γι αυτό και φέτος, παρά τις νομοθετικές προβλέψεις, δε γενικεύεται για το σύνολο των σχολείων της χώρας.

Ο ελληνικός διαγωνισμός PISA είναι απόλυτα ενταγμένος και βασίζεται στους ίδιους σκοπούς με τον διεθνή διαγωνισμό PISA για την Αξιολόγηση των Μαθητών  και εκπαιδευτικών συστημάτων (Programme for International Student Assessment)  που γίνεται   από το 2000. Ο διεθνής διαγωνισμός οργανώνεται από τον ΟΟΣΑ (Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης), έναν υπερεθνικό οργανισμό, που ανάμεσα στα άλλα επιδιώκει τη μείωση των δημόσιων δαπανών μέσα και από το κλείσιμο σχολείων και τη μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού. Στην ουσία πρόκειται για μια εκπαιδευτική έρευνα επιδιώκοντας συγκεκριμένες και στοχευμένες αλλαγές  σε βάρος των μαθητών και των οικογενειών τους στην εκπαίδευση. Οι αλλαγές αυτές δεν έχουν υλοποιηθεί στο σύνολό τους ακόμα, αλλά είναι σε εξέλιξη.  


Η ελληνική PISA σε συνδυασμό με τα αντιεκπαιδευτικούς νόμους που ψήφισε η κυβέρνηση θα λειτουργήσει ως βασικό εργαλείο μαζί με την τράπεζα θεμάτων , την ΕΒΕ (ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια), την αξιολόγηση σχολείων και εκπιδευτικών, τη δημιουργία των ΕΣΚ(σχολές κατάρτισης μετά την Γ΄ Γυμνασίου με πρόγραμμα μάθησης σε εργασιακό χώρο και πρόγραμμα σπουδών που θα τον καθορίζουν Δήμοι και επιχειρήσεις). Ο στόχος είναι απλός και ξεκάθαρος: το 70% των μαθητών /τριών να οδεύσει προς την κατάρτιση και τις δεξιότητες και το 30% να συνεχίσει το ανταγωνιστικό, φτωχοποιημένο Λύκειο.

Με την υλοποίηση του προγράμματος PISA :

  • Το σχολείο μετατρέπεται σε εξεταστικό κέντρο από το Δημοτικό. Η μόρφωση και τα μαθήματα θα περιορίζονται στην επιτυχία στις εξετάσεις. Το πρόγραμμα του σχολείου θα προσανατολιστεί στην προετοιμασία για τις εξετάσεις, με αποτέλεσμα το σχολείο να χάσει κάθε ικμάδα δημιουργικότητας και ελευθερίας. Οι εξετάσεις, με την περαιτέρω οικονομική άνθηση των φροντιστηρίων θα αποτελέσουν λαμπρό πεδίο για την ιδιωτική παιδεία, και την κερδοφορία τους. 

  • Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα θα  πρέπει, για να επιτύχει «καλά αποτελέσματα»,  προσαρμοζόμενο στους στόχους του προγράμματος, να «προπονεί» τους μαθητές σε τέτοιου  είδους θέματα αντί να τους διδάσκει, θα τους καταρτίζει αντί να τους εκπαιδεύει. Λες και η έλλειψη «δεξιοτήτων», φταίει που οι νέοι δεν βρίσκουν δουλειά.  «Δεξιότητες» όμως, αντί για ακαδημαϊκή γνώση σημαίνει απλά να μπορείς να κάνεις λογαριασμούς, να καταλαβαίνεις τι λέει μια ανακοίνωση ενός σούπερ μάρκετ ή να ανταποκρίνεσαι σε ερωτήσεις με προεπιλεγμένες απαντήσεις, γεγονός που σημαίνει ότι ο νέος εργαζόμενος  δεν θα έχει το βάθος των γνώσεων για να αναπτύσσεται ως προσωπικότητα, να εξελίσσει  τις  επαγγελματικές του ικανότητες και θα είναι πιο αναλώσιμος. 

  • Δεν είναι τυχαίο  το γεγονός ότι οι εξετάσεις μπαίνουν ακριβώς στις τελευταίες τάξεις, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο αν εφαρμοστούν και εδραιωθούν, να καταλήξουν ως εισαγωγικές εξετάσεις  για τη μετάβαση από την πρωτοβάθμια στη δευτεροβάθμια και από το γυμνάσιο στο λύκειο. Θέλουν να νομιμοποιήσουν τη θέληση τους η κοινωνία να περάσει από το «μάθε παιδί μου γράμματα», στο «τι να κάνουμε δεν είναι και όλοι για τα γράμματα». Θέλουν να προετοιμάσουν την κοινωνία για την αποδοχή της ανισότητας , της κατάταξης , της απόρριψης.. Επιδιώκουν να περιθωριοποιήσουν ακόμη περισσότερο τους «αδύναμους» μαθητές , να οδηγήσουν στο ψαλίδισμα των προσδοκιών τους έως την «εθελοντική» τους αποπομπή από το σχολικό περιβάλλον. Όμως ξέρουμε καλά πως η απόφαση να σταματήσει ένα παιδί το σχολείο καθόλου δική του επιλογή δεν θα είναι.

 Οι σκληρές εξετάσεις, οι τράπεζες θεμάτων, οι υψηλές βάσεις εισαγωγής, τα πρότυπα σχολεία δεν αποτελούν παρά επιπλέον  εξεταστικούς και ταξικούς φραγμούς που  θα ενισχύσουν τη σχολική διαρροή, μη δίνοντας  χώρο και θέση  στο δημόσιο σχολειό σε όλα τα παιδιά αλλά ωθώντας τα  από νωρίς στη φθηνή κατάρτιση ,τη μαθητεία και στη ζούγκλα της σύγχρονης αγοράς εργασίας.