Ads 468x60px

Δευτέρα 26 Αυγούστου 2024

ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΟΧΕΙΡΗ ΜΕΤΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ. Παρέμβαση – Παράσταση Διαμαρτυρίας στο Δημοτικό Συμβούλιο Τετάρτη 28/8 6:00μ.μ. στο Δημαρχείο

 Γ΄ΕΛΜΕ- ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                                                                        Θεσσαλονίκη 26/8/2024 

Πρ. Κορομηλά 51 τηλ. 6978300483                                  

e-mail: gelmeth3@gmail.com

http://3elmethess.blogspot.gr/ 

fb  : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης


ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΟΧΕΙΡΗ ΜΕΤΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

ΤΟ ΣΤΟΙΒΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΛΥΣΗ, ΟΥΤΕ «ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ».

ΕΜΠΡΑΚΤΗ ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΓΙΑ ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΝΕΩΝ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΔΙΔΑΚΤΗΡΙΩΝ ΣΤΑ  ΟΙΚΟΠΕΔΑ ΠΟΥ ΣΤΕΓΑΖΟΝΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΑ  ΛΥΟΜΕΝΑ 


Παρέμβαση – Παράσταση Διαμαρτυρίας στο Δημοτικό Συμβούλιο Τετάρτη 28/8 6:00μ.μ. στο Δημαρχείο

 Παραμονές δεκαπενταύγουστου  και λίγες μέρες  πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Θες\νίκης αποφάσισε κατά πλειοψηφία, εσπευσμένα και μάλιστα με διαδικασία της δια περιφοράς ψηφοφορίας!,  τη μεταφορά των Διαπολιτισμικών σχολείων σε σχολεία της ευθύνης της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ , το μεν Γυμνάσιο στο σχολικό συγκρότημα, όπου συστεγάζονται τα 23ο ΓΕΛ, 26ο Γυμνάσιο και 32ο Γυμνάσιο και το δε Λύκειο στο σχολικό διδακτήριο, που συστεγάζονται το 3ο Γυμνάσιο και 3ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης.


     Το ΔΣ της Γ΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης και οι εκπαιδευτικοί καταγγέλλουμε την απαράδεκτη αυτή  διαδικασία και την  όλη αυτή μεθόδευση. Ως  Γ΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης  ήδη από τον Ιούνιο τοποθετηθήκαμε αναλυτικά ενάντια στο στοίβαγμα των διαπολιτισμικών σχολείων σε διδακτήρια όπου ήδη στεγάζονται 2 στο ένα και 3 στο άλλο σχολεία! Δηλ. 3 και 4 αντίστοιχα σχολεία θα στεγάζονται στα ήδη επιβαρυμένα συγκεκριμένα  διδακτήρια, όπου  δεν υπάρχει επαρκής χώρος για τη συστέγαση και την ουσιαστική λειτουργία τους και γι’ αυτό « αναζητείται» σε πρόχειρες και εσπευσμένες παρεμβάσεις (αίθουσες  που πρέπει να χωριστούν  με γυψοσανίδα, κατάργηση της προβλεπόμενης για τις ανάγκες των μαθητών  χρήσης και λειτουργίας συγκεκριμένων αιθουσών ), για να στοιβάξουν μέσα μαθητές και μαθήτριες διαφορετικών ηλικιών, βαθμίδων και αναγκών εκπαίδευσης .


Εδώ και δύο μήνες, μαζί με εκπαιδευτικούς και γονείς, εκφράσαμε τις αντιρρήσεις και τις ανησυχίες μας με παραστάσεις διαμαρτυρίας στην Αντιδήμαρχο Παιδείας, το Δημοτικό Συμβούλιο, στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης. Ζήσαμε ένα  απίστευτο παιχνίδι αντισφαίρισης ευθυνών,  με το οποίο  η Δημοτική Αρχή και η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, απορρίπτοντας όλες τις εναλλακτικές προτάσεις που κατατέθηκαν από τους φορείς,  προσπάθησαν  να επιβάλουν ως μοναδική λύση «την «προσωρινή (;) μετεγκατάσταση των Διαπολιτισμικών σχολείων στα συγκεκριμένα σχολεία μας.


 Όμως το σκεπτικό της μετεγκατάστασης τους παραμένει εξαιρετικά έωλο και δημιουργεί ερωτηματικά, ενώ εξίσου προβληματική είναι και η διαδικασία που ακολουθήθηκε. Δεν έχει απαντηθεί ούτε τεκμηριωθεί  ο ισχυρισμός που καθιστά επείγουσα τη μετεγκατάσταση των διαπολιτισμικών σχολείων, δεν έχει κοινοποιηθεί ούτε στο σωματείο ούτε στα σχολεία η έκθεση των υπηρεσιών του Δήμου για το αν πραγματικά το κτίριο του διαπολιτισμικού έχει πρόβλημα καταλληλόλητας  και τι είδους , για το αν αυτό μπορεί να επισκευαστεί, δεν λάβαμε ποτέ τη μελέτη ακαταλληλότητας, και κανείς δε μας βεβαίωσε για την επικινδυνότητα  του τέτοια ώστε  να απαιτείται ως επείγουσα η μεταφορά του-τη στιγμή μάλιστα που  στην απόφαση της Επιτροπής αναφέρεται «πιθανή ακαταλληλότητα»… 

Και, το κυριότερο, δεν υπάρχει καμία δέσμευση ότι θα ανεγερθεί και με ποιο χρονοδιάγραμμα νέο κτίριο για να στεγαστούν τα διαπολιτισμικά σχολεία, ώστε να μπορεί να επιτελέσει τον ρόλο του

Είναι σαφές πως η βιαστική μεταφορά των σχολείων δεν προκύπτει από κάποια ρητή και κατηγορηματική τεχνική διαβεβαίωση άμεσης επικινδυνότητας, αλλά αποτελεί πολιτική επιλογή και απόφαση της διοίκησης του Δήμου, που επιχειρεί να «λύσει» ένα πρόβλημα δημιουργώντας πληθώρα άλλων, καθώς:

  • Για την εύρυθμη λειτουργία των διαπολιτισμικών σχολείων, σχολείων ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών, που το πρόγραμμά τους προσαρμόζεται σε αυτές, απαιτείται αυξημένος αριθμός αιθουσών (τμήματα γενικής παιδείας, κατευθύνσεις, ΖΕΠ, Β’ ξένη γλώσσα, γραφεία κλπ), παρότι  ο αριθμός των μαθητών είναι φαινομενικά μικρός. 

  • Τα συγκεκριμένα  χρειάζονται περίπου 26 χώρους για τη λειτουργία τους. Κανένα σχολείο σε λειτουργία δεν μπορεί να διαθέσει άλλες τόσες αίθουσες χωρίς να υποβαθμιστεί η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης σε περίπτωση συστέγασης. Κάτι τέτοιο σημαίνει για τα εμπλεκόμενα σχολεία μείωση διαθέσιμων χώρων, σύμπτυξη τμημάτων με αύξηση αριθμού μαθητών ανά τμήμα, λιγότερες εγγραφές προκειμένου να εξοικονομηθεί χώρος.

  • Τα σχολεία αυτά  δέχονται μαθητές από όλες τις περιοχές της Θεσσαλονίκης, το σημείο στο οποίο βρίσκονται είναι το πλέον κατάλληλο για την πρόσβαση με την αστική συγκοινωνία.  

  • Υπονομεύεται ουσιαστικά, για  να μην πούμε πως καθίσταται αδύνατη,  η ομαλή λειτουργία των σχολείων,  όταν σε ένα διδακτήριο θα στοιβαχτούν 3 και 4 σχολεία και  δυναμιτίζεται η όποια δυνατότητα ανάπτυξης τους. Ο κίνδυνος συγχωνεύσεων τμημάτων των σχολείων είναι καθαρά ορατός.  

  • Με τη  συνύπαρξη μεγάλου αριθμού μαθητών σε έναν περιορισμένο χώρο δεν εξασφαλίζεται η ομαλή και ισότιμη ένταξη μαθητών από διαφορετικά πολιτισμικά υπόβαθρα. Επίσης κάνει πιο δύσκολη την επιτήρησή τους και ενδέχεται να αυξήσει τα προβλήματα ασφάλειας, τόσο από άποψη ατυχημάτων όσο και από άποψη διαχείρισης εκτάκτων αναγκών.


Γι΄αυτό ως ΕΛΜΕ δε συναινούμε στη  βιαστική και πρόχειρη μετεγκατάσταση, καθώς είναι φανερό πως  εγείρει σοβαρά ζητήματα που αφορούν την ποιότητα της εκπαίδευσης και την ομαλή λειτουργία όλων των σχολείων που επηρεάζονται από τη διαδικασία της ΣΥΣΤΕΓΑΣΗΣ. Γ’ αυτό και από την αρχή προβάλλαμε την μοναδική ουσιαστική λύση,  την ανέγερση νέων σύγχρονων διδακτηρίων στα  οικόπεδα που στεγάζονται σήμερα σχολεία σε λυόμενες εγκαταστάσεις. 

Η ανάγκη  να τερματιστεί η στέγαση σχολείων σε λυόμενες εγκαταστάσεις και η οικοδόμηση σύγχρονων σχολικών κτιρίων στον ίδιο χώρο όπου ήδη τα σχολεία αυτά στεγάζονται και λειτουργούν, ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΧΕ ΓΙΝΕΙ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΗ Η ΕΥΘΥΝΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ – ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ – ΔΗΜΩΝ – ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΙΩΝΙΣΗ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ. 

Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για διαπολιτισμικά σχολεία που έπρεπε  κυβερνήσεις, δήμος και  υπουργείο παιδείας εδώ και χρόνια να τα ενισχύσουν- στηρίξουν με κάθε τρόπο και μέσο , όχι μόνο με σύγχρονα διδακτήρια και υποδομές και  μικρό αριθμό μαθητών\τριων στα τμήματα  αλλά  και με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό που θα καλύπτει όλες τις ανάγκες των παιδιών που φοιτούν σ αυτά- τμήματα ΖΕΠ, ενισχυτικής διδασκαλίας, δεύτερης ξένης γλώσσας, ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί και με ανάλογο αναλυτικό πρόγραμμα.

Αντ΄αυτού προκρίνεται από τη Δημοτική αρχή σε αγαστή συνεργασία με τη διοίκηση της εκπαίδευσης ως μόνη ενδεδειγμένη «λύση» της κατάργησης των λυόμενων κτιρίων που στέγαζαν σχολεία από τον σεισμό του '78   η συστέγαση τριών και  τεσσάρων!! σχολείων σε ένα διδακτήριο, όπου θα επιχειρηθεί όπως- όπως η λειτουργία τους, για να στοιβαχτούν όπως- όπως οι μαθητές μας .

  «Λύση» που απορρέει από την πολιτική των περικοπών και της λιτότητας , της συνεχιζόμενης υποχρηματοδότησης της εκπαίδευση. «Λύση» βολική , ώστε να «καλυφθεί» με αυτόν τον τρόπο η ανάγκη ίδρυσης νέων διδακτηρίων στην περιοχή, να εξυπηρετηθεί  η μείωση των αναγκαίων  προσλήψεων- διορισμών με επικείμενες συγχωνεύσεις   και να εξασφαλιστεί η περαιτέρω μείωση των εκπαιδευτικών δαπανών . Το αφήγημα περί  «ποιότητας της εκπαίδευσης» και τα κροκοδείλια δάκρυα περί ακατάλληλων υποδομών , που τώρα ανακάλυψαν (!), δεν στοχεύουν παρά να αποκρύψουν  το φθηνό αγοραίο σχολείο τους.

 Για άλλη μια φορά επιβεβαιώνεται η ουσία της πολιτικής του κόστους-οφέλους, που έχουν υπηρετήσει όλες οι κυβερνήσεις μέχρι τώρα, όπως και η σημερινή, στηριζόμενη στις οδηγίες της ΕΕ και σ αυτή τη λογική εντάσσονται και τα σχέδια δήμου και διοίκησης 

 

Η Δημοτική Αρχή θα πρέπει σήμερα κιόλας να δεσμευτεί ότι  θα χτιστεί άμεσα νέο σχολείο στο ίδιο οικόπεδο ή να βρει νέο οικόπεδο στην ίδια περιοχή, να  εξασφαλίσει τα απαραίτητα κονδύλια και να καταθέσει τις σχετικές μελέτες, να εγγράψει την ανέγερση του νέου διδακτηρίου  στον επερχόμενο προϋπολογισμό της, ώστε να ξεκινήσουν άμεσα οι διαδικασίες και τότε μόνο να καταφύγει στην όποια προσωρινή λύση μεταστέγασης, με εύρεση  διδακτηρίου τέτοιου  ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή ένταξη των μαθητών και η παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης σε όλους , καθιστώντας  όντως «προσωρινές» τις  αποφάσεις για μετεγκατάσταση των μαθητών των σχολείων αυτών .Για να μη ζήσουμε για άλλη μια φορά  και αυτή η "προσωρινή" λύση να γίνει οριστική.


ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΕ ΑΞΙΟΠΡΕΠΗ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΔΙΔΑΚΤΗΡΙΑ

 ΕΥΡΥΧΩΡΟ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΟΛΗ ΤΗ ΓΝΩΣΗ

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                   Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

                     ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ                                  ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΠΕΤΗΣ



0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - rss

Πρόσφατα άρθρα του ΑLFAVITA.GR