Γ΄ΕΛΜΕ-Θ                                                                                 Θεσσαλονίκη
29/10/2025 
Πρ. Κορομηλά 51 τηλ.
6978300483                                  
e-mail:
gelmeth3@gmail.com
http://3elmethess.blogspot.gr/ 
fb  : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης 
Η κυβέρνηση της ΝΔ, σε μια περίοδο που η πολιτική της έχει απονομιμοποιηθεί στη συνείδηση της κοινωνικής πλειοψηφίας, επιχειρεί να επιβάλει ένα ακόμη σκληρό, αντιεκπαιδευτικό μέτρο: την καθιέρωση του Εθνικού Απολυτηρίου. Πρόκειται για μια βαθιά ταξική μεταρρύθμιση που υπηρετεί τα συμφέροντα του ΣΕΒ και του ΟΟΣΑ και ανατρέπει προς το χειρότερο το ρόλο του Λυκείου, μετατρέποντας το σε εξεταστικό κάτεργο και μηχανισμό αποκλεισμού. Γι’ αυτό ο Μητσοτάκης από το βήμα της ΔΕΘ σήμανε την έναρξη του Εθνικού Διαλόγου για το Εθνικό Απολυτήριο και με βάση πρόσφατες δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας προωθούν σχέδιο νόμου. Επιδιώκουν να εξασφαλίσουν τη συναίνεση των κομμάτων της Βουλής και της κοινωνίας.
Οι δηλώσεις της Υπουργού παιδείας για κατάργηση των
πανελλαδικών είναι κυνικά παραπλανητικές !
Το λύκειο μετατρέπεται σε ταξικό- εξεταστικό κάτεργο,
καθώς με το νέο σύστημα: 
- οι
     μαθητές/τριες θα αξιολογούνται με εξετάσεις πανελλαδικού τύπου και στις
     τρεις τάξεις ,μέσω  μιας «αναβαθμισμένης» Τράπεζας Θεμάτων
     με την συμμετοχή των πανεπιστημίων στην διαμόρφωσή τους, με τουλάχιστον 1000
     θέματα ανά εξεταζόμενο μάθημα και με όλα τα θέματα να είναι από
     κλήρωση
- με
     αξιολόγηση των γραπτών από ειδικό σώμα αξιολογητών- βαθμολογητών,
- με ηλεκτρονική
     βαθμολόγηση, εν μέρει ή καθολική,  σε θέματα πολλαπλής επιλογής
     αυξημένης δυσκολίας, ώστε να παράγονται συγκρίσιμες βαθμολογίες,
- και
     με ψηφιοποίηση των γραπτών από τα ωριαία τεστ μέχρι τα τελικά
     διαγωνίσματα που θα ελέγχονται δειγματοληπτικά από εξωτερικούς
     βαθμολογητές!
- Ο
     βαθμός του απολυτηρίου θα καθορίζεται σε ποσοστά (20% Α΄, 30% Β΄, 50%
     Γ΄ Λυκείου) και θα αντικαθιστά τυπικά την ΕΒΕ, οι οποίες θα είναι ταυτόχρονα
     προαγωγικές και απολυτήριες σε κάθε τάξη. Οι ΕΒΕ τυπικά καταργούνται.
     Στην πραγματικότητα όμως αντικαθίστανται με τη βάση του 10 στο Εθνικό
     Απολυτήριο.
- Οι
     τριπλές εξετάσεις και η τράπεζα θεμάτων θα καθορίζουν και τη διδασκαλία
     μας.
Ο εξεταστικός μαραθώνιος με τα τυποποιημένα τεστ θα πιέζουν
για συμμόρφωση του τρόπου διδασκαλίας σε αυτά, σε βάρος της γνώσης και της
κριτικής σκέψης, όπως επιβεβαιώνεται και από την  εμπειρία της εφαρμογής
της μέχρι τώρα «χαλαρής» μορφής της Τράπεζας θεμάτων, με το 50% των θεμάτων από
κλήρωση. 
Το Λύκειο χάνει κάθε μορφωτικό και παιδαγωγικό του
χαρακτήρα, μετατρέπεται σε μηχανισμό παραγωγής «αποτελεσμάτων» και συμμόρφωσης
στη λογική της αγοράς.
ΚΑΙ ΟΞΥΝΣΗ ΤΩΝ ΤΑΞΙΚΩΝ ΦΡΑΓΜΩΝ
- Οι
     μαθητές θα περάσουν από το άγχος της τρίωρης εξέτασης, στο άγχος της
     τρίχρονης εξέτασης! Ο ατέλειωτος εξεταστικός μαραθώνιος, η πίεση για
     βαθμούς και «αποδόσεις» θα συνθλίψουν τη μαθητική εφηβεία!!
- Ο πολλαπλασιασμός των εξετάσεων, οι ταξικοί κόφτες, οι συγχωνεύσεις τμημάτων, τα τεράστια κενά σε εκπαιδευτικούς, η κατάργηση ενισχυτικών δομών, η απουσία υποδομών και η γιγάντωση των φροντιστηρίων θα οδηγήσουν χιλιάδες παιδιά εκτός Λυκείου. Το αποτέλεσμα: μαζική έξωση των μαθητών από το Λύκειο και την Ανώτατη εκπαίδευση και μεθοδευμένη στροφή τους προς την κατάρτιση, τη μαθητεία και την επισφαλή εργασία. Γιατί, ακόμη και από όσους αντέξουν να πάρουν το περιβόητο Εθνικό Απολυτήριο, ένα μεγάλο ποσοστό θα κατευθύνεται στην μεταδευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση και την μαθητεία ως φτηνό αναλώσιμο εργατικό δυναμικό στις επιχειρήσεις (Ακαδημίες Επαγγελματικής Κατάρτισης) και ακόμα λιγότεροι θα διαβαίνουν το κατώφλι των πανεπιστημίων. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο που η συζήτηση για το Εθνικό Απολυτήριο ανοίγει ταυτόχρονα με την ολόπλευρη επίθεση της κυβέρνησης της ΝΔ στα εργασιακά, κοινωνικά, πολιτικά δικαιώματα των εργαζομένων (13 ώρες εργασίας, ποινικοποίησης της συνδικαλιστικής δράσης στο Δημόσιο, διαγραφές φοιτητών από τα ΑΕΙ).
Ανοιχτό το ενδεχόμενο και  για διπλό σύστημα
εισαγωγής ( και Εθνικό Απολυτήριο και Πανελλαδικές)
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ
Η σκληρή εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων  και οι
επιδόσεις των μαθητών  θα αποτελούν τα μετρήσιμα μαθησιακά αποτελέσματα
για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών και  σχολείων,με τα οποία θα
συναρτάται η κατηγοριοποίηση και η χρηματοδότησή τους, σύμφωνα και με τις
οδηγίες του ΟΟΣΑ.
 Η «αντικειμενική» αξιολόγηση των σχολικών μονάδων
και των εκπαιδευτικών με βασικό εργαλείο τις επιδόσεις των μαθητών
τους  θα οδηγήσει στην αποδυνάμωση των Δημόσιων σχολείων, κύρια στις
οικονομικά υποβαθμισμένες περιοχές, που θα είναι ιδιαίτερα μεγάλη.
- Η
     ευθύνη της πολιτικής υποβάθμισης της δημόσιας παιδείας θα επιρρίπτεται
     στους εκπαιδευτικούς. Οι επιδόσεις των μαθητών θα  εργαλειοποιηθούν
     για την άσκηση πίεσης στους εκπαιδευτικούς να μην «διευκολύνουν» μέσω της
     βαθμολογίας την προαγωγή των μαθητών. 
    Συνδεδεμένη με τις εξετάσεις και
τους δείκτες μέτρησης των μαθησιακών αποτελεσμάτων,  είναι η γονεϊκή   
   «επιλογή»  σχολείου και τα
vouchers, όπου στην πραγματικότητα τα σχολεία θα επιλέγουν  μαθητές,,
προκειμένου να διατηρήσουν υψηλά standards και υψηλή θέση στην κατάταξη των
αξιολογικών πινάκων, από τα οποία θα  εξαρτάται η επιβίωση τους και
οι εργασιακές σχέσεις ων εκπαιδευτικών. 
- Η
     θέσπιση του Εθνικού Απολυτηρίου είναι μεγάλο δώρο, στους
     ιδιοκτήτες των ιδιωτικών πανεπιστημίων, καθώς  θα
     διευκολύνει τους όρους εισόδου σε αυτά, μαζί με τα δίδακτρα που θα
     πληρώνουν οι πελάτες τους.
Τεράστια μπίζνα στήνεται, επίσης για τις επιχειρήσεις και «έγκυρους και αξιόπιστους οργανισμούς» που θα αναλαμβάνουν τα θέματα, τη διεξαγωγή, τη διόρθωση των τυποποιημένων εξετάσεων, απομυζώντας τεράστια κονδύλια δημοσίου χρήματος. Σε χώρες, όπως η Αγγλία και η Αμερική είναι μια από τις μεγαλύτερες “βιομηχανίες”!
 Η κυβέρνηση, το υπουργείο «Παιδείας», οι επιτελείς
τους ΕΕ, ΣΕΒ, ΟΟΣΑ  γνωρίζουν ότι η γνώση είναι δύναμη και επιχειρούν να
την εξοστρακίσουν διά παντός από το ελληνικό σχολειό.  Τα νέα προγράμματα
σπουδών, με κέντρο τις ήπιες δεξιότητες και τον τεχνοκρατισμό βάζουν ταφόπλακα
στην ουσιαστική και σε βάθος διδασκαλία επιστημονικών αντικειμένων, αναγκαίων
για να κατανοήσουν οι μαθητές/τριες τον κόσμο και να μπορούν να τον αλλάξουν
προς όφελος της κοινωνικής πλειοψηφίας. Στο ίδιο πλαίσιο μοριοδοτούνται δράσεις
και όμιλοι που συνιστούν συνάμα και κριτήρια αξιολόγησης σχολείων και
εκπαιδευτικών.
Στο ήδη καθημαγμένο σώμα της λυκειακής βαθμίδας απλώνουν την
απόλυτη έρημο,  τόσο για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και το μέλλον
τους, όσο και για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Γιατί οι αλλαγές
επιφυλάσσουν εκρηκτικά πλεονάσματα σε όλες τις ειδικότητες και αναγκαστική
κινητικότητα. 
Με τη συρρίκνωση του Λυκείου επιδιώκουν να υλοποιήσουν αυτό που δεν κατάφεραν Αρσένης –Διαμαντοπούλου – Αρβανιτόπουλος, τη στροφή των μαθητών σε μια επαγγελματική εκπαίδευση που όλο και περισσότερο θα κυριαρχεί η κατάρτιση και μαθητεία, για την παραγωγή αναλώσιμων, ευέλικτων εργαζόμενων προς εκμετάλλευση από επιχειρήσεις και βιομήχανους.
ΟΥΤΕ ΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΓΙΑ «ΕΘΝΙΚΟ
ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ»!
ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΝΑ ΔΙΑΛΥΣΟΥΝ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ, ΝΑ ΥΠΟΘΗΚΕΥΣΟΥΝ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΑΞΙΩΣΟΥΝ ΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ.
Να μην ανεχτούμε στον 21ο αιώνα με την τεράστια ανάπτυξη της
γνώσης, της τεχνολογίας και της επιστήμης, η παιδεία των παιδιών μας να γυρίσει
χρόνια πίσω. Να μην ανεχθούμε το μέλλον τους να είναι η σύγχρονη δουλεία, χωρίς
δικαιώματα. Να μην ανεχτούμε να τσακίζονται τα εργασιακά μας δικαιώματα και η
ζωή μας. Να μην ανεχτούμε τον εμφύλιο που προσπαθούν να επιβάλουν μεταξύ μας,
γιατί τότε δε θα σωθεί κανείς.
ΟΛΟΠΛΕΥΡΗ ΜΟΡΦΩΣΗ, ΣΥΓΧΡΟΝΟ, ΕΝΙΑΙΟ, 12ΧΡΟΝΟ, ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ
ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ 
ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥΣ.
- Από
     τώρα πρέπει να ορθώσουμε τείχος στο σχέδιο τους. Η ΟΛΜΕ και οι ΕΛΜΕ, το
     κάθε σχολείο και ο κάθε συνάδελφος θα πρέπει να ενημερώσουν γονείς και
     μαθητές και να αγωνιστούμε για την ανατροπή αυτής της αντιδραστικής
     αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. 
- Η Γ
     ΕΛΜΕ-Θ θα συμβάλουμε με όλες μας τις δυνάμεις στην ανάπτυξη πολύμορφου,
     απεργιακού  αγώνα διαρκείας. Μαζί με τους μαθητές, φοιτητές και τους
     εργαζόμενους μπορούμε να ανατρέψουμε αυτούς και τα σχέδιά τους.!
                                                                    
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ             
                     
      Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ           
                     
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΠΕΤΗΣ
 
