ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ Γ΄ΕΛΜΕ –ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2017
Α.ΤΟ
ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΜΑΣ
H
δράση της ΕΛΜΕ την περασμένη χρονιά
διεξήχθη μέσα στο καθεστώς της συνεχιζόμενης εδώ και 7 χρόνια βάρβαρης και
ακραία αντιλαϊκής πολιτικής που υπαγορεύουν τα μνημόνια διαρκείας. Καμία άλλη περίοδος της μεταπολιτευτικής
ιστορίας του τόπου μας δε σημαδεύτηκε από τόση σκληρότητα σε βάρος των
εργαζομένων. Για την εξυπηρέτηση ενός χρέους που όλο αυξάνεται και η
πολυσυζητημένη .. «απομείωση» του να χάνεται στα βάθη του 2060!. Για την τόνωση
των κερδών των επιχειρηματικών ομίλων που την προηγούμενη χρονιά που είδαν τα κέρδη τους να διπλασιάζονται!
ΕΕ, ΕΚΤ, ΔΝΤ, Τραπεζικοί όμιλοι, ΣΕΒ υπαγορεύουν
την ασκούμενη πολιτική. Απαγορεύουν
την άσκηση ανεξάρτητης ακόμα και στοιχειώδους φιλολαϊκής πολιτικής. Έγινε
εμφανές πλέον ότι δεν
υπάρχει δυνατότητα φιλολαϊκών λύσεων στα πλαίσια του ευρώ, της ΕΕ (που κλονίζεται και αντιδραστικοποιείται) και πολύ περισσότερο δια της ανάθεσης και των «εύκολων» από τα πάνω λύσεων του κυβερνητισμού.
υπάρχει δυνατότητα φιλολαϊκών λύσεων στα πλαίσια του ευρώ, της ΕΕ (που κλονίζεται και αντιδραστικοποιείται) και πολύ περισσότερο δια της ανάθεσης και των «εύκολων» από τα πάνω λύσεων του κυβερνητισμού.
Οι
μειώσεις των μισθών και των συντάξεων η φοροληστεία, οι ιδιωτικοποιήσεις οι
μηδενικοί διορισμοί, η υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης συνεχίστηκαν κι αυτήν
την χρονιά. Συνεχίζεται η
πολιτική του ΕΝΦΙΑ, της βαθιάς φτώχειας, της ανέχειας και της ανεργίας,
της μετανάστευσης των παιδιών μας, της διάλυσης όλων των πυλώνων του Κοινωνικού
Κράτους (Υγεία – Παιδεία – Πρόνοια – Κοινωνική Ασφάλιση).
- Μπροστά στη διαβόητη τρίτη αξιολόγηση προετοιμάζεται νέος γύρος αντιλαϊκής επέλασης απειλώντας με ολοσχερή εξαφάνιση τα εναπομείναντα εργατικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα ιδιωτικού και δημόσιου τομέα.
Στη μαυρίλα του κοινωνικού εργασιακού μεσαίωνα,
προστίθενται ο άκρατος ανταγωνισμός των ιμπεριαλιστικών δυνάμεων
(ΗΠΑ-ΡΩΣΙΑ-Ε.Ε) που ξαναχαράσσουν σύνορα και στο όνομα των καπιταλιστικών
κερδών, του ξεπεράσματος της κρίσης τους και των γεωπολιτικών τους συμφερόντων,
προκαλούν επεμβάσεις και τοπικούς
πολέμους σπρώχνουν στην προσφυγιά εκατοντάδες
χιλιάδες ανθρώπους φέρνουν πιο κοντά την πιθανότητα γενικευμένου πολέμου.
Οι αντιστάσεις των εργαζομένων των εκπαιδευτικών
ιδιαίτερα και του λαού, παρά τα
αγωνιστικά σκιρτήματα και ξεσπάσματα ήταν υποτονικές ασυντόνιστες και δυσανάλογες της επίθεσης που
δεχόμαστε.
Η εκκωφαντική σιωπή και αδράνεια των
συνδικαλιστικών ηγεσιών ΓΣΕΕ- ΑΔΕΔΥ-ΟΛΜΕ
κλπ. επιτείνει την ανυποληψία τους και παρασέρνει το σύνολο του συνδικαλιστικού
και εργατικού κινήματος. Κυριαρχεί προς το παρόν ανάμεσα στους εργαζόμενους αίσθηση
ανημποριάς, απογοήτευσης, αμηχανίας, αποστράτευσης και φόβου .
Απαιτείται επειγόντως ανασυγκρότηση του συνδικαλιστικού
κινήματος, πλατιά ενημέρωση των εργαζομένων, συσπείρωση στα πρωτοβάθμια
σωματεία, νέο συλλογικό όραμα διεξόδου για τη χώρα, την κοινωνία και την
εκπαίδευση, νέα αισιοδοξία και αυτοπεποίθηση, αποφασιστικοί ενωτικοί αγώνες
ενάντια στη κοινωνική βαρβαρότητα και τις ακροδεξιές φωνές που υψώνονται
απειλητικά στο προσκήνιο στη χώρα μας και στην Ευρώπη.
B. Η
δράση του ΔΣ της Γ΄ΕΛΜΕ για τα προβλήματα της εκπαίδευσης και του κλάδου.
Το ΔΣ από την αρχή της συγκρότησης του με την
καινούργια χρονιά ανέπτυξε πολύμορφη
δράση για τα θέματα του κλάδου και πήρε θέση για τα περισσότερα ζητήματα που
άνοιγε η συγκυρία.
Με ανακοινώσεις στον τύπο και τα σχολεία, με συγκεντρώσεις και συλλαλητήρια, στάσεις
εργασίας με υπομνήματα και συνεχείς
παραστάσεις στο υπουργείο Παιδείας , στο
ΥΠ. ΜΑΚ. ΘΡΑΚ., τις διευθύνσεις εκπαίδευσης,
στον περιφερειακό διευθυντή κ. Ανανιάδη,
στα ΠΥΣΔΕ, με συνεντεύξεις τύπου, σε εκπομπές στο ραδιόφωνο, σε εκπαιδευτικά και όχι μόνο sites και την τηλεόραση πρόβαλλε και διεκδίκησε τα θέματα του κλάδου.
Στο διάστημα αυτό συμμετείχαμε στις
γενικές απεργίες 17 Μάη, 14 Δεκέμβρη, τις στάσεις εργασίας που εξαγγέλθηκαν και στις απεργιακές
συγκεντρώσεις.
ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΑΜΕ
:
Μαζικούς
διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών σε όλη την εκπαίδευση, με βάση τον χρόνο λήψης
του πτυχίου και την προϋπηρεσία έγκαιρη κάλυψη
όλων των κενών, μαζικές και ενιαίες προσλήψεις αναπληρωτών γενικής
παιδείας και ειδικής αγωγής από κονδύλια του Κ.Π..
Απαιτήσαμε ίσα και ενιαία δικαιώματα για όλους τους αναπληρωτές. Οργανώσαμε 2 συσκέψεις με τους αναπληρωτές με στόχο την καταγραφή
των ιδιαίτερων προβλημάτων τους και εκδώσαμε σχετική ανακοίνωση. Στις 6/12
έγινε παράσταση στην διεύθυνση Δυτ. Θεσ/νίκης για τα δικαιώματα των αναπληρωτών
έγκαιρη καταβολή των μισθών και των ΜΚ, εξίσωση των αδειών , διαφάνεια στις
τοποθετήσεις κλπ. Οργανώθηκε συγκέντρωση
των ΕΛΜΕ και των αναπληρωτών στις 30/9 στο ΥΜΑΘ με στάση εργασίας. Διεκδικήσαμε
να μην απολυθεί κανείς αναπληρωτής, να γίνουν έγκαιρα κι ενιαία οι προσλήψεις. Δυστυχώς τα μέτρα του υπουργείου
περιόρισαν τον αριθμό των αναπληρωτών. Στο ΠΥΣΔΕ δυτ. Θεσσαλονίκης προσλήφθηκαν πολύ
λιγότεροι αναπληρωτές!. Επείγει η συγκρότηση επιτροπής από τους
αναπληρωτές . Αναδείξαμε το θέμα του πιστοποιητικού Παιδαγωγικής επάρκειας
που ακυρώνει τα πτυχία.
Την χρονιά που μας πέρασε ζήσαμε πιο έντονα τις επιπτώσεις από
το κύμα των αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων των προηγούμενων χρόνων (Αλλαγές -μειώσεις στο
ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνασίου,
περικοπές σε μαθήματα ,κατάργηση του 3ωρου από τους υπευθύνους των εργαστηρίων
Φ.Ε. και πληροφορικής , συγχωνεύσεις τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ,
αυθαίρετες αντιπαιδαγωγικές αλλαγές στις αναθέσεις, εισαγωγή της γ΄ανάθεσης(!), κόψιμο των προγραμμάτων από την συμπλήρωση ωραρίου, κόψιμο του project
των καθηγητών πληροφορικής στο λύκειο κλπ).
Σ αυτές προστέθηκαν η ουσιαστική
κατάργηση του μειωμένου αριθμού παιδιών σε τμήματα με Ε.Μ.Δ. και αναπηρίες, ο
νέος τρόπος υπολογισμού των τμημάτων στη 2η ξένη γλώσσα κλπ. Για όλα αυτά τα ζητήματα εκδώσαμε σχετικές
ανακοινώσεις.
Με τις
ρυθμίσεις αυτές το υπουργείο «εξοικονομεί» χιλιάδες θέσεις εργασίας, οι αλλαγές αυτές προωθούν :
- Την παραπέρα ελαστικοποίηση και εντατικοποίηση της δουλειάς και των μόνιμων εκπαιδευτικών οι οποίοι «μέσα σε μια νύχτα» βρίσκονται να «πλεονάζουν» στα σχολεία που δούλευαν. Το παράδειγμα των εργασιακών σχέσεων των αναπληρωτών που βλέπαμε δίπλα μας εδώ και χρόνια, οι οποίοι αναγκάζονταν να συμπληρώνουν ωράριο σε δύο και τρία σχολεία και να «κλείνουν» τρύπες, επεκτείνεται και στους μόνιμους. Σήμερα 1 στους 4 καθηγητές μετακινείται σε 2,3,4 και 5(!) σχολεία (512 στο ΠΥΣΔΕ δυτικής Θεσ/νίκης!!!). Σε αρκετά σχολεία μειώθηκε ο αριθμός των τμημάτων και καταργήθηκαν υποδιευθυντές.
- Τη δραστική μείωση του κόστους λειτουργίας του σχολείου για το κράτος (και) με τη μείωση των μισθολογικών δαπανών, καθώς εδώ και 7 χρόνια έχουν σταματήσει οι μόνιμοι διορισμοί. Η ευέλικτη χρήση του εκπαιδευτικού προσωπικού στη «λογική»: ο καθένας κάνει οτιδήποτε, οπουδήποτε!, είναι βαθιά αντιπαιδαγωγική, υπονομεύει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, εντείνοντας τους ταξικούς φραγμούς!
Με τις συνεχείς παρεμβάσεις μας στα ζητήματα αυτά πετύχαμε να διορθωθούν
ακρότητες, πχ. μετακινήσεις εκτός ΠΥΣΔΕ,
να μη εφαρμοσθεί η εγκύκλιος του υπουργείου που ζητούσε να γίνουν όπως-όπως οι
υπηρεσιακές μεταβολές την 1η Σεπτέμβρη, να ανακληθεί η εγκύκλιος, που ζητούσε
υπολογισμό κενών –πλεονασμάτων, εν μέσω διακοπών του Πάσχα με κλειστά τα
σχολεία, να βγαίνουν κενά στις περισσότερες περιπτώσεις μεταβολών, να
δημιουργηθούν νέα τμήματα όταν υπάρχουν παιδιά με ειδ. ανάγκες, δίκαιες τοποθετήσεις
στην Ε.Α. κλπ., αλλά αυτά δεν ανέτρεψαν την συνολική εικόνα.
Απαιτήσαμε
διαφάνεια, ισονομία, δικαιοκρισία και μοριοδότηση στις υπηρεσιακές μεταβολές
μεταθέσεις, αποσπάσεις, μετατάξεις, διαθέσεις, τοποθετήσεις, δημοσίευση όλων των
κενών κ.α., αιτήματα που προβλήθηκαν σε αναρίθμητες παραστάσεις στις
διευθύνσεις. Καταγγείλαμε τις ελάχιστες
μεταθέσεις (μόλις 213) που έγιναν και τον περιορισμό των αποσπάσεων .
20 παιδιά
στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις, 10 στα εργαστήρια. Όχι στις συγχωνεύσεις
τμημάτων. Έγκριση των «ολιγομελών» τμημάτων στα ΕΠΑΛ και τις ομάδες
προσανατολισμού. Για το ζήτημα αυτό διοργανώσαμε πολλές μαζικές και δυναμικές
παραστάσεις στον Περιφερειακό Διευθυντή μαζί με γονείς και μαθητές με θετικό σχετικά
αποτέλεσμα.
Καταγγείλαμε
την ουσιαστική κατάργηση του νόμου για
μείωση των παιδιών στο τμήμα όταν φοιτούν σ' αυτό παιδιά με
μαθησιακές δυσκολίες. Αναδείξαμε ιδιαίτερα
το ζήτημα αυτό παντού Σε κάποια σχολεία καταφέραμε να εφαρμοσθεί ελαστικά ο
νόμος και να δημιουργηθούν τμήματα.
Όχι στην
νέα αξιολόγηση! Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης. Το
πάγωμα της κακόφημης αξιολόγησης που μας διέλυσε την προηγούμενη περίοδο, πρέπει
να το θεωρήσουμε καρπό μιας δύσκολης, επίμονης και παρατεταμένης μάχης που
δώσαμε μέσα κι έξω από τα σχολεία, μαζί
με τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας, σπάζοντας τον φόβο και την υποταγή με
μια συνεχή προσπάθεια απονομιμοποίησής της .
Θα είναι πολύτιμος οδηγός στη νέα αξιολόγηση που έρχεται όπως τα
μνημόνια οι δανειστές και ΟΟΣΑ επιδιώκουν και απαιτούν, με την κυβέρνηση
αποδέχεται όπως φαίνεται από τις δηλώσεις του κ. Γαβρόγλου τις ανακοινώσεις και
τα σχέδια του ΙΕΠ (βλ. σχετική ανακοίνωση Γ΄ΕΛΜΕ 21/11/2017)
Δημοκρατία
και παιδαγωγική ελευθερία στο σχολείο, επιμόρφωση των καθηγητών
ετήσια, επιστημονική με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα. Αναβάθμιση του
Συλλόγου καθηγητών σε κυρίαρχο όργανο του σχολείου επιλογή του συντονιστή από
τον Σύλλογο χωρίς επίδομα ευθύνης. Κατάργηση των περιφερειακών διευθυντών . Στο
ζήτημα αυτό διατυπώσαμε μια ολοκληρωμένη άποψη που συζητήθηκε ιδιαίτερα Καταγγείλαμε
την απόφαση του ΣΤΕ για την επιλογή
διευθυντών και την ολοκληρωτική υποχώρηση του ΥΠΕΠΘ που επανέφερε την
αλήστου μνήμης συνέντευξη. Καλέσαμε τους συναδέλφους σε αποχή πρόταση που
έγινε δεκτή σε πολλά σχολεία και συναδέλφους
Εναλλαγή
όλων των συναδέλφων στις επιτροπές των εξετάσεων αύξηση
των αμοιβών και έγκαιρη καταβολή τους.
Περιορισμό
της γραφειοκρατίας στο σχολείο κατάργηση του Μy school. Αξιοποίηση συναδέλφων με προβλήματα υγείας
στην γραμματειακή υποστήριξη. Γραμματείς, επιστάτες, σχολικοί φύλακες, μόνιμες καθαρίστριες στο σχολείο. Υποδιευθυντές
σε όλα τα σχολεία.
Ουσιαστική επιστημονική ετήσια δωρεάν επιμόρφωση με απαλλαγή από τα διδακτικά
καθήκοντα . Καταγγείλαμε την επιβολή
διδάκτρων στην ΑΣΠΑΙΤΕ . Συμπαρασταθήκαμε και οικονομικά σε συναδέλφους
παλαιότερων ετών που διεκδικούσαν τα δίδακτρα δικαστικά και τελικώς
δικαιώθηκαν. Καταγγείλαμε την εισβολή στο σχολείο πλήθους επιχειρήσεων που
πουλάνε επιμόρφωση με το «κιλό». Σχολιάσαμε την μερικότητα και προχειρότητα της
επιμόρφωσης για τις Δ.Ε. που έγινε τις πρώτες μέρες του Σεπτέμβρη.
Επαναφορά
του ωραρίου στα
επίπεδα του 2013 και όχι στα σχέδια νέας
αύξησης του όπως προβλέπει το 3ο μνημόνιο. Αντιδράσαμε άμεσα στην
συμφωνία του ΥΠΕΠΘ με τους «θεσμούς» που προβλέπει υποχρεωτική παραμονή στο σχολείο 30 ώρες ! Καταγγείλαμε τις πιέσεις
που ακούν οι θεσμοί ΕΕ ΕΚΤ. ΔΝΤ, αλλά και ο ΣΕΒ. οι σχολάρχες για την παραπέρα αύξηση του διδακτικού μας ωραρίου,
την αύξηση του αριθμού των μαθητών στην τάξη, την αξιολόγηση όλων κοκ.
Περιφρούρηση
των δικαιωμάτων μας σε σχέση με το ωράριο, τις άδειες κ.λπ. Στείλαμε μάλιστα ενημερωτικό με τα
δικαιώματα που απορρέουν από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο ενάντια στα προσπάθειες
καταστρατήγησης του σε ορισμένα σχολεία
Αυξήσεις στους μισθούς μέσα από
ελεύθερες ΣΣΕ ιδιαίτερα για τους νέους συναδέλφους. Επαναφορά του 13ου και 14ου
μισθού. Ακώλυτη μισθολογική εξέλιξη. Ξεπάγωμα των ΜΚ του νέου μισθολογίου
ένταξη της Προσωπικής Διαφοράς στον μισθό.
Το ισχύον μισθολόγιο έχει παγώσει τις
αποδοχές μέχρι 1/1/18 και συνδέει τον
μισθό με την αξιολόγηση. αφού οι «άριστοι» σε ποσοστό έως 15% θα «τρέχουν» πιο
γρήγορα τα 19 κλιμάκια. Καταγγείλαμε τις μειώσεις των μισθών σε πολλούς
συναδέλφους λόγω αύξησης των κρατήσεων. Επίκειται νέα μείωση από 1/1/18 λόγω νέας αύξησης των κρατήσεων στην φορολογία
(κατάργηση του 1,5% έκπτωσης φόρου.)
Αντιδράσαμε
με ανακοινώσεις και παραστάσεις στις δηλώσεις
πρόσθετων εισοδημάτων που απαιτήθηκαν από τους συναδέλφους και τελικά αγνοήθηκαν.
Στείλαμε ενημερωτικό με την νομοθεσία για την αναγνώριση προϋπηρεσίας
στον ιδιωτικό τομέα και την μισθολογική εξέλιξη.
Μείωση
των δανείων των
συναδέλφων και των ληστρικών επιτοκίων από το Τ.Π.κ Δανείων και το Τ.Τ. (
βγάλαμε 2 ανακοινώσεις για το θέμα) Καλέσαμε σε συμμετοχή στις κινητοποιήσεις
ενάντια στους πλειστηριασμούς της πρώτης κατοικίας, που κατορθώνουν μέχρι τώρα να
τους ματαιώνουν. Κατάργηση του ΕΝΦΙΑ και των φορολογικών επιβαρύνσεων. Ζητήσαμε επέκταση των ρυθμίσεων του Τ.Π.&
Δ για τα στεγαστικά δάνεια και στους εκπαιδευτικούς που είχαν πάρει δάνειο από
το Τ.Τ.
Πλήρη
σύνταξη στα 30 χρόνια δουλειάς στο ύψος του τελευταίου μισθού και άμεση
απόδοση της. Διατήρηση και κρατική
στήριξη των επικουρικών και του ΕΦΑΠΑΞ,
όχι στη διάλυση του ΜΤΠΥ. Όχι στο αντιασφαλιστικό τερατούργημα Κατρούγκαλου.
Στείλαμε ομαδικά τις
αιτήσεις στην ΟΛΜΕ για την εξαγορά πλασματικών χρόνων και πιέσαμε την ΟΛΜΕ να βρει
τρόπους να ενημερωθούν οι συνάδελφοι για τον Α.Π. της αίτησής τους. Κατάργηση του ασφαλιστικού νόμου που
περικόπτει τις συντάξεις (κύριες και επικουρικές) και το εφάπαξ και ανέβασε τα
όρια στα 67!
Προβάλλαμε
τα ιδιαίτερα προβλήματα των ΕΠΑΛ.
Όχι στις
περικοπές τομέων και ειδικοτήτων , στις
συγχωνευσεις Ε.Κ και σχολείων που φαίνεται ότι σχεδιάζονται.
Προτείναμε :
- Θέσεις εργασίας για όλους τους συναδέλφους με ουσιαστικές αλλαγές στην τεχνική εκπαίδευση (ολιγομελή τμήματα, εξοπλισμένα εργαστήρια, αναβαθμισμένα σε περιεχόμενο βιβλία).
- Να καταργηθούν οι ΣΕΚ (όλων των υπουργείων) και όλες οι ειδικότητες να ενταχθούν μέσα στις δομές της Δημόσιας Τεχνικής – Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και να δημιουργηθούν νέες σύγχρονες ειδικότητες.
- Να καταργηθεί η αναχρονιστική μαθητεία από το 4ομεταλυκειακό έτος των ΕΠΑΛ και αντ΄ αυτής να υπάρχουν μαθήματα ειδίκευσης που δεν περιέχονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα της Β΄ και της Γ΄τάξης της ειδικότητας καθώς και πρακτική άσκηση. Διοργανώσαμε ημερίδα με θέμα την μαθητεία. Αναδείξαμε τον απαράδεκτο ρόλο του επόπτη στη μαθητεία.
- Να καταργηθούν τα ΙΕΚ και η μεταλυκειακή αρχική κατάρτιση να ενταχθεί στις δομές της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, ως 4ο και 5οετος μεταλυκειακών σπουδών. Αναδείξαμε μέχρι το υπουργείο το απαράδεκτο εργασιακό καθεστώς των αποσπασμένων στα ΙΕΚ.
- Ουσιαστική στήριξη με αλλαγές της τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης, αξιοποίηση όλου του εκπαιδευτικού προσωπικού και των υποδομών της για να ενταχθεί στο ενιαίο 12χρονο σχολείο.
- Καταγγείλαμε την επιβολή διδάκτρων στην ΑΣΠΑΙΤΕ και ενισχύσαμε οικονομικά τους συναδέλφους που διεκδικούσαν δικαστικά την επιστροφή των διδάκτρων από προηγούμενες χρονιές και τελικώς δικαιώθηκαν!
- Καταγγείλαμε την διαφορετική αντιμετώπιση των ΕΠΑΛ στο γιορτασμό των 3 Ιεραρχών διάκριση που διορθώθηκε με πρόσφατη εγκύκλιο.
- Δώσαμε μάχη ενάντια τις ηλεκτρονικές εγγραφές με αλλεπάλληλες παραστάσεις και ανακοινώσεις πετυχαίνοντας τουλάχιστον κάποιες βελτιώσεις και παρατάσεις που άμβλυναν το πρόβλημα. Απαντήσαμε στη σχετική υβριστική ανακοίνωση του υπουργείου.
- Καταγγείλαμε την απαράδεκτη εγκύκλιο του κ Μουστάκα που προέβλεπε …κλήρωση για την συγκρότηση των τμημάτων που τελικά αποσύρθηκε.
- Ζητήσαμε την ανάκληση της εγκυκλίου περί «μη παρακολουθούντων» που στόχευε στην μετακίνηση συναδέλφων και κλείσιμο τμημάτων στα μέσα της χρονιάς.
- Παράλληλη διδασκαλία στις ξένες γλώσσες μικρότερα δηλαδή τμήματα. Καταγγείλαμε την εγκύκλιο που καταργεί τα «επίπεδα» στην διδασκαλία της Αγγλικής με στόχο πάντα την εξοικονόμηση προσωπικού και το νέο τρόπο υπολογισμού των τμημάτων στη 2η ξένη γλώσσα. Η ΕΛΜΕ έβγαλε 4 ανακοινώσεις για το θέμα μαζί με προτάσεις για την ουσιαστική διδασκαλία των Ξ.Γ.
- Ενίσχυση της Φ.Α. στα σχολεία και της υλικοτεχνικής υποδομής για το μάθημα, στήριξη του μαζικού σχολικού αθλητισμού και των σχολικών αγώνων σε αντιδιαστολή με την ανέξοδη, αναποτελεσματική και υποκριτική ημέρα «σχολικού αθλητισμού».
Στις Δημοτικές
επιτροπές παιδείας που συμμετέχουμε (Παύλου Μελά, Συκεών –Νεάπολης,
Θεσσαλονίκης) καταγγείλαμε την ελλιπέστατη χρηματοδότηση των σχολείων,
διεκδικήσαμε να μην συρρικνωθούν σχολεία δόθηκε μεγάλη μάχη για τα σχολεία της
Νεάπολης όπου κόπηκαν τμήματα, να μη
γιγαντώνονται τα τμήματα, δίκαιη και ισόρροπη
χωροταξική κατανομή με τα κριτήρια αυτά,
την κατασκευή νέων σχ. κτηρίων, πχ ΕΠΑΛ Συκεών, 3Ο Λύκειο Συκεών, 1ο
Γυμν. Πολίχνης κ.λπ.
Καταγγείλαμε τον Δήμο Θεσ/νίκης (ο μοναδικός) που επέβαλλε δήλωση «πόθεν έσχες» στους εκπροσώπους των ΕΛΜΕ(!). Καταγγείλαμε
την κατάργηση για ένα ολόκληρο χρόνο της ΔΕΠ Συκεών και την επανασύσταση της με
εκπροσώπους των …βιομηχάνων και του ΕΚΘ!
Ανακοίνωση διαμαρτυρίας υπήρξε και ως αντίδραση
στην επιβολή εκ μέρους του δημάρχου Συκεών –Νεάπολης της ώρας του αγιασμού σε κάθε σχολείο του δήμου.
Καταγγείλαμε την απόπειρα τοποθέτησης συστημάτων
ηλεκτρονικής παρακολούθησης (κάμερες)
στα σχολεία. Στάση που υιοθέτησαν οι περισσότεροι Σ.Δ. και αποφεύχθηκε μέχρι στιγμής. Αντιπροτείναμε
την πρόσληψη φυλάκων και ολοήμερη λειτουργία των σχολείων ως μορφωτικά
–πολιτιστικά –αθλητικά κέντρα της γειτονιάς. Αποκαλύψαμε το σκάνδαλο της φορολόγησης των σχολικών κυλικείων με
ποσοστό 29%!
Διεκδικούμε
την κατάργηση του λεγόμενου «νέου σχολείου» Ν. 4186/13 και των πανελλαδικών
εξετάσεων, την μη ψήφιση και εφαρμογή του «νέου
λυκείου», διατυπώνοντας μια αναλυτική κριτική του θεσμού στα πλαίσια ενός
δημόσιου σύγχρονου δωρεάν 12χρονου υποχρεωτικού σχολείου με υψηλής ποιότητας
συνολική μόρφωση, με νέα Α.Π. και βιβλία, ένα σχολείο θεωρίας και πράξης που θα
χωρά όλη τη γνώση και όλους τους εκπαιδευτικούς.
Διατυπώσαμε
μια παρουσίαση και κριτική του σχεδίου του Νέου Λυκείου που το θεωρήσαμε
σαν την πιο επικίνδυνη αντιδραστική πρόταση για την εκπαίδευση μετά την
μεταπολίτευση παρουσιάζοντας την δική μας πρόταση για το σχολείο. Οργανώσαμε
Γενική Συνέλευση για το ζήτημα αυτό, ημερίδα μαζί με τις άλλες ΕΛΜΕ (μετά από
πρόταση μας) και ενημερωτική συνάντηση με τους γονείς και μαθητές στις 10/10.
Ενημερώσαμε τα λύκεια για το απαράδεκτο σχέδιο για τα μαθήματα στην Β΄ λυκείου. Ενημερώσαμε
τα σχολεία για την ενδιάμεση έκθεση του ΟΟΣΑ
και καταγγείλαμε την περιοδεία κλιμακίων του σε σχολεία ανά την Ελλάδα.
Αντίδραση υπήρξε από την ΕΛΜΕ για την καθυστέρηση
πρόσληψης εκπαιδευτικών στο 2ο ΣΔΕ
και τη επιβολή λειτουργίας του μέσα στο καλοκαίρι.
Καταγγείλαμε τις απαξιωτικές δηλώσεις της κ. Κεραμέως για «εκπαιδευτικούς φαντάσματα» σε
βάρος των εκπαιδευτικών. Αντιδράσαμε στην συκοφάντηση των καθηγητών από τα ΜΜΕ
με τα κλειστά σχολεία λόγω παγωνιάς. Σχολιάσαμε
επίσης αρνητικά την σιωπή της ΟΛΜΕ ενώ καθυβρίζονται εκπαιδευτικοί.
Στηρίξαμε τις κινητοποιήσεις
των μαθητών στις 7/11 για τα προβλήματα των σχολείων και καταγγείλαμε την
απόπειρα εισαγγελικών και αστυνομικών παρεμβάσεων εκφοβισμού τους στα σχολεία. Αναδείξαμε
το θέμα της ιδιόμορφης κατάληψης στο 2ο ΓΕΛ Συκεών με εθνικιστικά
συνθήματα. Καταγγείλαμε τις επιθέσεις στο κτήριο του 1ου ΓΕΛ Νεάπολης ζητώντας πρόσληψη σχ. φυλάκων.
Αναπτύξαμε προσπάθεια συνεργασίας με τους συλλόγους γονέων για τα ζητήματα μεταφοράς των
μαθητών, την κάλυψη των κενών, την ασφαλιστική κάλυψη των μαθητών, την παροχή
γευμάτων σε όλα τα σχολεία κ.α.
Απαιτήσαμε
επαναλειτουργία με ουσιαστικούς όρους
από την αρχή της σχολικής χρονιάς όλων των υποστηρικτικών δομών ενισχυτική διδασκαλία, πρόσθετη διδακτική στήριξη με
συμπλήρωση ωραρίου με διορισμούς και προσλήψεις αναπληρωτών.
Καταγγείλαμε το μνημόνιο συνεργασίας ΥΠΕΠΘ και
ΥΠΡΟΠΟ που προέβλεπε μαθήματα από
αστυνομικούς στα σχολεία!
Με ανακοίνωση μας τονίζαμε ότι οι παρελάσεις
των μαθητών δεν βρίσκουν ούτε καν
στοιχειώδες έρεισμα σε οποιαδήποτε επιστημονική παιδαγωγική προσέγγιση και
αντιβαίνουν κατάφωρα τις αρχές του σεβασμού της διαφορετικότητας, της ειρήνης
και των ίσων δικαιωμάτων, που το σύγχρονο σχολείο καλείται να υπηρετήσει.
Αναδείξαμε τους στόχους της
λεγόμενης Θεματικής βδομάδας και των «δημιουργικών» εργασιών και
καλέσαμε τους συναδέλφους σε αποχή.
Συμμετείχαμε
στην πορεία του Πολυτεχνείου και
στις διαδηλώσεις της Πρωτομαγιάς.
Η δράση
μας στα εκπαιδευτικά θέματα δεν περιορίσθηκε στην κριτική των αντιεκπαιδευτικών
ρυθμίσεων αλλά και στην προσπάθεια
διατύπωσης προτάσεων στα κείμενα μας στην κατευθυνση πάντοτε του σχολείου
που προτείνουμε σαν κλάδος.
Στα πλαίσια της
παγκόσμια ημέρας των
εκπαιδευτικών 5 Οκτώβρη εκδώσαμε σχετική ανακοίνωση και οργανώθηκε
συγκέντρωση με τα υπόλοιπα εκπαιδευτικά σωματεία.
Η ΕΛΜΕ συμμετείχε με 13 αντιπροσώπους στο Συνέδριο της ΕΔΟΘ και με 5
αντιπροσώπους στο Συνέδριο της ΟΛΜΕ.
Δυστυχώς η αποτυχία τους να καταλήξουν σε αγωνιστικές αποφάσεις και προτάσεις
αποτύπωσε την κρίση του συνδικαλιστικού κινήματος. Σήμερα η ΕΔΟΘ μαστίζεται από
σκάνδαλο χρέους 120 χιλ. ευρώ προς τον ΟΑΣΘ. Συμμετείχαμε με τις προτάσεις της
ΕΛΜΕ στις δύο γενικές συνελεύσεις
προέδρων των ΕΛΜΕ στην Αθήνα.
Πολύ μεγάλη απήχηση είχε η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ για
το τηλεοπτικό survivor που έγινε
viral, αποσπώντας κυρίως ευμενή σχόλια για την παρέμβασή μας.
Συνεχίσαμε για μια ακόμη χρονιά τη επίπονη
διαδικασία έκδοσης κάρτας μειωμένου
εισιτηρίου του ΟΑΣΘ που
χρησιμοποιούν αρκετοί συνάδελφοι από τα σχολεία. Εκδώσαμε ανακοίνωση ζητώντας
δημόσια φτηνά, οικολογικά ΜΜΜ με μειωμένο εισιτήριο για τους εκπ/κους με την
επίδειξη της κάρτας και δωρεάν για τους μαθητές μας.
Αντιδράσαμε με ανακοινώσεις στις ιδιωτικοποιήσεις
του νερού (Ε.Υ.Α.Θ), του Ο.Λ.Θ. των αεροδρομίων κλπ.
πορεία ΕΛΜΕ στην ΔΕΘ |
Σχολιάσαμε τον απαράδεκτο θεσμό της λεγόμενης black Friday και την
επίδραση της στα παιδιά (πολλοί μαθητές
μας απουσίαζαν την Παρασκευή 25 Νοέμβρη)
Συμμετείχαμε στις εκδηλώσεις μνήμης και τιμής στον αγωνιστή της ειρήνης Νίκο Νικηφορίδη
στις Συκιές σε συνεργασία με την Ε.Ε.Δ.Υ.Ε.Θ. Εκδηλώσεις σχετικές έγιναν
και σε σχολεία της περιοχής .
Ενημέρωση των συναδέλφων για τις κατασκηνώσεις της ΟΛΜΕ και χορήγηση βεβαιώσεων στους
αιτούντες.
Προωθήσαμε τη λογική του αγωνιστικού
συντονισμού των ΕΛΜΕ, των εκπαιδευτικών σωματείων και φορέων, του
συντονισμού των πρωτοβάθμιων σωματείων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
Όλη την χρονιά λειτούργησε η
κινηματογραφική λέσχη της ΕΛΜΕ με αρκετή επιτυχία. Έχουν προβληθεί 8 Ταινίες για την εκπαίδευση στο 1ο
Γυμνάσιο Συκεών (Η γλώσσα της πεταλούδας,
Το μάθημα, 400 χτυπήματα, Η ζούγκλα του Μαυροπίνακα, Ίσως αύριο, Απαγορευμένη
εκπαίδευση, Πίσω από τους τοίχους, Detachment- Μαθήματα ζωής) και ακολούθησαν πλούσιες συζητήσεις για τα
θέματα που έθιγε η κάθε ταινία. Συγκεντρώσαμε σε κατάλογο 45 ταινίες με θέμα
την εκπαίδευση που προκάλεσε το έντονο ενδιαφέρον από τις οποίες επιλέγουμε
κάθε φορά την ταινία.
Οργανώσαμε μαζί με τις άλλες ΕΛΜΕ και την αρωγή
της ΟΛΜΕ δωρεάν παράσταση παιδικού
θεάτρου «Το Σκλαβί» στο Αριστοτέλειο
για τα παιδιά των συναδέλφων. Προβάλαμε τις πολιτιστικές δράσεις σχολείων
και συναδέλφων.
Για πρώτη φορά έγινε αιμοδοσία στην περιοχή μας από την ΕΛΜΕ μετά τις αποτυχημένες
προσπάθειες που ανέλαβε η ΕΛΜΕ να συμφωνήσουν όλες οι ΕΛΜΕ και ο Σύλλογος
Αιμοδοτών σε μια ενιαία λειτουργία με την ευθύνη των ΕΛΜΕ. Συγκεντρώθηκαν 70
φιάλες και ήδη ξεκίνησε η προσφορά σε συναδέλφους που έχουν ανάγκη.
Καλέσαμε τα
σχολεία σε κινήσεις αλληλεγγύης στους πλημμυροπαθείς. Στείλαμε 20 δέματα στην Μάνδρα
Αττικής.
Ιδιαίτερα
και έγκαιρα αναδείξαμε το ζήτημα της
εκπαίδευσης των παιδιών των προσφύγων με ανακοινώσεις, συνεντεύξεις, άρθρα
παραστάσεις και υπομνήματα με αιτήματα:
- Εγγραφή όλων των παιδιών προσφύγων και μεταναστών εφόσον βέβαια το επιθυμούν στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης, μέχρι να ικανοποιηθεί το αίτημα τους για μετεγκατάσταση τους στις χώρες τελικού προορισμού που είναι και δικό μας αίτημα. Εγγραφή των κάτω των 4 ετών στους παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς χωρίς προϋποθέσεις και με ευθύνη του κράτους. Στα νήπια με συνοδεία από κοινωνιολόγους ή παιδοψυχολόγους που θα είναι υπεύθυνοι και για την παρακολούθηση των σπουδών τους.
- Για όσους πρόσφυγες είναι σε διαδικασία μετεγκατάστασης σε κάποια χώρα της Ευρώπης, εκμάθηση της γλώσσας της χώρας στην οποία επιθυμούν να εγκατασταθούν πχ Γερμανικά, Γαλλικά κ.λπ.
- Πρόβλεψη για τη δωρεάν μεταφορά τους στα σχολεία.
- Ίδρυση ολιγομελών τάξεων υποδοχής εκμάθησης της ελλ. γλώσσας και τμημάτων ένταξης παντού. Καταγγείλαμε την μεγάλη καθυστέρηση στην συγκρότηση τους.
- Πρόσθετες υποστηρικτικές δομές για τις ευπαθείς ομάδες.
- Δωρεάν σίτιση και πλήρη υγειονομική περίθαλψη για όλους τους μαθητές/τριες.
- Μαζικούς διορισμούς μόνιμου προσωπικού για την κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών.
- Μαθήματα στους ενήλικες πρόσφυγες που το επιθυμούν καθημερινά στις 2.00 -6.00 μμ στα σχολεία.
- Με βάση αυτό το βασικό πλαίσιο αιτημάτων απαιτούμε από την κυβέρνηση να εξασφαλίσει αξιοπρεπείς συνθήκες διαβίωσης στα παιδιά και τις οικογένειές τους, κεντρική μέριμνα και ευθύνη για την εκπαίδευση των ασυνόδευτων παιδιών, καθώς και τα συνολικότερα αιτήματα μετακίνησης, ελευθεριών, νομιμοποίησης, ασύλου κλπ.
- Καταγγείλαμε τις ανακοινώσεις και συμπεριφορές που αρνούνται στα προσφυγόπουλα το αναφαίρετο δικαίωμα στην εκπαίδευση. Το Δ.Σ. κάλεσε τους εκπαιδευτικούς συλλογικά και κόντρα σε κάθε ρατσιστική και ξενοφοβική μισαλλοδοξία, να υπερασπιστούν το αναφαίρετο δικαίωμα στην εκπαίδευση όλων των προσφυγόπουλων.
- Στηρίξαμε, τέλος, ηθικά και οικονομικά την λειτουργία ΔΥΕΠ στο 1ο Γυμνάσιο Συκεών.
Η ΕΛΜΕ
συμμετείχε στο αντιφασιστικό,
αντιρατσιστικό συλλαλητήριο στις 18 Μάρτη, στο αντιφασιστικό συλλαλητήριο
στην επέτειο της δολοφονίας του Π. Φύσα 16/9 και στο αντιπολεμικό συλλαλητήριο
15/6.
Γ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ Γ΄ΕΛΜΕ 2017
Γ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ Γ΄ΕΛΜΕ 2017
Σύνθεση Δ.Σ. Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
Το ΔΣ της Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης που προέκυψε από
τις εκλογές στις 15/12/2016, στην συγκροτήθηκε σε σώμα ως εξής:
ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Γιάννης Λαθήρας
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ: Σαράντης Ηλιόπουλος
ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ: Νίκος Παλάντζας
ΤΑΜΙΑΣ: Δημήτρης Σπανούδης
ΕΙΔΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ: Δημήτρης Καπέτης
ΜΕΛΗ: Γιάννης Θεοδοσιάδης
Αλέξανδρος Ντόζης
Τη φετινή χρονιά το Δ.Σ με τη λειτουργία του:
- Έδωσε πολλές μάχες απέναντι στα αλλεπάλληλα αντιεκπαιδευτικά μέτρα σε βάρος του σχολείου και των εκπαιδευτικών.
- Επεδίωξε να ενθαρρύνει και να ενισχύσει τη συμμετοχή των συναδέλφων στις αποφάσεις και τη δράση της ΕΛΜΕ.
- Προσπάθησε να εμβαθύνει τη συζήτηση και να συγκεκριμενοποιήσει τις διεκδικήσεις μας για σοβαρά θέματα που απασχολούν τον κλάδο: Τεχνική Επαγγελματική εκπαίδευση, αναπληρωτές- αδιοριστία, ασφαλιστικό-συνταξιοδοτικό κ.λπ.
- Συνέχισε τις πρωτοβουλίες και για θέματα όπως πολιτισμός-τέχνη.
- Το Δ.Σ. συνεδρίαζε τακτικά και προγραμματισμένα, σε ήρεμο και συναδελφικό κλίμα με συγκεκριμένη Ημερήσια Διάταξη.
- Με τις μικρές του δυνατότητες το ΔΣ που συνεδριάζει συχνότατα, προσπαθεί να ενημερώσει τους συναδέλφους, έχει βγάλει ανακοινώσεις, θέσεις, καταγγελίες για όλα σχεδόν τα προβλήματα, διατύπωσε προτάσεις, πίεσε τους προϊσταμένους για προβλήματα σχολείων, ομάδων συναδέλφων, μεμονωμένων συναδέλφων αρκετές φορές με επιτυχία χωρίς όμως να καταφέρει να σπάσει τη λογική της ανάθεσης που επικρατεί.
- Η ενημέρωση γίνονταν από τα mail του σχολείου, από ανακοινώσεις στο εκπαιδευτικά sites και στο blog της ΕΛΜΕ, εξασφαλίζοντας άμεση- επίκαιρη ενημέρωση. Από φέτος μπήκαμε δειλά και στα κοινωνικά δίκτυα με σελίδα στο face book.
- Καθιέρωσε τα ενημερωτικά δελτία με τις αποφάσεις και δράσεις της ΕΛΜΕ. Πιο σημαντική ωστόσο ήταν η ζωντανή ενημέρωση από τα μέλη του ΔΣ που όμως δυσχεραίνονταν και περιορίζονταν από ορισμένους διευθυντές, από τα φορτωμένα ωράρια των μελών του ΔΣ και τη μη συμμετοχή όλων των μελών του σ αυτήν την προσπάθεια. Πραγματοποιήθηκαν 4 Γενικές συνελεύσεις αυτή τη χρονιά με μικρή όμως συμμετοχή.
Παρόλα αυτά θεωρούμε βασική και κρίσιμη αδυναμία
στη λειτουργία του σωματείου τη μη συμμετοχή των συναδέλφων στις γενικές συνελεύσεις και δράσεις της ΕΛΜΕ, γεγονός που σχετίζεται με την συνεχή και ανελέητη
επίθεση που δεχόμαστε, την απογοήτευση, που εντάθηκε με τις πολιτικές εξελίξεις
των τελευταίων χρόνων, με την αίσθηση
αναποτελεσματικότητας των αγώνων, την έλλειψη εμπιστοσύνης στις συνδικαλιστικές
ηγεσίες, στη χρόνια διάβρωση των σωματείων από τον κυβερνητικό και κρατικό
συνδικαλισμό, μιας ιδιότυπης συμμετοχής των συναδέλφων στα κοινά που εκφράζεται
δια της ανάθεσης, καθώς και μιας νοοτροπίας που επικρατεί στην πλειοψηφία του
κλάδου της συμμετοχής του στη ζωή του σωματείου μόνο σε κρίσιμες καμπές των
εξελίξεων π.χ. το 2013 με το ωράριο, τις
απολύσεις κ.α..
Στο γενικότερο κλίμα
απογοήτευσης, ηττοπάθειας, εσωστρέφειας που έχει κυριαρχήσει μετά από 7
χρόνια αλλεπάλληλων μνημονιακών βάρβαρων μέτρων
και η αδυναμία του Συνδικαλιστικού εργατικού Κινήματος να τα ανατρέψει.
Στις
χρόνιες ανεπάρκειες, στρεβλώσεις του Σ.Κ
τον υπονομευτικό ρόλο της ΓΣΕΕ
και άλλων συνδικαλιστικών ηγεσιών που συμπαρασύρει στην ανυποληψία το
σύνολο των συνδικάτων. Τα τελευταία χρόνια και η ΟΛΜΕ κινείται στην λογική της
αδράνειας, περιορίζεται σε έναν παρακολουθητικό ρόλο των ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ, δεν
ενημερώνει, δεν υπερασπίζει, δεν
κινητοποιεί, δεν εμπνέει τον κλάδο και ενίοτε ανατρέπει τις συλλογικές αποφάσεις
του.
Στην αδύναμη
σχέση που έχει το ΔΣ της ΕΛΜΕ με το σύνολο των συναδέλφων παρά τις προσπάθειες. Η
επικοινωνία αυτή δεν καταφέραμε να έχει αμφίδρομο χαρακτήρα με αποτέλεσμα η
ΕΛΜΕ να αγνοεί ή να ενημερώνεται καθυστερημένα για προβλήματα και γεγονότα στα
σχολεία. Ακόμη η προσπάθεια εμπλοκής περισσότερων συναδέλφων στη ζωή του σωματείου
με την εκλογή «συνδέσμων», την δημιουργία επιτροπών (πολιτιστική, ΤΕΕ,
Αναπληρωτών) είχε πολύ μικρά αποτελέσματα. Ιδέες για λειτουργία ομίλων,
χορευτικού, θεατρικού τμήματος, εκδόσεων, εκδρομών, λειτουργία λέσχης κλπ.
πνίγονται «εν τη γενέσει» τους υπό τον φόβο της προσδοκώμενης αποτυχίας.
Αναζητούμε συνεχώς τον καταλληλότερο χρόνο και τόπο για τις ΓΣ αλλά η απουσία
των συναδέλφων περιγελά την ανησυχία μας.
1. Η παράσταση, η
διαμαρτυρία, η διαδήλωση, η απεργία, η
συνέλευση είναι «δουλειά των συνδικαλιστών», πιστεύει ακόμη ένα μεγάλο κομμάτι των
συναδέλφων που τους αναζητεί μόνον όταν
το πρόβλημα προσεγγίσει το δικό του σχολείο, την δική του ειδικότητα, την δική
του ιδιαίτερη περίπτωση. Δεν βλέπουμε τη μεγάλη εικόνα την αιτία των
προβλημάτων ή αισθανόμαστε δέος απέναντι στο μέγεθος τους και την δυσκολία
αντίστασης επιζητώντας μάταια την ψευδαίσθηση μιας δήθεν κανονικότητας. Η
χειροτέρευση των συνθηκών εργασίας μας , διορισμός, μισθός, μετάθεση, απόσπαση,
ωράριο, επιμόρφωση, εντατικοποίηση, ανασφάλεια μετακίνηση, σύνταξη, υπερμεγέθη
τμήματα κλπ., αντί να οδηγεί σε
αναζωογόνηση των συλλογικών διαδικασιών και της αγωνιστικής διάθεσης
καταλήγει στην λογική «ο σώζων εαυτόν
σωθήτω» με οποιοδήποτε κόστος . Εμφανίζονται έτσι εκφυλιστικά φαινόμενα ενός
ιδιότυπου εμφυλίου μεταξύ σχολείων, ειδικοτήτων, γενεών, κλάδων κλπ. Η συμμετοχή περιορίζεται στις εκλογικές
διαδικασίες αν και αυτή έχει ατονήσει τελευταία. Οι συνάδελφοι αγνοούν ή
υποτιμούν το γεγονός ότι ο κλάδος μας παρά τα προβλήματα που αναφέρθηκαν έχει ακόμη τις
πιο δημοκρατικές διαδικασίες σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο κλάδο στη χώρα.
Η Γ.Σ. ίσως είναι ό μόνος χώρος που μπορεί να εκφράσει ελεύθερα την άποψη του
και να καταθέσει την πρόταση του. Ό,τι
μέχρι τώρα είχαμε κατακτήσει ήταν καρπός σκληρών αλλά και αξιοπρεπών,
συναρπαστικών αγώνων και ό,τι τώρα χάνουμε είναι καρπός της αδράνειας, της
παραίτησης, της απέλπιδος, πρόσκαιρης
και εν τέλει μη ηθικής ατομικής «λύσης»…
Η συμμετοχή είναι κρίσιμο και καθοριστικής
σημασίας ζήτημα. Το Δ. Σ. μαζί με τους
συναδέλφους, με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες να αναζητήσουμε τρόπους αντιστροφής
αυτής της πορείας. Θεωρούμε ότι ένα Δ.Σ. πρέπει να εξασφαλίζει τις μέγιστες
προϋποθέσεις συνοχής και αγωνιστικής ενότητας του κλάδου. Κι αυτό πρέπει να
είναι στις προτεραιότητες όλων των μελών του.
Το Δ.Σ. χρειάζεται την
προσωπική στήριξη όλων των μελών του, για να συσπειρώσει και να παλέψει
δραστήρια, για να βαθύνει η αγωνιστική ενότητα και συνοχή στο σωματείο, για να
αντιστρέψουμε το βέλος ώστε το συλλογικό να υπερισχύσει του ατομικού.
Χρειαζόμαστε προσπάθειες
«από τα πάνω» και «από τα κάτω» για μια νέα αγωνιστική ενότητα και πνοή. Αυτό
μπορεί να επιτευχθεί, πέρα από τη σωστή γραμμή και με την τήρηση
συνδικαλιστικών αρχών και μέτρων που θα ενισχύουν τη συμμετοχή των συναδέλφων
στις διαδικασίες της ΕΛΜΕ, θα συμβάλλουν στην υλοποίηση των αποφάσεων του
κλάδου από το σύνολο του δυναμικού της ΕΛΜΕ, θα βοηθούν την παραπέρα ανάπτυξη
των μορφών άμεσης δημοκρατίας και θα διαμορφώνουν ένα καλύτερο κλίμα που θα
διευκολύνει την αντιπαράθεση των ιδεών. Αυτή τη λογική πιστεύουμε ότι μεταξύ
άλλων μπορεί να υπηρετήσουν:
- Η συνέχιση της μόνιμης εβδομαδιαίας συνεδρίασης του Δ.Σ., με γνωστοποίηση της Η.Δ. και η έκδοση ενημερωτικών δελτίων.
- Ο θεσμός των συνδικαλιστικών αντιπροσώπων -συνδέσμων κατά σχολείο να πάρει πιο ουσιαστικό περιεχόμενο. Να οριστούν σ’ όλα τα σχολεία. Να αποτελέσουν το μόνιμο δίκτυο της ΕΛΜΕ που θα επικοινωνεί με τα σχολεία. Θα ενημερώνονται για όλα τα θέματα της ΕΛΜΕ, τα οποία και θα ανακοινώνουν στους συναδέλφους. Θα μπορούν να συμμετάσχουν στις συνεδριάσεις του ΔΣ.
- Ακόμη καλύτερη οργάνωση του blog και fb ώστε να δίνει τη δυνατότητα οργάνωσης συζήτησης από όλους τους συναδέλφους με νέες στήλες και εφαρμογές.
- Ο Σύλλογος μπορεί και πρέπει να γίνει κύτταρο μιας νέας συνδικαλιστικής δομής, αντίληψης και πρακτικής. Προγραμματισμός βασικών θεμάτων συζήτησης που θα απασχολήσουν το Δ.Σ. μέχρι το τέλος της χρονιάς και στα οποία θα κληθούν οι σύλλογοι διδασκόντων να διατυπώσουν τις προτάσεις τους.
- Όταν ο κλάδος προχωρά σε απεργιακές κινητοποιήσεις η ΕΛΜΕ να συγκροτεί ανοιχτές απεργιακές επιτροπές. Η συγκρότηση επιτροπών αγώνα σε κάθε σχολείο ή συγκρότημα μπορούν να γίνουν οι απαραίτητοι πυρήνες της καθημερινής παρέμβασης στη ζωή του σχολείου μας. Απευθύνεται σε όλους τους συναδέλφους επιδιώκοντας να ενεργοποιήσει τους αντιπροσώπους, άλλους συναδέλφους που έχουν διάθεση και φυσικά εκπροσώπους των παρατάξεων και των κινήσεων.
- Τα μέλη του Δ.Σ. οφείλουν να συμβάλλουν στην υλοποίηση των αποφάσεων του κλάδου για την επιτυχία των κινητοποιήσεων και δράσεων του σωματείου.
- Το Δ. Σ. να επιδιώκει να ενημερώνεται για την Ημερήσια διάταξη των συνεδριάσεων του ΠΥΣΔΕ και σε συνεδριάσεις του, από κοινού με τους αιρετούς θα καθορίζει τη στάση του στα συγκεκριμένα θέματα.
- Το πιο βασικό όλων είναι η συμμετοχή στις συνελεύσεις που είναι το ανώτερο όργανο του σωματείου, η βάση της δημοκρατικής του λειτουργίας, η πεμπτουσία της δημοκρατίας.
Στις εξαιρετικά κρίσιμες περιστάσεις για το μέλλον του κλάδου αλλά και
της κοινωνίας ολόκληρης, η ελπίδα βρίσκεται
στους αγώνες και τα σωματεία μας.
Με τη συμμετοχή, τις ιδέες και τις δράσεις μας
για μια ΕΛΜΕ που ενώνει, αγωνίζεται, νικά!
Δ.
Ψηφίσματα
Για τις απολύσεις και διώξεις Τούρκων
εκπαιδευτικών από το καθεστώς Ερντογάν.
Για την δίωξη της σ. δασκάλας Παπαδοπούλου
Ελισάβετ για την συνδικαλιστική της δράση.
Για την επίσκεψη Τσίπρα στις ΗΠΑ.
Όχι στον νέο αντιαπεργιακό νόμο!
Συμπαράστασης σε αγωνιστές του κινήματος κατά των
πλειστηριασμών στην Θεσσαλονίκη.
Παύση των διώξεων των 6 διαδηλωτών ενάντια στο ΤΑΙΠΕΔ
στην Αργολίδα
Συμπαράσταση στους διωκόμενους για την συμμετοχή
τους στο κίνημα κατά της εξόρυξης χρυσού στις Σκουριές Χαλκιδικής.
Άμεση απελευθέρωση 19χρονου Σύρου πρόσφυγα μαθητή στην Ρόδο(έγινε)
Να
επαναπροσληφθούν άμεσα οι συνάδελφοι αναπληρωτές που απολύθηκαν στην Βοιωτία
και Πειραιά (έγινε)
Καταγγελία για τον
Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Εύβοιας για την δίωξη σε βάρος μελών του ΔΣ της ΕΛΜΕ
Ευβοίας
Ψήφισμα συμπαράστασης στους εκπαιδευτικούς στο
Κερατσίνι που
διώκονται γιατί έκαναν μάθημα στα προσφυγόπουλα!
διώκονται γιατί έκαναν μάθημα στα προσφυγόπουλα!
Για την απελευθέρωση της Ηριάννας και καταδίκης
της απόφασης του δικαστηρίου.
Για την καθαίρεση της διευθύντριας του ΕΠΑΛ
Φραγκίστας.
Καταδίκης της ενέργειας πρώην Διευθύντριας η οποία σέρνει στα δικαστήρια 20
συναδέλφους που κατά το σχολικό έτος 2014 - 2015 υπηρετούσαν στο 2ο
Γυμνάσιο Άνω Τούμπας.
Να απαλλαγούν οι μαθητές
του 1ου Γυμνασίου Ρεθύμνου που καταδικάστηκαν σε κοινωνική εργασία!
Να αθωωθεί ο μπάρμπα Θόδωρος της Μ. Παναγιάς για την συμμετοχή του στο κίνημα κατά της εξόρυξης
χρυσού στις Σκουριές Χαλκιδικής.
Ψήφισμα συμπαράστασης στον συνάδελφο Δ. Δημητούλη
Ψήφισμα για τα ναρκωτικά
Ψήφισμα για την υγεία
Καμία καταδίκη στο κίνημα μέσα και έξω από τον στρατό. Αθώωση του Νίκου Αργυρίου
Ψήφισμα αλληλεγγύης στους τρεις διαδηλωτές που συνελήφθησαν στις 25/3/12
στα Χανιά
Στηρίζουμε τον αγώνα των συμβασιούχων στους ΟΤΑ. Καμιά
απόλυση. Αγώνας για μόνιμη και σταθερή δουλειά.
Να αποσυρθεί η δικαστική δίωξη του αγωνιστή
δημάρχου Πάτρας, Κώστα Πελετίδη.
Ο αγώνας των
εργαζομένων στο χώρο της Ειδικής Αγωγής και των γονέων ΑμεΑ είναι και δικός μας
αγώνας!
Δίκη των αιρετών Παντελή Βαϊνά και Γιώργου Χρόνη.
Συμπαράστασή στον συνάδελφο Σεραφείμ
Ρίζο.
Ψήφισμα καταδίκης της εισβολής της ΧΑ σε σχολείο
στο Πέραμα.
Ψήφισμα συμπαράστασης στην ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς
Στηρίζουμε τον αγώνα των εργαζομένων στο SM Αρβανιτίδη.
ΓΙΑ ΤΟ
ΑΠΕΡΧΟΜΕΝΟ Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΘΗΡΑΣ ΝΙΚΟΣ ΠΑΛΑΝΤΖΑΣ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου