Γ΄ ΕΛΜΕ - ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ Θεσσαλονίκη 7 /12/ 2017
Πρ. Κορομηλά 51 τκ 54622
e-mail: gelmeth3@gmail.com
τηλ. Επικοινωνίας 6979850143
http://3elmethess.blogspot.gr/
Νέα «τιμωρία» στους εκπαιδευτικούς από θεσμούς και υπουργείο!
Ο υπουργός Παιδείας κος Γαβρόγλου ανακοίνωσε και επισήμως ότι συμφώνησε με τους θεσμούς για την υποχρεωτική παρουσία των εκπαιδευτικών στο σχολείο τους για 30 ώρες την εβδομάδα. Μάλιστα ανέφερε ότι αυτό είναι κάτι που ισχύει από το 1985. Αν όντως είναι κάτι που ισχύει από το 1985 γιατί δεν είχε εφαρμοστεί μέχρι σήμερα;
Ο κος Γαβρόγλου διαβάζει το νόμο, όπως τον βολεύει στην ουσία παρερμηνεύοντάς τον:
Νόμος 1566/ 85 άρθρο 13 παρ 8
“Κάθε εκπαιδευτικός παραμένει υποχρεωτικά στο σχολείο, στις εργάσιμες ημέρες πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, για την εκτέλεση συγκεκριμένου έργου που του έχει ανατεθεί από τα όργανα διοίκησης του σχολείου όχι όμως πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα ή τριάντα (30) ώρες την εβδομάδα.”
Ο νόμος λοιπόν στην πραγματικότητα υπάρχει για να προστατεύει τους εκπαιδευτικούς από τυχόν παράλογες απαιτήσεις κάποιων διευθυντών (που επιχείρησαν κατά καιρούς να επιβάλουν την υποχρεωτική παρουσία και απετράπησαν από την παρέμβαση των ΕΛΜΕ) αφού στην ουσία βάζει ανώτατο όριο τις 30 ώρες την εβδομάδα για παραμονή στο σχολείο.
Ο Ν. 1566 είναι σαφής , οι εκπαιδευτικοί στο σχολείο παραμένουν και μετά το διδακτικό τους ωράριο μόνο για την εκτέλεση συγκεκριμένου έργου που τους έχει ανατεθεί από τα όργανα διοίκησης του σχολείου (διευθυντής και σύλλογος διδασκόντων).
Εδώ όμως ο κος Γαβρόγλου μιλάει για την υποχρεωτική παραμονή στο σχολείο ακόμα και αν δεν έχει ανατεθεί συγκεκριμένο έργο από τον διευθυντή του σχολείου(!!!)
Αν όπως ισχυρίζεται ο κος Γαβρόγλου ο νόμος έτσι όπως τον ερμηνεύει ήταν σε ισχύ από το 1985 τότε γιατί απλά δεν τον εφάρμοζε και έσπευσε να τον συμφωνήσει με τους θεσμούς; Οι νόμοι του κράτους εφαρμόζονται μετά από συμφωνία με τους θεσμούς;
Προφανώς ο κος Γαβρόγλου συμφώνησε την παρερμηνεία του νόμου με τους θεσμούς η παρουσία για την εκτέλεση έργου που ανατίθεται από τα όργανα διοίκησης του σχολείου γίνεται υποχρεωτική παρουσία καθ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου!
Στόχοι:
Η ευκολότερη αποδοχή στο μέλλον της αύξησης του διδακτικού ωραρίου όποτε και αν χρειασθεί για την παραπέρα εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού (ευσεβής πόθος των θεσμών, του ΟΟΣΑ, του ΣΕΒ και των σχολαρχών). Εξάλλου υπάρχει και ως δέσμευση του 3ου μνημονίου.
Διεκπεραίωση του παρόντος υπερβολικού γραφειοκρατικού φόρτου των σχολείων από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς χωρίς γραμματειακή υποστήριξη, η προετοιμασία και οργάνωση των δημιουργικών εργασιών, των θεματικών βδομάδων, των διαδικασιών αυτοαξιολόγησης, η ανεύρεση «πόρων» στα πλαίσια της «αυτονομίας», η συμπλήρωση των κενών που προκύπτουν κοκ. προκαλώντας ουσιαστικά διεύρυνση του ωραρίου και ως εκ τούτου μείωση των αποδοχών και τέλος ακύρωση του παιδαγωγικού τους ρόλου.
Η πειθάρχηση και ό έλεγχος των εκπαιδευτικών.
Όταν και αν τελειώσουν όλα αυτά, η παραμονή στο σχολείο θα έχει χαρακτήρα τιμωρίας (κυριολεκτικά «στο ένα πόδι») προς τέρψιν του φιλοθεάμονος κοινού του ΣΚΑΙ που θα παρακολουθεί ενθουσιασμένο τους «τεμπέληδες εκπαιδευτικούς επιτέλους να δουλεύουν».
Ουδέποτε τα κανάλια ή ο υπουργός θα επισκεφτούν την αίθουσα του Συλλόγου καθηγητών (αν υπάρχει κι αυτή) να διαπιστώσουν τον συνωστισμό ή την ..μάχη που δίνουν 40 καθηγητές για μια θέση στους 1-2 υπολογιστές, την έλλειψη γραφείων για τον καθένα και πιθανώς καθισμάτων για όλους.
Πολύ περισσότερο κανείς δεν θα δει τους εκπαιδευτικούς να εργάζονται κοπιωδώς στο σπίτι για την προετοιμασία του μαθήματος της επόμενης μέρας, την διόρθωση γραπτών εργασιών των μαθητών , την αξιολόγηση των μαθητών δύο, τριών , τεσσάρων σχολείων , την ενημέρωση-μελέτη επί του επιστημονικού τους αντικειμένου και των νέων αντικειμένων (ίσως αγνώστων) που θα του χρεωθούν (πχ ο φιλόλογος που θα κάνει θρησκευτικά) στα πλαίσια του προγράμματος «ο εκπαιδευτικός λάστιχο».
Ούτε βέβαια μπορούν να μετρήσουν την δουλειά του εκπαιδευτικού στην τάξη (σύμφωνα με έρευνα της UNESCO του 2012 ισοδυναμεί με τετραπλάσια εργασία γραφείου !) καθώς όταν μπαίνει στην τάξη δε μπορεί να ανασάνει λεπτό στα 27ρια τμήματα γεμάτα από παιδιά λαβωμένα από την κοινωνική κρίση.
Αν ο υπουργός επιχειρήσει να επιβάλει την συμφωνία του με τους θεσμούς (οι οποίοι στο μέλλον θα αποφασίζουν και για τον χρόνο παραμονής μας στην τουαλέτα;;) με εγκύκλιο, αυτό θα ανατραπεί από την επικρατέστερη πρόβλεψη του νόμου. Αν θεσπίσει νέο νόμο θα εκτεθεί πλήρως αφού ισχυρίζεται ότι απλώς …ισχύει ο νόμος του 1985.
Καλούμε τους συλλόγους καθηγητών τις ΕΛΜΕ και την ΟΛΜΕ να πάρουν θέση και όλοι μαζί να ματαιώσουμε την απαράδεκτη αυτή συμφωνία!
Είναι όρος ύπαρξης και αξιοπρέπειας του εκπαιδευτικού. Κάθε προσπάθεια εφαρμογής αυτής της απαράδεκτης και αντιπαιδαγωγικής ρύθμισης πρέπει να είναι «αιτία πολέμου» για τον κλάδο!
Πρ. Κορομηλά 51 τκ 54622
e-mail: gelmeth3@gmail.com
τηλ. Επικοινωνίας 6979850143
http://3elmethess.blogspot.gr/
Νέα «τιμωρία» στους εκπαιδευτικούς από θεσμούς και υπουργείο!
Ο υπουργός Παιδείας κος Γαβρόγλου ανακοίνωσε και επισήμως ότι συμφώνησε με τους θεσμούς για την υποχρεωτική παρουσία των εκπαιδευτικών στο σχολείο τους για 30 ώρες την εβδομάδα. Μάλιστα ανέφερε ότι αυτό είναι κάτι που ισχύει από το 1985. Αν όντως είναι κάτι που ισχύει από το 1985 γιατί δεν είχε εφαρμοστεί μέχρι σήμερα;
Ο κος Γαβρόγλου διαβάζει το νόμο, όπως τον βολεύει στην ουσία παρερμηνεύοντάς τον:
Νόμος 1566/ 85 άρθρο 13 παρ 8
“Κάθε εκπαιδευτικός παραμένει υποχρεωτικά στο σχολείο, στις εργάσιμες ημέρες πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, για την εκτέλεση συγκεκριμένου έργου που του έχει ανατεθεί από τα όργανα διοίκησης του σχολείου όχι όμως πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα ή τριάντα (30) ώρες την εβδομάδα.”
Ο νόμος λοιπόν στην πραγματικότητα υπάρχει για να προστατεύει τους εκπαιδευτικούς από τυχόν παράλογες απαιτήσεις κάποιων διευθυντών (που επιχείρησαν κατά καιρούς να επιβάλουν την υποχρεωτική παρουσία και απετράπησαν από την παρέμβαση των ΕΛΜΕ) αφού στην ουσία βάζει ανώτατο όριο τις 30 ώρες την εβδομάδα για παραμονή στο σχολείο.
Ο Ν. 1566 είναι σαφής , οι εκπαιδευτικοί στο σχολείο παραμένουν και μετά το διδακτικό τους ωράριο μόνο για την εκτέλεση συγκεκριμένου έργου που τους έχει ανατεθεί από τα όργανα διοίκησης του σχολείου (διευθυντής και σύλλογος διδασκόντων).
Εδώ όμως ο κος Γαβρόγλου μιλάει για την υποχρεωτική παραμονή στο σχολείο ακόμα και αν δεν έχει ανατεθεί συγκεκριμένο έργο από τον διευθυντή του σχολείου(!!!)
Αν όπως ισχυρίζεται ο κος Γαβρόγλου ο νόμος έτσι όπως τον ερμηνεύει ήταν σε ισχύ από το 1985 τότε γιατί απλά δεν τον εφάρμοζε και έσπευσε να τον συμφωνήσει με τους θεσμούς; Οι νόμοι του κράτους εφαρμόζονται μετά από συμφωνία με τους θεσμούς;
Προφανώς ο κος Γαβρόγλου συμφώνησε την παρερμηνεία του νόμου με τους θεσμούς η παρουσία για την εκτέλεση έργου που ανατίθεται από τα όργανα διοίκησης του σχολείου γίνεται υποχρεωτική παρουσία καθ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου!
Στόχοι:
Η ευκολότερη αποδοχή στο μέλλον της αύξησης του διδακτικού ωραρίου όποτε και αν χρειασθεί για την παραπέρα εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού (ευσεβής πόθος των θεσμών, του ΟΟΣΑ, του ΣΕΒ και των σχολαρχών). Εξάλλου υπάρχει και ως δέσμευση του 3ου μνημονίου.
Διεκπεραίωση του παρόντος υπερβολικού γραφειοκρατικού φόρτου των σχολείων από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς χωρίς γραμματειακή υποστήριξη, η προετοιμασία και οργάνωση των δημιουργικών εργασιών, των θεματικών βδομάδων, των διαδικασιών αυτοαξιολόγησης, η ανεύρεση «πόρων» στα πλαίσια της «αυτονομίας», η συμπλήρωση των κενών που προκύπτουν κοκ. προκαλώντας ουσιαστικά διεύρυνση του ωραρίου και ως εκ τούτου μείωση των αποδοχών και τέλος ακύρωση του παιδαγωγικού τους ρόλου.
Η πειθάρχηση και ό έλεγχος των εκπαιδευτικών.
Όταν και αν τελειώσουν όλα αυτά, η παραμονή στο σχολείο θα έχει χαρακτήρα τιμωρίας (κυριολεκτικά «στο ένα πόδι») προς τέρψιν του φιλοθεάμονος κοινού του ΣΚΑΙ που θα παρακολουθεί ενθουσιασμένο τους «τεμπέληδες εκπαιδευτικούς επιτέλους να δουλεύουν».
Ουδέποτε τα κανάλια ή ο υπουργός θα επισκεφτούν την αίθουσα του Συλλόγου καθηγητών (αν υπάρχει κι αυτή) να διαπιστώσουν τον συνωστισμό ή την ..μάχη που δίνουν 40 καθηγητές για μια θέση στους 1-2 υπολογιστές, την έλλειψη γραφείων για τον καθένα και πιθανώς καθισμάτων για όλους.
Πολύ περισσότερο κανείς δεν θα δει τους εκπαιδευτικούς να εργάζονται κοπιωδώς στο σπίτι για την προετοιμασία του μαθήματος της επόμενης μέρας, την διόρθωση γραπτών εργασιών των μαθητών , την αξιολόγηση των μαθητών δύο, τριών , τεσσάρων σχολείων , την ενημέρωση-μελέτη επί του επιστημονικού τους αντικειμένου και των νέων αντικειμένων (ίσως αγνώστων) που θα του χρεωθούν (πχ ο φιλόλογος που θα κάνει θρησκευτικά) στα πλαίσια του προγράμματος «ο εκπαιδευτικός λάστιχο».
Ούτε βέβαια μπορούν να μετρήσουν την δουλειά του εκπαιδευτικού στην τάξη (σύμφωνα με έρευνα της UNESCO του 2012 ισοδυναμεί με τετραπλάσια εργασία γραφείου !) καθώς όταν μπαίνει στην τάξη δε μπορεί να ανασάνει λεπτό στα 27ρια τμήματα γεμάτα από παιδιά λαβωμένα από την κοινωνική κρίση.
Αν ο υπουργός επιχειρήσει να επιβάλει την συμφωνία του με τους θεσμούς (οι οποίοι στο μέλλον θα αποφασίζουν και για τον χρόνο παραμονής μας στην τουαλέτα;;) με εγκύκλιο, αυτό θα ανατραπεί από την επικρατέστερη πρόβλεψη του νόμου. Αν θεσπίσει νέο νόμο θα εκτεθεί πλήρως αφού ισχυρίζεται ότι απλώς …ισχύει ο νόμος του 1985.
Καλούμε τους συλλόγους καθηγητών τις ΕΛΜΕ και την ΟΛΜΕ να πάρουν θέση και όλοι μαζί να ματαιώσουμε την απαράδεκτη αυτή συμφωνία!
Είναι όρος ύπαρξης και αξιοπρέπειας του εκπαιδευτικού. Κάθε προσπάθεια εφαρμογής αυτής της απαράδεκτης και αντιπαιδαγωγικής ρύθμισης πρέπει να είναι «αιτία πολέμου» για τον κλάδο!
Ο
ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΘΗΡΑΣ ΝΙΚΟΣ ΠΑΛΑΝΤΖΑΣ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου