Ads 468x60px

Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2025

ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΒΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

 Γ΄ΕΛΜΕ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                                                                     Θεσσαλονίκη 19/1/2025 

Πρ. Κορομηλά 51 τηλ. 6978300483                                  

e-mail: gelmeth3@gmail.com

http://3elmethess.blogspot.gr/ 

fb  : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης



Μετά την επιχείρηση επιβολής της αξιολόγησης στην Ανατολική Θεσ/νίκη ,  με το όργιο  αυθαιρεσιών και αυταρχισμού της Διευθύντριας Ανατολικής Θεσ/νίκης  με την κάλυψη του Περιφερειακού Διευθυντή να προβάλλεται ως καλή πρακτική και στη Δυτική Θεσ/νίκη, στην Κεντρική Μακεδονία, ο ΠΔΕ, οι ΔΔΕ και οι επόπτες αξιολόγησης οργανώνονται για γενικευμένη επιβολή της αξιολόγησης σε όλους τους εκπαιδευτικούς μέσω συμβούλων ειδικοτήτων,  συμβούλων παιδαγωγικής ευθύνης και των διευθυντών με Δ κεφαλαίο που ετοιμάζουν. Ήδη  η διεύθυνση Δ.Ε. Δυτικής Θεσ/νίκης αποφάσισε να εκκινήσει τις διαδικασίες της ατομικής αξιολόγησης από τους διευθυντές/τριες ( πεδίο Α2)  με προφορικές εντολές στους δ/ντές των σχολείων από τους Συμβούλους και προς το παρόν επιλεκτικά , χωρίς κανένα κριτήριο στην προτεραιότητα επιλογής των συναδέλφων/ισσών, που υπηρετούν στα σχολεία της Δυτικής Θεσ/νικης, καταρτίζοντας μάλιστα και τα ζευγάρια των αξιολογητών- αξιολογούμενων και επανέρχονται σε νεοδιόριστους που είναι με την απεργία αποχή! Ένα νέο τοπίο διαμορφώνεται με την αξιολόγηση, τώρα που την ξεκινούν και στα Δυτικά! 

Επιβεβαιώνεται περίτρανα και για άλλη μια φορά  πως το ΥΠΑΙΘΑ δεν κατάφερε να υποτάξει τον κλάδο που αγωνίζεται και με τη μορφή του κατεπείγοντος προσπαθεί να προχωρήσει την αξιολόγηση. Προσπαθούν πάση θυσία να επιβάλουν την αξιολόγηση με παρατυπίες και καταπάτηση ακόμα και της δικής τους νομιμότητας, που τόσο συχνά επικαλούνται!

Με την ενεργοποίηση του Α2 ο/η διευθυντής/ντρια μετατρέπεται σε διοικητικό και παιδαγωγικό αξιολογητή που ελέγχει, κρίνει, παρακολουθεί, καταγράφει, παρατηρεί, και τελικά βαθμολογεί τους εκπαιδευτικούς του σχολείου! Με τον τρόπο αυτό αποκτά δικαιώματα επιτήρησης κι ελέγχου, δικαιώματα που δεν είχε ως τώρα.


Με ισχυρό το όπλο της απεργίας αποχής, τις στάσεις εργασίας, τις ΓΣ που προγραμματίσαμε όχι μόνο ως μορφή δημοκρατικών διαδικασιών, αλλά και ως μορφή αγωνιστικής ετοιμότητας και απάντησης, απαντάμε μαζικά και συλλογικά.

Ακολουθούμε τα βήματα που μέχρι τώρα έχουμε εφαρμόσει και τα προηγούμενα χρόνια και καταφέραμε να μπλοκάρουμε την εφαρμογή της. 

                ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ


1)Υπογράφουμε (αν δεν το έχουμε ήδη κάνει) τη δήλωση συμμετοχής στην απεργία - αποχή που έχει κηρύξει η Γ΄ΕΛΜΕ-Θ και τη δήλωση που έχει κηρύξει η ΑΔΕΔΥ για την ΟΛΜΕ.  Την πρωτοκολλούμε στο πρωτόκολλο του σχολείου.

 Η απεργία – αποχή καλύπτει σε όλες τις φάσεις τους/τις συναδέλφους από όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που σχετίζονται με την ατομική αξιολόγηση όπως από τη συνάντηση με τους σύμβουλο - διευθυντή / αξιολογητή, την ενημέρωση της Ψηφιακής Πλατφόρμας, την κατάθεση έκθεσης ατομικής αυτοαξιολόγησης κλπ. 

Επισημαίνουμε ότι η απεργία - αποχή της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ και της ΑΔΕΔΥ  είναι σε ισχύ και δεν έχει προσβληθεί νομικά. 

Υπενθυμίζουμε ότι η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν. 1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους/τις συμμετέχοντες/ουσες από κάθε πειθαρχική ευθύνη.

2) Αν μας καλέσει ο διευθυντής\τρια ,υπηρεσιακά και ατομικά,  να εκκινήσουμε τη διαδικασία της ατομικής αξιολόγησης , απαντάμε υπηρεσιακά με το εξής: :  Με την παρούσα δήλωση αριθμός πρωτοκόλλου ……….. (εδώ να γραφεί  ο  αριθμός πρωτοκόλλου της ομαδικής δήλωσης συμμετοχής στην Απεργία - Αποχή) δηλώνω ότι συμμετέχω στην απεργία  αποχή που έχει προκηρύξει η Γ΄ΕΛΜΕ-Θ και η ΑΔΕΔΥ  από κάθε ενέργεια που συνδέεται με την αξιολόγηση. Δε γράφουμε τίποτα επιπλέον ως απάντηση κι εδώ σταματάει η επικοινωνία μας με τον "αξιολογητή".


3) Δεν "μπαίνουμε" στην ειδική πλατφόρμα αξιολόγησης για να μην ενεργοποιηθεί η διαδικασία της ατομικής αξιολόγησης.

4) Εάν παρ’ όλα αυτά συνάδελφοι «μπουν» στην ειδική πλατφόρμα, τους καλούμε να μη συνεχίσουν  τη διαδικασία που προτείνεται από το σύστημα. Δε γράφουμε τίποτα, μας καλύπτει η απεργία αποχή.

5) Δεν αναρτούμε τίποτα στον ηλεκτρονικό ατομικό φάκελο στην ψηφιακή πλατφόρμα

6) Όταν μας καλέσει ο διευθυντής / αξιολογητής σε συνάντηση προσυνεννόησης και αν επιμείνει, δεν συμμετέχουμε, μας καλύπτει η απεργία αποχή. 

7. Ζητούμε να καταγραφεί στο μονομερές πρακτικό του διευθυντή ότι συμμετέχουμε στην απεργία-αποχή, με τον συγκεκριμένο αριθμό πρωτοκόλλου, το αιτούμαστε αν χρειαστεί υπηρεσιακά , με e- mail- στον αξιολογητή\τρια και κοινοποίηση  και στο μειλ του σχολείου.  Κανείς υπηρεσιακός παράγοντας, κανείς διευθυντής/ τρια δεν έχει το δικαίωμα να  αμφισβητεί το απεργιακό μας δικαίωμα και να μην  αναγράφει στα μονομερή πρακτικά του τη συμμετοχή του/ της συναδέλφου στην απεργία- αποχή ΑΔΕΔΥ/Γ΄ΕΛΜΕ-Θ. 

8) Αν ο διευθυντής/αξιολογητής ορίσει συνάντηση, ενώ έχουμε δηλώσει  απεργία αποχή, υλοποιούμε τις στάσεις εργασίας και καλούμε το σύλλογο διδασκόντων να σταθεί δίπλα μας. Η ΟΛΜΕ έχει προκηρύξει 3ωρες στάσεις εργασίας για την πρώτη ή τη δεύτερη βάρδια εργασίας .Η Γ΄ΕΛΜΕ -Θ έχει προκηρύξει στάσεις (μονόωρες, δίωρες, τρίωρες) που γίνονται την ημέρα που όρισαν να τους αξιολογήσουν, από το σύλλογο του σχολείου (πλειοψηφία ή μειοψηφία), από άλλα σχολεία και από το ΔΣ της ΕΛΜΕ. 

9. Αν, παρά την ύπαρξη της σχετικής εγκυκλίου,  ο δ/ντής ορίσει μονομερώς και αυθαίρετα  παρακολούθηση μαθήματος μας για αξιολόγηση και μας ενημερώσει ότι θα μπει συγκεκριμένη ώρα για παρακολούθηση διδασκαλίας, τότε κάνουμε χρήση της στάσης εργασίας. ( αξιοποιούμε τις μονόωρες, δίωρες, τρίωρες της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ) .Τελευταία ακολουθούν την τακτική να μας χρεώνουν στάσεις εργασίας, χωρίς καν να έρθουν για παρακολούθηση ή και γράφοντας στο μονομερές πρακτικό τους ότι δε συμμετέχουμε στη  αξιολογική διαδικασία με δική μας υπαιτιότητα. Σε κάθε περίπτωση, αν ο διευθυντής\ τρια δεν προτίθεται να μπει στην τάξη, τότε οφείλει να μην ορίσει παρακολούθηση μαθήματος μας .

10) Αν οι επιχειρήσουν κρυφά από το σύλλογο διδασκόντων να μπαίνουν στην τάξη, για να αξιολογήσουν συνάδελφο και να τον βαθμολογήσουν(!), δεν αδιαφορούμε. Το σχολείο είναι δημόσιο και επομένως όλες οι δραστηριότητες που διαπερνούν τη λειτουργία του,  πρέπει να είναι σε γνώση όλων των μελών του συλλόγου διδασκόντων. Το σωματείο και οι σύλλογοι καθηγητών υπερασπίζουμε τις συλλογικές μας αποφάσεις. Κανείς επιθεωρητής στην τάξη.

11) Όταν οι διευθυντές / αξιολογητές επιχειρούν να μπουν στην τάξη καλούμε όλο το σύλλογο με στάση εργασίας να είναι στο πλευρό του συναδέλφου που θέλουν να αξιολογήσουν.

12) Ενημερώνουμε  άμεσα την ΕΛΜΕ, με οποιονδήποτε τρόπο, αν γίνατε  αποδέκτες μηνύματος που αφορά την ατομική αξιολόγηση, εάν ο διευθυντής / αξιολογητής  κλείσει ραντεβού για παρακολούθηση διδασκαλίας ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΛΛΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ.


Να μην επιτρέψουμε να προχωρήσει η αξιολόγηση και  κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών.   Να αντισταθούμε στην υποταγή, στην καλλιέργεια του φόβου και της εργασιακής ανασφάλειας. Να στηρίξουμε τις αποφάσεις της ΕΛΜΕ και της ΟΛΜΕ  και να υπερασπιστούμε τα θεμελιώδη εργασιακά μας δικαιώματα, στέλνοντας σαφές μήνυμα στον αυταρχικό κατήφορο και την αυταρχική αντιεκπαιδευτική πολιτική τους.  


ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                    Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ                                               ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΠΕΤΗΣ




 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - rss

Πρόσφατα άρθρα του ΑLFAVITA.GR