Γ΄ΕΛΜΕ-ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ Θεσσαλονίκη 7/11/2024
Πρ. Κορομηλά 51 τηλ. 6978300483
e-mail: gelmeth3@gmail.com
http://3elmethess.blogspot.gr/
fb : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.
Με μια νέα αυταρχική επίθεση στα κατοχυρωμένα δικαιώματα των εκπαιδευτικών, η διευθύντρια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης Ζ. Βαζούρα, επιχειρεί να αποτρέψει τη συλλογική συμμετοχή του κλάδου στην απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση.
Στις απειλές, την απαξιωτική στάση απέναντι στους συναδέλφους και τις ΕΛΜΕ, τις διώξεις και τα άλλα κρούσματα αυταρχικής συμπεριφοράς της ΔΔΕ Ανατολικής Θεσ\νίκης ήρθε να προστεθεί η απαίτηση να μη γίνονται δεκτές από το πρωτόκολλο των σχολικών μονάδων οι συλλογικές δηλώσεις συμμετοχής στην απεργία-αποχή είτε αυτές είναι της ΑΔΕΔΥ είτε των ΕΛΜΕ. Μάλιστα όπως έχει γίνει γνωστό «προειδοποιήθηκαν» σχετικά οι διευθυντές των σχολείων, προφορικά πάντα.
Η κατάθεση εγγράφων στο πρωτόκολλο είναι δικαίωμα του εκπαιδευτικού και κάθε πολίτη και η σχολική μονάδα, όπως και κάθε δημόσια υπηρεσία είναι υποχρεωμένη να τα δεχτεί, χωρίς να πέφτει λόγος σε κανέναν τι, γιατί και από ποιον υπογράφεται. Το νομικό πλαίσιο δεν αφήνει περιθώρια για αυθαίρετες ερμηνείες. Πολύ συγκεκριμένα ο σχετικός νόμος Νόμος 2690/1999 - ΦΕΚ 45 A’/1999 αναφέρει για το θέμα:
Η υπηρεσία οφείλει να χορηγεί βεβαίωση καταχώρισης του
εγγράφου με όλα τα παραπάνω στοιχεία.
Τονίζουμε πως η άρνηση
πρωτοκόλλησης συνιστά μέγιστο πειθαρχικό παράπτωμα.
Η συγκεκριμένη μεθόδευση δείχνει για άλλη μια φορά ότι η αξιολόγηση πάει χέρι-χέρι με την αυταρχική επιβολή, τη διοικητική αυθαιρεσία και την προσπάθεια να εγκατασταθεί ο φόβος μέσα στα σχολεία. Μια διαδικασία που βασίζεται σήμερα στην αυθαίρετη και υποκειμενική βούληση του αξιολογητή και αύριο -αν η κυβέρνηση καταφέρει να την περάσει- στις επιδόσεις των μαθητών που η αντιεκπαιδευτική πολιτική καθηλώνει. Η αξιολόγηση είναι προϋπόθεση για να επιβληθεί το κατηγοριοποιημένο σχολείο των διακρίσεων και των ταξικών φραγμών που αγνοεί τις ανάγκες των μαθητών, διαιρεί τους εκπαιδευτικούς, συνθλίβει την παιδαγωγική ελευθερία και τα δικαιώματα. με την Αποδεικνύεται και με αυτό το γεγονός ο αντιεκπαιδευτικός χαρακτήρας και η απειλή που συνιστά για ένα σχολείο κοντά στις κοινωνικές ανάγκες.
ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ!
Το ΥΠΑΙΘΑ δεν κατάφερε να υποτάξει τον κλάδο που αγωνίζεται και να προχωρήσει την αξιολόγηση. Ο αγώνας του εκπαιδευτικού κινήματος ενάντια στην αξιολόγηση, την κατηγοριοποίηση και τον ανταγωνισμό σχολείων κι εκπαιδευτικών εδώ και τρία χρόνια έχει κατορθώσει να μπλοκάρει σημαντικές αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις που προωθεί η κυβέρνηση. Οι δικαστικές αποφάσεις μονιμοποίησης των νεοδιόριστων επιβεβαιώνουν το δίκαιο του αγώνα του κλάδου. Χιλιάδες νεοδιόριστες/οι μόνιμες/οι, αναπληρωτές/τριες, η συντριπτική πλειοψηφία του κλάδου, έχουν πάρει θέση ενάντια στην κυβερνητική πολιτική στην εκπαίδευση, την έχουν απονομιμοποιήσει, έχουν αποδείξει τις βασικές της επιδιώξεις και τις αντιπαλεύουν. Η σκυτάλη που μας παραδίδουν οι νεοδιόριστοι που αρνήθηκαν τις αξιολογήσεις είναι ισχυρή παρακαταθήκη , ο αγώνας να συνεχιστεί και να διευρυνθεί μέχρι τη νίκη!
ΔΕ ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΓΡΑΝΑΖΙ ΣΤΑ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΤΟΥΣ ΣΧΕΔΙΑ!
-Διαδικτυακή ενημερωτική σύσκεψη της Γ΄ ΕΛΜΕ-Θ την
Τετάρτη 12-11, 6.30μμ, link σύνδεσης https://meet.jit.si/gelmethes
-Διαδικτυακή εκδήλωση των ΕΛΜΕΘ για την αξιολόγηση με
δικηγόρους και πανεπιστημιακούς δασκάλους τη Δευτέρα, 18-11
- αφίσα , πρόταση για κοινή όλων των ΕΛΜΕ Θ \-
γράμμα προς τους γονείς των μαθητών\τριων μας.
1)Υπογράφουμε (αν δεν το έχουμε ήδη κάνει) τη
δήλωση συμμετοχής στην απεργία - αποχή που έχει κηρύξει η Γ΄ΕΛΜΕ-Θ και
τη δήλωση που έχει κηρύξει η ΑΔΕΔΥ για την ΟΛΜΕ Την πρωτοκολλούμε στο
πρωτόκολλο του σχολείου.
Η απεργία – αποχή καλύπτει σε όλες τις φάσεις
τους/τις συναδέλφους από όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που σχετίζονται με
την ατομική αξιολόγηση όπως από τη συνάντηση με τους σύμβουλο - διευθυντή /
αξιολογητή, την ενημέρωση της Ψηφιακής Πλατφόρμας, την κατάθεση έκθεσης
ατομικής αυτοαξιολόγησης κλπ.
Επισημαίνουμε ότι η απεργία - αποχή της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ και της
ΑΔΕΔΥ είναι σε ισχύ και δεν έχει προσβληθεί νομικά.
Υπενθυμίζουμε ότι η αποχή των εκπαιδευτικών από
συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν. 1264/1982, όπως
αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ.
486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή
συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει
τους/τις συμμετέχοντες/ουσες από κάθε πειθαρχική ευθύνη.
2) Αν μας καλέσει ο διευθυντής\τρια ,υπηρεσιακά και
ατομικά, να εκκινήσουμε τη διαδικασία της ατομικής αξιολόγησης , απαντάμε
υπηρεσιακά με το εξής: : Με την παρούσα δήλωση αριθμός πρωτοκόλλου ………..
(εδώ να γραφεί ο αριθμός πρωτοκόλλου της ομαδικής δήλωσης
συμμετοχής στην Απεργία - Αποχή) δηλώνω ότι συμμετέχω στην απεργία αποχή
που έχει προκηρύξει η Γ΄ΕΛΜΕ-Θ και η ΑΔΕΔΥ από κάθε ενέργεια που
συνδέεται με την αξιολόγηση. Δε γράφουμε τίποτα επιπλέον ως απάντηση
κι εδώ σταματάει η επικοινωνία μας με τον "αξιολογητή".
3) Δεν "μπαίνουμε" στην ειδική
πλατφόρμα αξιολόγησης για να μην ενεργοποιηθεί η διαδικασία της
ατομικής αξιολόγησης.
4) Εάν παρ’ όλα αυτά συνάδελφοι «μπουν» στην
ειδική πλατφόρμα, τους καλούμε να μη συνεχίσουν τη διαδικασία
που προτείνεται από το σύστημα. Δε γράφουμε τίποτα, μας καλύπτει η
απεργία αποχή.
5) Δεν αναρτούμε τίποτα στον
ηλεκτρονικό ατομικό φάκελο στην ψηφιακή πλατφόρμα
6) Όταν μας καλέσει ο διευθυντής / αξιολογητής
σε συνάντηση προσυνεννόησης και αν επιμείνει, δεν συμμετέχουμε, μας καλύπτει
η απεργία αποχή.
7) Αν ο διευθυντής/αξιολογητής ορίσει συνάντηση,
ενώ έχουμε δηλώσει απεργία αποχή, υλοποιούμε τις στάσεις εργασίας και
καλούμε το σύλλογο διδασκόντων να σταθεί δίπλα μας. Η ΟΛΜΕ έχει προκηρύξει
3ωρες στάσεις εργασίας για την πρώτη ή τη δεύτερη βάρδια εργασίας .Η
Γ΄ΕΛΜΕ -Θ έχει προκηρύξει στάσεις (μονόωρες, δίωρες, τρίωρες) που γίνονται
την ημέρα που όρισαν να τους αξιολογήσουν, από το σύλλογο του σχολείου
(πλειοψηφία ή μειοψηφία), από άλλα σχολεία και από το ΔΣ της ΕΛΜΕ.
8) Αν οι επιχειρήσουν κρυφά από το σύλλογο
διδασκόντων να μπαίνουν στην τάξη, για να αξιολογήσουν συνάδελφο και να τον
βαθμολογήσουν(!), δεν αδιαφορούμε. Το σχολείο είναι δημόσιο και επομένως
όλες οι δραστηριότητες που διαπερνούν τη λειτουργία του, πρέπει να είναι
σε γνώση όλων των μελών του συλλόγου διδασκόντων. Το σωματείο και οι σύλλογοι
καθηγητών υπερασπίζουμε τις συλλογικές μας αποφάσεις. Κανείς επιθεωρητής στην
τάξη.
9) Όταν οι διευθυντές / αξιολογητές επιχειρούν να μπουν
στην τάξη καλούμε όλο το σύλλογο με στάση εργασίας να είναι στο πλευρό του
συναδέλφου που θέλουν να αξιολογήσουν.
10) Ενημερώνουμε άμεσα την ΕΛΜΕ, με οποιονδήποτε τρόπο, αν γίνατε αποδέκτες μηνύματος που αφορά την ατομική αξιολόγηση, εάν ο διευθυντής / αξιολογητής κλείσει ραντεβού για παρακολούθηση διδασκαλίας ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΛΛΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ.
ΚΑΝΕΙΣ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ! ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙΚΑ- ΕΝΩΤΙΚΑ – ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΑ !
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΠΕΤΗΣ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου