Γ΄ΕΛΜΕ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ Θεσσαλονίκη 23/1/2025
Πρ. Κορομηλά 51 τηλ. 6978300483
e-mail: gelmeth3@gmail.com
http://3elmethess.blogspot.gr/
fb : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΗΣ Γ΄ΕΛΜΕ-Θ
24ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΩΡΑ!
ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟ, ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ .
Ο ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ της ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ!
ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΤΩΡΑ ΟΙ ΔΙΩΞΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΑ
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑ. ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΕ ΙΔΙΩΤΕΣ!
ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ!
ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΑΠΕΡΓΙΑΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ
ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ!
Η επίθεση της κυβέρνησης της Ν.Δ στο δημόσιο σχολείο ι βαθαίνει και εντείνεται. Συνεχίζεται και γενικεύεται σε όλους, παλιούς και νέους, η προσπάθεια επιβολής της αξιολόγησης με άκρατο αυταρχισμό, αυθαιρεσίες και τρομοκρατία για να μας υποτάξουν και να περάσουν χωρίς αντιδράσεις τα σχέδιά τους σε βάρος του δημόσιου δωρεάν σχολείου και της εργασίας μας. Εξαγγέλλονται νέα αντιεκπαιδευτικά μέτρα που βάλλουν ευθέως τον πυρήνα του δωρεάν και δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου, προωθώντας την εισβολή της επιχειρηματικότητας στο εκπαιδευτικό σύστημα και εντείνοντας τους ταξικούς φραγμούς.
Ήδη έχει τεθεί σε διαβούλευση νομοσχέδιο με το οποίο επιδιώκουν:
- την καθιέρωση διευθυντών-μάνατζερ με υπερεξουσίες, να μπαινοβγαίνουν στις τάξεις και να ελέγχουν τους εκπαιδευτικούς, να αξιολογούν όποιους θέλουν κατά προτεραιότητα, να καταρτίζουν όπως θέλουν το πρόγραμμα του σχολείου, καταργώντας κάθε συλλογικό ρόλο των συλλόγων διδασκόντων.
-την εισαγωγή του Διεθνούς Απολυτηρίου (International Baccalaureate – IB) στα δημόσια σχολεία, με ιδιώτες να ελέγχουν το αναλυτικό, την ύλη, τις εξετάσεις και με μαθητές που πέρα από την πρόσβαση στα ιδιωτικά πανεπιστήμια του εξωτερικού, θα μπορούν να αποκτούν και προνομιακή πρόσβαση στα δημόσια πανεπιστήμια της χώρας, χωρίς να υποβληθούν στη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων! ενισχύοντας την ήδη υπάρχουσα ταξικότητα στο εκπαιδευτικό σύστημα. Το ΔΑ ανοίγει τον δρόμο για διαφοροποιημένα προγράμματα σπουδών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, που θα οδηγούν και σε διαφοροποιημένη πρόσβαση στα πανεπιστήμια. Το σχολείο αυτό «για λίγους» θα δίνει πελατεία στα ιδιωτικά ΑΕΙ που στήνουν κυβέρνηση και συμφέροντα, αλλά και τα δημόσια, λειτουργώντας ανταγωνιστικά με το δημόσιο σχολείο.
Ανακοινώθηκε η δημιουργία «Ωνάσειων Σχολείων »: 22 δημόσια σχολεία παραδίδονται απευθείας στα χέρια των ιδιωτικών συμφερόντων, εγκαινιάζοντας τη σύμπραξη- εκχώρηση δημόσιων σχολείων σε ιδιωτικό φορέα, με την εισαγωγή των μαθητών να γίνεται με εξετάσεις, όπως στα πρότυπα σχολεία και την επιλογή των εκπαιδευτικών τους επίσης όπως στα πρότυπα, χάνοντας τις οργανικές τους.
Ετοιμάζουν και «Ακαδημίες επαγγελματικής εκπαίδευσης» αντί των «αποτυχημένων», σύμφωνα με τον Πειρρακάκη, ΕΠΑΛ-ΙΕΚ, ,Εθνικό Απολυτήριο, των σκληρών εξεταστικών φραγμών. «Γονεϊκή επιλογή σχολείου» που συνδέεται με όλο αυτό το ανταγωνιστικό περιβάλλον και την πολυτυπία σχολείων, προωθούν την αναβάθμιση του αυταρχισμού της διοίκησης με τη σύσταση πειθαρχικών συμβουλίων μόνο με νομικούς του κράτους.
Η γενίκευση της αξιολόγησης ,η έναρξη διαδικασίας διώξεων με κλήσεις για παραπομπές σε πειθαρχικά εκπαιδευτικών που αντιστέκονται στην αξιολόγηση συμμετέχοντας στην απεργία-αποχή ΑΔΕΔΥ\ΕΛΜΕ,ο ανταγωνισμός/κατηγοριοποίηση, σχολική αυτονομία με όρους επιχειρηματικής λειτουργίας, η διείσδυση των επιχειρήσεων σε κάθε πλευρά της δημόσιας εκπαίδευσης, ένταση των ανισοτήτων στην πρόσβαση στη γνώση για όλους και στο βάθος η διάλυση των εργασιακών και συλλογικών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών είναι οι κεντρικοί πυλώνες της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής κυβέρνησης, ΕΕ, ΟΟΣΑ. Πρόκειται για μια συνολική αντιδραστική αλλαγή του DNA του δημόσιου σχολείου, του παιδαγωγικού περιεχομένου του, του ρόλου του εκπαιδευτικού και της εργασίας του, της λειτουργίας κάθε σχολικής μονάδας, διαμορφώνοντας ένα σχολείο προσαρμοσμένο στις ανάγκες της αγοράς και όχι στις ανάγκες της λαϊκής οικογένειας και της νεολαίας, υπονομεύοντας περαιτέρω το θεμελιώδες δικαίωμα στη μόρφωση.
Βρισκόμαστε σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη καμπή για τη συνέχιση του μεγάλου αγώνα που δίνουν οι εκπαιδευτικοί για 5η χρονιά ενάντια στην αξιολόγηση, την ιδιωτικοποίηση και κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών.
Μετά την επιχείρηση επιβολής της αξιολόγησης στην Ανατολική Θεσ/νίκη , με το όργιο αυθαιρεσιών και αυταρχισμού της Διευθύντριας Ανατολικής Θεσ/νίκης με την κάλυψη του Περιφερειακού Διευθυντή να προβάλλεται ως καλή πρακτική και στη Δυτική Θεσ/νίκη, στην Κεντρική Μακεδονία, ο ΠΔΕ, οι ΔΔΕ και οι επόπτες αξιολόγησης οργανώνονται για γενικευμένη επιβολή της αξιολόγησης σε όλους τους εκπαιδευτικούς μέσω συμβούλων ειδικοτήτων, συμβούλων παιδαγωγικής ευθύνης και των διευθυντών με Δ κεφαλαίο που ετοιμάζουν. Ήδη η διεύθυνση Δ.Ε. Δυτικής Θεσ/νίκης αποφάσισε να εκκινήσει τις διαδικασίες της ατομικής αξιολόγησης από τους διευθυντές/τριες ( πεδίο Α2) με προφορικές εντολές στους δ/ντές των σχολείων από τους Συμβούλους καλούν σε αξιολογική διαδικασία συναδέλφους/ισσες, που υπηρετούν στα σχολεία της Δυτικής Θεσ/νικης, καταρτίζοντας μάλιστα και τα ζευγάρια των αξιολογητών- αξιολογούμενων και επανέρχονται σε νεοδιόριστους που είναι με την απεργία αποχή! Ένα νέο τοπίο διαμορφώνεται με την αξιολόγηση, τώρα που την ξεκινούν και στα Δυτικά!
Επιβεβαιώνεται περίτρανα και για άλλη μια φορά πως το ΥΠΑΙΘΑ δεν κατάφερε να υποτάξει τον κλάδο που αγωνίζεται και με τη μορφή του κατεπείγοντος προσπαθεί να προχωρήσει την αξιολόγηση. Προσπαθούν πάση θυσία να επιβάλουν την αξιολόγηση με παρατυπίες και καταπάτηση ακόμα και της δικής τους νομιμότητας, που τόσο συχνά επικαλούνται!
ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΕΛΑΣΗ
Δεν υπάρχει περιθώριο για καμία αναμονή. Η απάντηση του κλάδου στην επίθεση που εντείνεται ενάντια στο δημόσιο σχολείο και την εργασία μας πρέπει να είναι άμεση, μαζική και οργανωμένη, στο πλαίσιο ενός πολύμορφου, παρατεταμένου και αποφασιστικού αγώνα σύγκρουσης και ανατροπής της πολιτικής τους, που θα περιλαμβάνει ενημερώσεις, εκδηλώσεις, συγκεντρώσεις, καταλήψεις, επαναλαμβανόμενες απεργίες (48ωρες, τριήμερες, πενθήμερες) που θα φθάνει ως το τέλος της χρονιάς και τις πανελλαδικές εξετάσεις και η συνέχιση και την κλιμάκωση του θα καθορίζεται από τις Γενικές Συνελεύσεις.
Τώρα είναι η ώρα για να προχωρήσει ο κλάδος σε Γενικές Συνελεύσεις, άμεση απάντηση με 24ωρη απεργία ΤΩΡΑ και αποφάσεις αγώνα με αιχμή τα ζητήματα των νέων αντιεκπαιδευτικών μέτρων, τη γενίκευση εφαρμογής της αξιολόγησης σε όλους και τον αυταρχικό κατήφορο για την επιβολή της, τις διώξεις και τα πειθαρχικά που εντείνονται.
Σε μια τέτοια κατεύθυνση αποφασίζουμε και προτείνουμε στις άλλες ΕΛΜΕ και στην ΟΛΜΕ:
Άμεση πρώτη απάντηση του κλάδου με 24ωρη απεργία στις 31/1, που θα πραγματοποιηθεί από τις ΕΛΜΕ οπωσδήποτε στη Θεσ/νίκη Θεσσαλονίκη (απόφαση με βάση τα καταστατικά των ΕΛΜΕ και με όποιο πρόσφορο τρόπο π.χ. 3ωρες στάσεις ΕΛΜΕ+ 3ωρες ΟΛΜΕ \ΑΔΕΔΥ\ ΕΔΟΘ,κ.α.)και με αιτήματα αιχμής: Να σταματήσει τώρα η ατομική και κάθε διαδικασία της αξιολόγησης. Αυτοδίκαιη Μονιμοποίηση τώρα όλων των νεοδιόριστων. – Να σταματήσουν τώρα οι διώξεις και τα πειθαρχικά και να αποσυρθούν όλες οι διοικητικές προσφυγές κατά των εκπαιδευτικών στην Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση. – Τα νέα αντιεκπαιδευτικά μέτρα (Νέος ρόλος Διευθυντών σχολείων, σχολεία χορηγών, Εθνικό Απολυτήριο, μπακαλορεά, κ.ά.) δεν θα περάσουν, δεν θα εφαρμοστούν, δεν θα προωθηθούν. – Να γίνουν δεκτά τα αιτήματα του κλάδου για αυξήσεις στους μισθούς, μαζικούς μόνιμους διορισμούς, για το δημόσιο σχολείο και την εργασία μας. Συγκέντρωση στη Θεσσαλονίκη Παρασκευή 31/1 στις 12μ. στο Άγαλμα Βενιζέλου.
Καλούμε την ΟΛΜΕ να προχωρήσει στην κήρυξη 24 απεργίας στις 31-1 με όποιο πρόσφορο τρόπο. Αν η ΟΛΜΕ συνεχίζει να αγνοεί τις αγωνίες των εκπαιδευτικών, η υλοποίηση του προγράμματος δράσης να γίνει από τα πρωτοβάθμια σωματεία που θα προχωρήσουν με συλλογικές αποφάσεις.
Πανελλαδική συνάντηση συντονισμού ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕ και συναδέλφων (η ημέρα θα καθορισθεί σε συνεννόηση ΕΛΜΕ ΣΕΠΕ).
Παρασκευή , 22-1 , συγκέντρωση των εκπαιδευτικών σωματείων, ΕΛΜΕ- ΣΕΠΕ στο ΥΜΑΘ με αιχμή την αξιολόγηση, τις διώξεις, τα νέα μέτρα και τις διεκδικήσεις μας
Νέες Γ.Σ. των ΕΛΜΕ και ΓΣ προέδρων για κλιμάκωση του αγώνα αμέσως μετά, με πρόταση κλιμάκωσης 48ωρη απεργία το δεύτερο δεκαήμερο Φεβρουαρίου (προτείνουμε 21 και 22 Φεβρουαρίου) με συγκεντρώσεις την πρώτη ημέρα της απεργίας σε όλες τις πόλεις και πανελλαδική συγκέντρωση τη δεύτερη στην Αθήνα.
Συνεχίζουμε και εντείνουμε τον αγώνα κατά της αξιολόγησης με το ισχυρό μας όπλο την απεργία αποχή από την ατομική αξιολόγηση που είναι σε ισχύ με αποφάσεις της ΑΔΕΔΥ (15/7/2024) και ΕΛΜΕ. Υπογράφουμε μαζικά απεργία αποχή! Επιδιώκουμε να είναι ομόφωνες και με ισχυρές πλειοψηφίες ώστε να προχωράμε χωρίς υποχωρήσεις και κανείς να μην σκέφτεται ότι θα αξιολογηθεί. Στις πρακτικές τους να μη δέχονται την απεργία αποχή, ο αριθμός πρωτοκόλλου απαιτούμε να γράφεται στα μονομερή πρακτικά των αξιολογητών όπως το συμπεριλαμβάνανε μέχρι τώρα στους νεοδιόριστους, αλλά και παλιότερους συναδέλφους, και τον αποστέλλουμε στα μέιλ του σχολείου και τα προσωπικά μέιλ των αξιολογητών. Τους καθιστούμε και αυτούς υπεύθυνους, αν κινηθούν διαδικασίες πειθαρχικού εναντίον συνάδελφων, γιατί αρνούνται να αποδεχθούν τις συλλογικές αποφάσεις των σωματείων μας.
Σταματάμε παντού τις αξιολογήσεις με μονόωρες στάσεις εργασίας ή περισσότερων ωρών αν χρειαστεί από σύλλογο και εκπαιδευτικούς! Κανένας/καμιά μόνος του/μόνη της! Η αξιολόγηση δεν είναι ατομική υπόθεση ενός εκπαιδευτικού, αφορά όλον τον κλάδο! Κάθε εκπαιδευτικός που αξιολογείται φέρνει τις συνέπειες της αξιολόγησης που θα ακολουθήσουν σε επόμενα νομοσχέδια, με ανισότητες στους μισθούς, τις συνέπειες σε βαθμολογική, υπηρεσιακή μισθολογική εξέλιξη, καθώς και την άρση της μονιμότητας, ακόμη πιο κοντά!
Καταγγέλλουμε τα στελέχη της εκπαίδευσης ( Συντονιστές – Συμβούλους, Διευθυντές σχολείων και Διευθύνσεων ΠΕ/ΔΕ) που εκφοβίζουν και τρομοκρατούν τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες. Δηλώνουμε ότι θα υπερασπίσουμε τον καθένα και την καθεμιά, σαν μια γροθιά απέναντι σε εκβιασμούς, απειλές, πιέσεις κ.λπ. Προχωράμε σε νομικές ενέργειες και προσφυγές.
Παράλληλα παίρνουμε όλα τα αναγκαία μέτρα στήριξης του αγώνα κατά της αξιολόγησης (ενημερώσεις, εκδηλώσεις, καθημερινά δελτία τύπου για εξελίξεις, αφίσα, συνέντευξη τύπου, συγκρότηση επιτροπής αγώνα σε κάθε Ε.Λ.Μ.Ε. και Σ.Ε.Π.Ε. κατά της αξιολόγησης, ενημερωτικές υποστηρικτικές τηλεδιασκέψεις και κεντρική εκδήλωση, κ.ά.) και απεύθυνση στους γονείς και στους μαθητές μας με καμπάνια ενημέρωσης (γράμμα στους μαθητές και τους γονείς, συσκέψεις με συλλόγους γονέων, αφίσα), και ζητάμε τη στήριξή τους με συλλογικές τους αποφάσεις από το γονεϊκό κίνημα και από τα μαθητικά συμβούλια και πριν τις παρατηρήσεις διδασκαλιών, και κατά τη διάρκειά τους, καθώς και για να σταματήσουν οι διώξεις.
Οργανώνουμε κοινή διαδικτυακή εκδήλωση των ΕΛΜΕ ΣΕΠΕ με παρουσία δικηγόρων, πανεπιστημιακών, κ.λπ. που υπερασπίζονται τον αγώνα μας σε όλα τα επίπεδα, με στόχο την ανάδειξη του αγώνα μας ενάντια στην ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης και τον κυβερνητικό ολοκληρωτισμό. Αξιοποιούμε νομικές ενέργειες και στηρίζουμε τον αγώνα που δίνουμε όπου χρειαστεί εναντίον ΔΔΕ, ΔΠΕ, ΠΔΕ και αξιολογητών συμβούλων και διευθυντών σχολείων.
Συγκροτούμε σε όλες τις ΕΛΜΕ Επιτροπές Αγώνα και Κεντρική Επιτροπή Αγώνα Θεσσαλονίκης κατά της αξιολόγησης, ανοιχτή να συμμετέχουν όλοι οι συνάδελφοι και ανοιχτών διαδικασιών. Προγραμματίζουμε συνάντηση το Σάββατο 25/1 στις 11πμ στην ΕΔΟΘ. Απευθυνόμαστε σε όλες τις ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ να συμμετέχουν και να ενημερώσουν τους συναδέλφους στη δύναμη των σωματείων τους.
Συνεχίζουμε 5 χρόνια τώρα τον αγώνα για το δημόσιο σχολείο, για να μην κατισχύσει η αξιολόγηση, ο φόβος και η υποταγή.
Με αποφάσεις των σωματείων μας οργανώνουμε πανελλαδική ημέρα κατά των διώξεων και πειθαρχικών στις 28/1 με συγκεντρώσεις παντού.
Οι ΓΣ των ΕΛΜΕ και η ΓΣ προέδρων αποφασίζουν το ΔΣ της ΟΛΜΕ να καλύψει οικονομικά όλες τις νομικές προσφυγές για τη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων.
Η ΓΣ της ΕΛΜΕ και η ΓΣ προέδρων αποφασίζουν ενιαία ο κλάδος με κινητοποιήσεις, εκδηλώσεις, νομική, συνδικαλιστική και οικονομική στήριξη να καλύπτει κάθε έναν ξεχωριστά και όλους μαζί τους διωκόμενους συναδέλφους. Κανένας μόνος του, όλοι μαζί μέχρι τη νίκη
Συνεχίζουμε 5 χρόνια τώρα τον αγώνα για το δημόσιο σχολείο, για να μην κατισχύσει η αξιολόγηση, ο φόβος και η υποταγή.
ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΜΕΧΡΙ ΤΗ ΝΙΚΗ
Το διακύβευμα είναι μεγάλο και ιστορικής σημασίας. Γιατί αν κατισχύσει η αξιολόγηση, η εκπαίδευση στο σύνολό της οδηγείται στην ιδιωτικοποίηση - εμπορευματοποίησή της, μετατρέποντας τα σχολεία σε μικρές ανταγωνιστικές επιχειρηματικές μονάδες με γονείς πελάτες και μαθητές που θα στερούνται βασικών μορφωτικών δικαιωμάτων, βασίλεια του ανταγωνισμού, του κανιβαλισμού, της απόρριψης, της κατηγοριοποίησης. Αξιολογικά κάτεργα σκληρής ταξικής επιλογής, ατομικών φακέλων επιδόσεων και αποδόσεων που θα καταπίνει τα παιδιά του, μαθητές/τριες από τις λαϊκές τάξεις, με υποταγμένους εκπαιδευτικούς να «διδάσκουν» σε ένα ζοφερό τοπίο, φόβου, πειθάρχησης και χειραγώγησης, πλήρους εξουθένωσης, χωρίς εργασιακά και συνδικαλιστικά δικαιώματα, με σύνδεση του μισθού με την αξιολόγηση, υπό τη διαρκή απειλή της απόλυσης και τη χωρίς στοιχειώδη παιδαγωγική ελευθερία, όπου η ελευθερία της σκέψης και η ελευθερία του αγώνα, ο ανθρωπισμός και η κριτική παιδαγωγική θα βρίσκονται στο στόχαστρο.
Καλούμε όλα τα εκπαιδευτικά σωματεία σε κοινή συμπόρευση και οργάνωση του αγώνα.
Δεν τρομοκρατούμαστε και δεν εκβιαζόμαστε. Με ενότητα, αποφασιστικότητα και πίστη στη συλλογική μας δύναμη απορρίπτουμε την αξιολόγηση, υπερασπιζόμαστε την εργασιακή και παιδαγωγική μας αξιοπρέπεια και ορθώνουμε τείχος προστασίας του δημόσιου σχολείου για όλα τα παιδιά ενάντια στα σχέδια κατηγοριοποίησης και ιδιωτικοποίησής - εμπορευματοποίησής του.
Η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ Γ΄ΕΛΜΕ-Θ