Ads 468x60px

Τρίτη 2 Σεπτεμβρίου 2025

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ : ΜΕΡΕΜΕΤΙΑ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΜΑΣ ΣΕ ΒΙΤΡΙΝΕΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ

 Γ΄ΕΛΜΕ  ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                                                                            Θεσσαλονίκη  1-9- 2025

Πρ. Κορομηλά 51   

τηλ. Επικοινωνίας 6978300483                     

e-mail: gelmeth3@gmail.com

http://3elmethess.blogspot.gr/




Με αφορμή την εφαρμογή του προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου» για την «αναβάθμιση» των σχολικών υποδομών, η Γ΄ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης εκφράζει την πλήρη αντίθεσή της στον τρόπο χρηματοδότησης, επιλογής και υλοποίησης του προγράμματος, καθώς και στην ουσία του ως προς τον ρόλο που διαμορφώνει για το σχολείο του μέλλοντος: ένα σχολείο των χορηγών, της ιδιωτικοποίησης και της βιτρίνας.


 ΦΟΡΟΑΠΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΙ «ΞΕΠΛΥΜΑ» ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ,  ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.


Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από την Ελληνική Ένωση Τραπεζών, ως εντολοδόχο των τεσσάρων μεγάλων συστημικών τραπεζών (Εθνική, Πειραιώς, Eurobank, Alpha), την «Κτιριακές Υποδομές ΑΕ με ποσό που φτάνει τα 100 εκατομμύρια ευρώ

 Αντί η κυβέρνηση να χρηματοδοτεί απευθείας τα σχολεία από το ΠΔΕ (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων) ή τον κρατικό προϋπολογισμό, επιλέγει να παραδώσει ένα κρίσιμο πεδίο της δημόσιας εκπαίδευσης – τις υποδομές – στην "εταιρική κοινωνική ευθύνη" των τραπεζών και των ιδιωτικών κεφαλαίων, μετατρέποντας τα σχολεία σε βιτρίνες εταιρικής προβολής.

Οι τράπεζες που συμμετέχουν:

  • απολαμβάνουν φοροαπαλλαγές για τα ποσά που "δωρίζουν",

  • εμφανίζονται ως "ευεργέτες" της δημόσιας εκπαίδευσης,

  • διεισδύουν στον σχεδιασμό και την προβολή της εκπαιδευτικής πολιτικής,

  • αξιοποιούν το πρόγραμμα για να "ξεπλύνουν" την εικόνα τους, παρότι είναι οι ίδιες που έχουν:

    • χρέη δισεκατομμυρίων στο Δημόσιο,

    • προβεί σε πλειστηριασμούς πρώτων κατοικιών,

    • συνδέσει το όνομά τους με τη λεηλασία του δημόσιου πλούτου και των μισθών μας  μέσω των Μνημονίων.

Η εμπλοκή των τραπεζών ως «χορηγών» ανοίγει επικίνδυνους δρόμους:

  • Καθιερώνεται η λογική του σχολείου-χορηγούμενου, όπου το «πόσο θα ανακαινιστείς» θα εξαρτάται από τη «φιλανθρωπία» των ισχυρών.

  • Εκτοπίζεται κάθε έννοια δημόσιου σχεδιασμού και κοινωνικής δικαιοσύνης.

  • Επικυρώνεται η ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης με δόσεις και πλαστικό περιτύλιγμα.

Επιπλέον επισημαίνουμε:

  • την περιορισμένη κάλυψη σχολικών μονάδων:
    Τα κονδύλια δε που παρέχονται αυτή τη στιγμή είναι ψίχουλα μπροστά σε αυτά που χρειάζονται να γίνουν με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και των μαθητών μας. Αν και αρχικά προβλεπόταν η ανακαίνιση 645 σχολικών μονάδων, τελικά εντάχθηκαν μόνο 426 — ένα ελάχιστο ποσοστό (~3 %) των πάνω από 10.000 σχολικών μονάδων της χώρας 

  • τις δευτερεύουσες και ανεπαρκείς παρεμβάσεις:
    Οι παρεμβάσεις περιορίζονται σε βάψιμα, τουαλέτες, ράμπες και αθλητικούς χώρους, αποκλείοντας κρίσιμες παρεμβάσεις που σχετίζονται με θέματα ελέγχου, στατικότητας και θωράκισης των κτιρίων, όπως στατικές και σεισμικές ενισχύσεις, ενεργειακή αναβάθμιση, ασφαλές ηλεκτρολογικό δίκτυο, πιστοποιητικό πυρασφάλειας   

  • τη μεροληπτική κατανομή  και τον αδιαφανή τρόπο επιλογής των σχολείων και τον αποκλεισμό σχολείων με πραγματικές ανάγκες  : Στην περιοχή ευθύνης της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ επιλέχτηκαν , χωρίς να γνωρίζουμε με ποια κριτήρια και ποιων προτάσεις , 2! δύο σχολεία: το 2ο Γυμνάσιο Συκεών και το 2ο ΓΕΛ Συκεών. 

Στην Κεντρική Μακεδονία εντάχθηκαν μόλις 78 σχολεία, παρότι συνολικά στην Περιφέρεια ο αριθμός των σχολικών μονάδων είναι πολύ μεγαλύτερος. Ειδικά στη Θεσσαλονίκη, αν και αναλογεί το μεγαλύτερο μερίδιο (43 σχολεία) σε σύγκριση με άλλους νομούς της περιφέρειας, η συμμετοχή παραμένει ανεπαρκής. Ενώ εκατοντάδες είναι τα σχολεία της χώρας των οποίων οι  ανάγκες  αγνοούνται και δεν καλύπτονται

  • την παντελή απουσία οποιασδήποτε συνεργασίας τους εκπαιδευτικούς φορείς ακόμα και την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Το πρόγραμμα υλοποιείται με διαδικασίες που περιθωριοποιούν τους εκπαιδευτικούς φορείς, υπονομεύοντας τη διαφάνεια στη διαχείριση των παρεμβάσεων .

Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘΑ πατώντας στη  χρόνια υποχρηματοδότηση της δημόσιας παιδείας και  την απουσία πολιτικής για τη συντήρηση και την ανέγερση νέων σχολικών μονάδων, όχι μόνο απαξιώνουν το δημόσιο σχολείο και τις  σύγχρονες ανάγκες των σχολείων , των μαθητών και εκπαιδευτικών που αγνοούνται παντελώς, αλλά  στρώνουν  το έδαφος για την   άμεση εμπλοκή του επιχειρηματικού τομέα στη δημόσια εκπαίδευση και τη μετατροπή της σε πεδίο κερδοφορίας για το κεφάλαιο, υπηρετώντας τα σχέδια της ιδιωτικοποίησης και  αυτονομίας των σχολείων που θα πρέπει να εξασφαλίζουν μόνα τους και χωρίς κρατική χρηματοδότηση τους πόρους τους!

Αποτελεί πρόκληση και θράσος όταν την ίδια στιγμή, στο πλαίσιο της ενίσχυσης της κερδοφορίας του κεφαλαίου και της οικονομίας πολέμου, απλόχερα δίνονται δις ευρώ για ενισχύσεις και επιδοτήσεις στους επιχειρηματικούς ομίλους και εκτοξεύονται οι  πολεμικές δαπάνες για να εξυπηρετούνται τα ιμπεριαλιστικά σχέδια του ΝΑΤΟ και της Ε.Ε. σε βάρος της ζωής και των αναγκών της κοινωνικής πλειοψηφίας. 


ΕΞΩ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΧΟΡΗΓΟΙ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Διεκδικούμε:

- Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15% του κρατικού προϋπολογισμού.

 -Ολοκληρωμένη, δημόσια χρηματοδότηση που θα καλύπτει την ασφάλεια και την ποιότητα των σχολικών κτιρίων — σεισμική προστασία, ηλεκτρολογικό δίκτυο, ενεργειακή αναβάθμιση, πυρασφάλεια. 

-- Κάλυψη όλων των αναγκών μας σε σχολική στέγη, χωρίς ΣΔΙΤ και παραχωρήσεις σε ιδιώτες Ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων με αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης π.χ. 3ο ΓΕΛ  και ΕΠΑΛ στις Συκιές, νέο διδακτήριο για το ΓΕΛ Ευκαρπίας .

-Συστηματική ανακαίνιση όλων των σχολικών μονάδων, ιδίως παλαιών ή επικίνδυνων, όχι μόνο σε επιλεγμένες περιοχές.

Δημιουργία γυμναστηρίων και εργαστηρίων σε όλα τα σχολεία.

Έκτακτη επιχορήγηση των σχολικών επιτροπών  .Μόνιμο προσωπικό καθαριότητας για τα σχολεία.

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών και της σχολικής κοινότητας στον σχεδιασμό και την υλοποίηση των παρεμβάσεων, με διαφανή και αντικειμενικά κριτήρια.


Η παιδεία δεν είναι κόστος – είναι δικαίωμα.
Η ασφάλεια και η αξιοπρέπεια των μαθητών και των εκπαιδευτικών δεν μπαίνουν σε παζάρια.
Δημόσιο , δωρέαν σχολείο σύγχρονο, δημοκρατικό, ασφαλές και ελεύθερο, για όλα τα παιδιά!


ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                    Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ                                              ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΠΕΤΗΣ


 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - rss

Πρόσφατα άρθρα του ΑLFAVITA.GR